Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › P0340 nokkenassensor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2015 om 15:15 #17270123
Vandaag men Astra F CC (X18XE) uitgelezen met mijn nieuwe OPCOM. Zoals ik al uitgelezen had met de paperclip methode kwam via de OPCOM ook de foutcode P0340 naar boven. Dit wil dus zeggen dat de nokkenassensor een fout geeft. De fout kan ik wissen maar deze komt ook meteen weer terug. De wagen start wel altijd meteen en draait voor de rest zeer proper. Mijn toerental is wel begrensd tot 4500tr/min en hij trekt niet zo lekker meer. Waar moet ik gaan beginnen met zoeken? Ik heb een nieuwe nokkenassensor besteld die normaal gezien morgen zou aankomen. Maar ik heb het vermoeden dat het daar niet in gaat zitten. Ik heb de bedrading eens nagekeken van de nokkenassensor. Deze zijn bij elkaar getaped en onder deze tape aan elkaar gezet.
Wat me op viel was dat er ook 1 draad bij zat waaraan er op een heel stuk geen isolatie zat. Hoort dit zo te zijn? Wat ik ook vreemd vind is dat er 4 draden toekomen (waar ze aan elkaar gezet zijn) en dat er maar 3 aansluitingen in de stekker zit. Ik ben een leek op motorisch gebied maar ik probeer hem toch terug aan de praat te krijgen. Ook als ik de stekker van de nokkenassensor trek en ik de wagen start, dan start hij meteen en is er geen verschil te merken dan dat de stekker op de sensor zit. Ik heb deze wagen gekocht en men zei dat het lampje niet brandde voor hij 4 maand geleden weg gezet werd. Toen ik de wagen ging halen was de batterij dood en heb ik deze nu vervangen door een splinternieuw exemplaar.
Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=XQErfKQJV98&feature=youtu.be
25 januari 2015 om 16:03 #18269650Lijkt erop alsof ze de stekker ertussenuit hebben gehaald.
Is een modificatie geweest volgens mij op de nokkenas sensor stekker.
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/sensor-nokkenas-kabel-reparatieset-opel-astra-cal.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 januari 2015 om 16:08 #18269651ja is de gemodificeerde stekker, die heb ik nu ook terug besteld.
25 januari 2015 om 17:21 #18269652Ik heb toen ook een nieuwe sensor gekocht maar gewoon op de bestaande kabel gemonteerd , was niet van plan om 70 euro extra voor een paar draadjes te betalen.
Storing was iig geval opgelost
26 januari 2015 om 15:51 #18269653Ik heb de nokkenassensor vervangen door een nieuw exemplaar maar zoals ik dacht is dit zonder resultaat. Ik ben daarnet even naar een Opel dealer gereden. Die zei dat waarschijnlijk de riem niet meer op tijd staat. Is dit een mogelijke oorzaak? Wagen start meteen en draait ni raar ofzo. De riem zou volgende week vervangen worden en dit zou op een 300€ komen zei men.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.