Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › P0302 motorstoringslampje
- Dit onderwerp bevat 60 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 januari 2017om 23:19 door Presidenta.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2015 om 22:19 #18299901
voordat je je test activeerd kun je je bobinebrug los halen… met de bougies erin op d emotor leggen en dan de test activeren.. dan gaan de bougies vonken en kun je zien of ze werken.. met de test zet je alleen je bobine aan of uit en idd geen waardes..
de waardes die staan als je motor loopt onder meetblock dan kun je zien welke cilinder actief en inactief ismap ( mass air pressure) is je luchtmassameter (soort van) is bij deze motor niet schoon te maken… is maar een klein blokje.. zie link
deze zit aan je inlaatspruitstuk
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/sensor-vacuum-inlaatspruitstuk-opel-astra-corsa-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze dit op een variatie van opels… dus als je die verdenkt.. gewoon op de sloop kijken of 2dehands en proberen…overigens in engeland:
Symptoms of a Faulty Manifold Pressure Sensor
A faulty manifold pressure sensor has symptoms that closely resemble a vehicle with injector problems or low compression problems. Here are some of the most common symptoms associated with a faulty manifold pressure sensor:
•A rich or lean fuel mixture. You may notice a gas smell after the engine has warmed up. The engine will knock or ping at times for no apparent reason
•Excessive fuel consumption
•A rough idle
•Hesitation or slight jerking during acceleration, or when putting the vehicle into drive
•The vehicle stalls or dies immediately after you try to give the engine gas to start the car moving17 november 2015 om 22:09 #18299902Zonder weerstand zal de bougie wel vonken.
Meestal word de te zwakke vonk gedoofd door de hoge conpressie van de motor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 november 2015 om 18:00 #18299903Kleine update,
Opcom zegt dat alle 4 de bougies active zijn. Ben een beetje radeloos nu… blijf er even mee rondrijden nu. Ga nog wel even achter de sensor aan. Zodra die eronder zit update ik weer.. iemand nog ideeën?
Ecu vervangen ben ik nu aan het bekijken googlen.. kan ik ook via opcom bekijken of ecu defect is?…
wordt vervolgt.5 december 2015 om 09:21 #18299904@liviu2004 wrote:
ecu repair? Ik heb veel ecu vervangen, door bedrijven repareren. Een auto, 800 euro onderdelen kost, als gevolg van een reparatie bedrijf.
Sloop, ja, als dezelfde software en hardware nummer, en reset op auto met eigen security code.
Ik kan je ook een te sturen en je programmeren met opcom.
Zou Liviu2004 ook mijn ecu kunnen resetten van een opel kadett e 1.3i van 1989
5 december 2015 om 09:33 #18299905Er is geen immo op C13N motor. ECU waarde reset = accu pol los.
26 december 2015 om 11:50 #18299906Allereerst prettige kerstdagen iedereen.
Net uitgerekend op 2de kerstdag wil de auto niet meer starten. De auto slaat niet aan. Gisteren sloeg de auto tijdens het rijden uit. Kon hem niet meer aankrijgen. Aantal keren sleutel van het contact en daarna sloeg de auto weer aan. Vanmorgen tijdens het vertrek naar opa en oma sloeg de auto bij stilstand niet aan. Auto uitgelezen en de volgende foutcodes:
P1483 – Fan Relay 3 Signal Low / Open Circuit
(04) – Not present
P1530 – A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
(04) – Not present
P0302 – Cylinder 2 Misfire Detected
(00) – Not present
P0300 – Misfire Detected at Low Fuel Level
(0B) – Not present
P0230 – Fuel Pump Relay Contact Problem
(00) – Not present
P0230 – Fuel Pump Relay Voltage Low
(04) – Not present
P0230 (30) – Fuel pump ..en nog iets weet ik niet meer. had hem al gereset grrr..
P0300 – Multiple Cylinder Misfire Detected
(00) – Not presentFouten waren dus present.
Fuel pomp fout is er bijgekomen. Ik heb de min accupool eraf gehaald en dan wil de auto gelijk weer starten. Alleen blijft hij niet stationair lopen gaat na 1 minuut weer uit. Krijg hem dan niet weer aan behalve als ik min accupool loshaal.. Weet iemand een oplossing? Zal waarschijnlijk allemaal met elkaar te maken hebben. Kan ik simple de relais vervangen? Auto wordt nu dus onbetrouwbaar kan voor het stoplicht afslaan.@liviu, kun je me jouw ECU opsturen om te testen? Misschien lost dat alles op.? PM me eventueel maar met de kosten.
Alvast bedankt voor de tips.. Ik heb eventueel ook de waardes van de measurement blocks van de opcom als het nodig is. :???: :???:
26 december 2015 om 18:20 #18299907Stuur mij uw exact adres een naam. Ook chassisnummer.
31 december 2015 om 09:04 #18299908Statupdate:
Gisteravond heeft Liviu nog de ECU vervangen en wat waardevolle tips gegeven mbt het probleem (Again Liviu thank you for all the help :wors ). Voor de zekerheid maar een andere ECU ingezet maar dit lost het probleem nog niet op. De foutcode P0302 blijft aanwezig. Verder nog even de bobine bougie getest op vonken maar dit werkte goed. Ik heb een foto gemaakt van de bougie op plaats 2. Deze is zwart en olieachtig. Auto loopt nog steeds op 3 cilinders.
http://s8.postimg.org/uszosgzhh/20151230_211355.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Liviu gaf nog de tip om een compressietest te laten uitvoeren. Dit ga ik nog doen. Heeft iemand nog tips? Het lijkt nu op iets mechanisch. Kunnen het bijv de injectors zijn? En hoe kan ik deze makkelijk testen?
Of is er een klep stuk?Heeft er iemand een advies wat te doen of te laten testen bij bijv de garage? Het begint nu weer aardig in de papieren te lopen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
31 december 2015 om 19:04 #18299909kan idd een injector zijn of ingeslagen kleppen
18 januari 2016 om 20:04 #18299910Even een update, weinig tijd ivm werk maar vandaag compressietest uitgevoerd. Goed bevonden. Weinig verschil onderling in compressie alhoewel cilinder 1 2 ietsje lager zijn dan 3 en 4. Maar zal niet het probleem veroorzaken. Volgende stap is injectoren uitwisselen. trouwens als de tank bijna leeg is brand en knippert het lampje niet meer. Misschien een link met iets?
Verder nog iemand ideeën?
3 januari 2017 om 23:19 #18336193Kleine update, inmiddels een hoop gebeurd aan de Meriva. Distributieriem geknapt, dus heb de motor maar vervangen met een sloopmotor. Kan er geen afstand van doen. :)
P0302 storing is nu ook weg. Iedereen nog bedankt voor alle reacties. Hopelijk de eerste tijd geen klachten meer met de Meriva. Zoja dan post ik ze weer. :)
Groet.
Dit onderwerp mag op slot.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.