P 0131 foutcode Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) P 0131 foutcode Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250079
    Zeewoldehub
      Lid sinds:
      6 October 2010

      Hallo allemaal,

      Vandaag onder het rijden ging ineens motorstoringslampje aan. Auto aan de kant gezet en opnieuw gestart. Lampje bleef aan. Er is niets te merken van een eventuele storing onder het rijden. Auto loopt prima. Thuis aangekomen mijn OPCOM eraan gehangen en daar kwam de storing P 0131 – (8) onbekende storing uit. Iemand een idee waar ik de storing moet zoeken. Via internet kom ik op oxy sensor circ LO voltage (bank 1 sensor uit maar weet niet of dit de juiste uitleg is van storing voor mijn Zafira uit 1999 X18XE1. Ik zal deze week met de gewiste code rijden en doorgeven of de klacht eenmalig is of terugkomt. Nu maakt mijn uitlaat een geluid alsof er voorin een gaatje inzit. Uitlaatspruitstuk pakking is half jaar geleden door de dealer vervangen want die bleek stuk maar geluid blijft.

      Alvast bedankt weer!

      #18042690
      Zeewoldehub
        Lid sinds:
        6 October 2010

        Ik moet nog met de auto gaan rijden en donderdag gaan we kijken of de uitlaat lek is ergens, misschien dat het daar aan ligt. Is sowieso volgens mij nog de originele dus die mag dan ook wel eens vervangen worden. Volgens mij heeft de storing te maken met de lambdasonde. Alleen zitten er volgens mij 2 op (voor en na de kat). Heeft de storing P 0131 betrekking op de sensor voor of na de kat? Ben bang dat als het uitlaatdeel vervangen wordt de sondes niet ongeschonden uit de strijd komen of zijn deze ook na een tijd nog makkelijk los te krijgen?

        Hou jullie op de hoogte!

        #18042691
        BlueAstraG
          Lid sinds:
          24 December 2011

          P0131 Cilinderrij 1 lambdasonde 1, spanning te laag

          Verder kan ik je geen uitsluitsel of perfect antwoord op je vraag geven, even afwachten wat andere leden er van zeggen.

          #18042692
          Zeewoldehub
            Lid sinds:
            6 October 2010

            Heb nog even doorgezocht op het forum en vond ergens dat iemand zei dat de x18xe1 maar 1 lambdasensor heeft. Het latere motortype Z18xe zou er wel 2 hebben. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

            #18042693
            Zeewoldehub
              Lid sinds:
              6 October 2010

              Beste allemaal,

              Inmiddels ben ik eruit dat de Zafira 1 lambdasonde heeft. Na het wissen van de foutcode is hij sindsdien niet meer teruggekomen. Hopen dus dat het eenmalig is geweest. Inmiddels de uitlaat bekeken en deze is niet lek. Was niet in hele goede staat meer maar alles dubbelwandig uitgevoerd dus kan nog klein jaartje mee hopelijk. Vervang ik hem volgend jaar in z’n geheel. Wel was van de middendemper aan een kant de ophanging naar de rubbers doorgerot dus daar binnenkort maar een nieuw beugeltje op lassen dat hij goed blijft hangen. Mocht de foutcode terugkomen horen jullie het wel.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.