P0170/P0173 Z32SE

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Anoniem

Hoi,

Ik heb sinds kort een Vectra C met een Z32SE motor met bovenstaande foutcodes.

Het stationaire toerental zit af en toe rond 1000 toeren en zakt dan weer naar +-650. Stationair trilt hij ook wat.
      Bij het accelereren voel je de motor ook ietwat trillen/niet lekker lopen.

Bij het zoeken naar deze codes op internet ben ik al veel verschillende antwoorden tegen gekomen zoals vacuum lek, lambdasondes, MAF tot katalysator.

Iemand enig idee waar ik het best kan beginnen met zoeken?

rinus747
      Deelnemer

Bij een Zafia Z18XE zou ik zeggen: Begin met de gasklep schoon te maken….dat kost niets en is vaak de oorzaak van vergelijkbaar gedrag. De rest kun je dan later alsnog doen als de foutcodes blijven terug komen.

Jouw motor ken ik niet, maar mogelijk is het hetzelfde.

En bij het schoonmaken niet het gaatje van 1mm diameter met vuil dichtsmeren dat gaat naar de slang tussen kleppendeksel en uitgaande kant van de gasklep. Neem de rubber slang er af en prik het gaatje door met een draad (paperclip of zo) tot je ziet dat die er aan de binnenkant uit komt. Alleen het verstopt zitten van dat gaatje kan al tot jouw problemen aanleiding geven. (Ook dat is mijn ervaring met de Z18XE)

Ik hoop dat een en ander ook relevant is voor jouw motor

Anoniem

Ik ben nog eens op onderzoek uit gegaan en kwam aan de onderzijde van de gasklep een kapotte slang tegen. Morgen zal ik proberen deze te vervangen, hopelijk was dit de oorzaak.

wim-v6
          Deelnemer

Dat is goed mogenlijk.

Dit zijn wel storingen die met valse lucht op kunnen komen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Anoniem

Het probleem is helaas nog niet opgelost.

Zie: http://www.bilder-hochladen.net/i/fefk-1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; en http://www.bilder-hochladen.net/i/fefk-2.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik heb vandaag het deksel van de “airbox?” afgehaald. Twee dingen vielen me op.
              -Het oranje ventiel ontbreekt.
              -De veren zitten er ook niet.

Nu kan ik wel aan een ander plastic deel met ventiel komen maar ook die heeft de veren niet. Iemand enig idee waar ik deze vandaan kan halen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.