Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › P0354 foutcode en kleppen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2011 om 07:49 #17239110
Sinds kort gaat tijdens het rijden het motorstoringslampje aan. Dit gebeurt niet iedere dag maar ongeveer 2 keer per week. Motor houdt dan in en na 3 sec gaat hij weer uit en is er niets aan de hand. Heb code uitgelezen met mijn OPCOM en blijkt telkens enkel code P0354 te zijn. Dus probleem met 4de cylinder. Ik heb de auto 2e hands gekocht zo’n 30000 km geleden en nooit problemen gehad. Nu eerst maar eens de bougies vervangen en hopen dat het dan weg blijft. Mocht dit niet zo zijn zou het dan een logische stap zijn naar de bobine te kijken?
Als ik mijn motor start hoor ik de kleppen best tikken. Nu zit de olie er 25000km in dus ga deze snel vervangen. Hoop dat het dan weg blijft. Zitten er eigenlijk zelfstellende kleppen in mijn Zafira 1.8 (1999) 18XE1 motor?alvast bedankt :wors
9 augustus 2011 om 11:32 #17894524Hydrostoters en VEEL te oude olie gaan niet samen…
willem
9 augustus 2011 om 13:26 #17894525Dank Willem. Heb net olie vervangen maar hoor ze nog tikken. Wel iets minder denk ik. Moet dit beter worden als er mee gereden is? Nu alleen even stationair laten lopen. Zijn ze zelf stellend of dient dit te gebeuren als ik het tikken blijf horen. Km stand is 152000.
9 augustus 2011 om 15:42 #17894526Hydrostoters werken op motoroliedruk.
daarmee stellen ze zich.
als er dus vervuilde olie in zit gaat de motor tikken.
als dit niet direct helpt helpt t meestal wel om de motor te flushen.
Willem
9 augustus 2011 om 18:20 #17894527Hallo Willem,
Nu bestaan er toevoegingen die in olie of benzine gedaan moeten worden om de kleppen te reinigen. Wat adviseer jij. Voor door de olie of door de benzine? Kun je ook het middel doorgeven wat het beste werkt en makkelijk verkrijgbaar is? Alvast bedankt. Bij het flushen moet ik direct weer een oliewissel doen meen ik en er zit net vrij dure olie in.9 augustus 2011 om 22:23 #17894528Door de benzine heeft geen nu, probleem zit m in het smeersysteem.
een keer een motorflush is het beste.
dan doe je een toevoeging aan de olie, dan moet je m een bepaalde tijd op 2500 toeren onbelasdt houden, olie aftappen en verse olie erin…
Willem
10 augustus 2011 om 06:31 #17894529Wat Wim zegt idd.
Ff een flesje engine flush halen. Bij de olie in mikken en even laten draaien. Dan aftappen en nieuwe olie er in.
Eventueel kan je bij de nieuwe olie een flesje hydrostoter reiniger in doen.
Over verloop van een paar dagen zou het tikken dan minder moeten worden en hopelijk compleet verdwijnen.
Helpt het niet voldoende, dan moeten de stoters er een keer uit om een nachtje in diesel te weken.14 augustus 2011 om 14:27 #17894530Heb voorlopig wynns bij olie gegooid. even afwachten wat ie doet. anders maar flushen.
as dinsdag worden bougies vervangen. Daarna kijken of foutcode P0354 wegblijft. Hij gaat nu wel steeds vaker in noodloop.
Anders naar bobine kijken. Is deze makelijk zelf te vervangen? Op internet zijn ze tussen de 90 en 165 euro verkrijgbaar. Die van 165 is een originele denk ik. Weet niet of een goedkopere vaak problemen geeft? Ik hoop dat ik dit makelijk zelf kan doen. Op plaatje van de rail lijkt het een kwestie van boutjes vastmaken en stekker aansluiten of zitten er addertjes onder het gras?14 augustus 2011 om 21:36 #17894531p0354 duid op een defectr bobine.
Willem
14 augustus 2011 om 21:53 #17894532Ja is dan de bobine of de ECU. Ik hoop het eerste. Zou je antwoord kunnen geven of die makkelijk en hoe is te vervangen. En is goedkoop duurkoop (iemand ervaring hiermee?).
14 augustus 2011 om 21:58 #17894533bobine is simpel te vervangen:
– Ecotec kap eraf
– stekker van de bobine eraf
– bobine los schroeven
– bobine eruit trekkenkan je gelijk de bougies eens nakijken.
Bij de onderdelen handel heb ik m voor een 170 euri
Willem
14 augustus 2011 om 22:01 #17894534Oke dank je. Je hebt dus geen speciaal (opel) gereedschap nodig? Iemand ervaring met eventueel goedkope bobines. Gaan die net zolang mee?
16 augustus 2011 om 09:31 #17894523ja, slechte
22 augustus 2011 om 09:27 #17894535Bougies zijn inmiddels vervangen. Daarna foutcode gewist met opcom. Naast de P0354 stonden ook de P0353 en P0352 in de lijst. Dus of de bobine is slecht of de bougies werden steeds slechter. Bobine geïnspecteerd op haarscheurtjes in plastic maar aan de buitenkant geen bijzonderheden. Nu rijden we er al een week mee zonder storing dus hoop dat het bij de bougies blijft. Bougies zagen er op zich nog goed uit volgens garage.
29 januari 2013 om 19:25 #17894536Na lange tijd dit onderwerp weer even nieuw leven inblazen. Foutcodes zijn weggebleven en auto heeft verder geen klachten. Het getik van de kleppen is na 2x olie verversen en nog een keer extra toevoegen van wynns reiniger nog steeds niet weg. Flushen heb ik niet gedaan. Nu moet de Zafira in april/mei voor het vervangen van de distributie, multiriem en waterpomp naar de dealer. Deze vraagt hier 440 euro voor. Vind ik een zeer net prijs eerlijk gezegd. Nu wil ik omdat toch alles los ligt direct naar de kleppen laten kijken en eventueel klepstoters laten vervangen. Wat is hier een nette meerprijs voor? Alvast bedankt.
27 augustus 2013 om 12:35 #17894537Inmiddels ook de motor geflushed met forte. Hierna nieuwe olie erin. Nog steeds geklepper van de stoters kennelijk. Distributie en multiriem recentelijk al vervangen. De stoters kosten bij de dealer 56 euro per stuk. Dure aangelegenheid dus. Nu heb ik via onderstaande site van FSRS autoparts deze gevonden. Zijn dit de klepstoters die ik nodig heb? Zijn een stuk leuker geprijsd. Tot 1500 rpm hoor je getikker daarna is het over. Zou het nog iets anders kunnen zijn dan de stoters? Als de motor warm is hoor je ze als je een tijdje stationair draait ook steeds luider na het rijden.
http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/stoter-oe-ref-640020-93174076.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
6 september 2013 om 07:37 #17894538Niemand een idee of dit inderdaad de hydrostoters zijn die ik nodig heb? Alvast bedankt.
6 september 2013 om 07:49 #17894539Dat zouden ze moeten zijn ja.
Maargoed, je zegt dat het luider wordt.
Na, wat is het? 3 olie wissels en twee flesjes stoter reiniger zou het op z’n minst iets minder moeten zijn.
Ik begin te twijfelen of het wel de stoters zijn.Als het goed is, deelt de X18XE1 veel van z’n techniek met de X16XE/XEL en die staan er om bekend dat die nog wel eens de zuigerveren stuk hebben.
Tijd terug nog een kennis die hetzelfde dacht. Stoters gaar enzo. Bleek achteraf de zuigerveren te zijn, en die zijn dan ook vervangen. Loopt weer geruisloos inmiddels.6 september 2013 om 16:50 #17894540Blij dat het de goede stoters zijn. Scheelt toch een slok op een borrel. Ben inmiddels offertes aan het opvragen voor een cilinderkop revisie. Dan wordt direct alles voor eens en altijd aangepakt. Lost dit het probleem op of moet ook het onderblok worden gereviseerd? Wat is hier een nette prijs voor incl vervangen hydrostoters en demontage en montage? Distributieset en multiriem + Spanrollen dienen niet vervangen te worden want zitten er pas nieuw onder.
6 oktober 2013 om 10:59 #17894541Inmiddels naar Frankrijk geweest. Na 1500 km 1 liter olie moeten bijvullen. Nu deze week na een kleine 3000 km na vorige keer bijvullen weer 1 liter moeten bijvullen. Kan dit na het flushen? Voorheen verbruikte hij 1 liter op ong. 12000 km. Gelukkig is motorolie in Frankrijk goedkoop. Shell helix 2 l voor € 9. Kunnen ze hier wat van leren. Volgens garage zijn het toch de stoters dus binnenkort maar laten vervangen. Hou jullie op de hoogte.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.