overzichtje kabelboom

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232340
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Ik heb op de senator-monza.de website rond gesnuffeld en er is veel te vinden over de C30NE kabelboom. Alleen is de locatie van bepaalde kabels/aansluitingen mij niet helemaal helder. Om even kort door de bocht te gaan:

      Heeft iemand een overzicht zo bij de hand van dit deel van de kabelboom (gele circel) van de A1 bj 82?:

      En een overzichtje van dit deel van de C30NE kabelboom:

      Dit is het deel van door het schutbord heen gaat.

      Belangrijkste is het A1 deel. Ik heb een inbouw omschrijving van de C30NE er bij gekregen waarin word gesproken over langwerpige connector X15, dat zou deze moeten zijn:

      De kleuren combi’s uit de beschrijving komen niet overeen met de kabels in de stekker :(

      Om een lang verhaal kort te maken:

      Heeft iemand een beknopt overzicht van de Monza A1 bj 82 kabelboom (het deel in de gele circel) met bijbehorende kleuren en functie? En het zelfde van de C30NE? Ivm brug huur is er wat tijds druk vandaar deze vraag (dus zeker niet uit lazyness) :afro

      #17812613
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        schema van de C30NE => kli

        Schema van een A1 => klik

        Hier moet je al een heel eind mee verder kunnen denk ik zo

        #17812614
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Waarom wil je de Motronic kabelboom behouden?????

          Ombouw naar L-jetronic is veel simpler en als je op LPG rijd maakt het niks uit….

          #17812615
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmkzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT

            Hier en als je automaat kabelboom hebt moet je 2 rode draden doorverbinden…Zal eens een foto maken bij mijn broer zijn 24V die dezelfde kabelboom heeft in grote lijnen..

            Je hebt maar 2 stekkers nodig:
            de dikke ronde en een kleine met zwart/geel en groen.

            Maar nogmaals je hebt der niks aan om de motronic tot leven te wekken,kwa verbruik op benzine is het iets beter,maar bv afstelling op LPG is wat lastiger je hebt nl geen stationair scroef op het gasklephuis je hebt weer wat meer sensors zoals lambda sonde en krukas positie…

            Je moet als je het goed doet weer een motorcontrole lampje plaatsen enz enz,na mijn idee loont het extra werk zich niet echt,simpelste is gewoon Jetronic systeem,en 30E luchtweger en computer…

            #17812616
            bananenbennie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 November 2010

              De Monza gaat eerst op benzine rijden, vandaar dat we het met de Motronic kabelboom proberen, loopt iets mooier en zuiniger. Als het te lastig wordt gebruiken we het L-jetronic systeem, we weten alleen niet zeker of we daar de juiste injectoren al voor hebben. We hebben nu liggen:

              – grijze 2.5 injectoren
              – gele 3.0 injectoren
              – en ook nog de c30ne injectoren.

              #17812617
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Dat beetje zuiniger….

                Je moet zelf weten,ik raad het je af,Motronic is mooi,maar meer sensors die kapot kunnen,bedrading is wat werk,en op LPG is jetronic handiger,het enigste voordeel is misschien iets zuiniger…

                En mooier lopen…Kan ik niet zeggen,je kunt zelf niks regelen,wat je bij Jetronic wel wat kunt,stationair bv word bv bij Motronic door de computer geregeld net als bv de onsteking,bij Jetronic kun je dit zelf regelen..

                Op LPG krijg je ook wat meer aansluit werk,daarom zou ik der vanaf zien,maar goed je kunt um met de Monza/Senator link vast op benzine aan de gang krijgen,dan kun je vast rijden.

                #17812618
                peter777
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2011

                  [rquote=1862444&tid=142150&author=GSE]Dat beetje zuiniger….

                  Je moet zelf weten,ik raad het je af,Motronic is mooi,maar meer sensors die kapot kunnen,bedrading is wat werk,en op LPG is jetronic handiger,het enigste voordeel is misschien iets zuiniger…

                  En mooier lopen…Kan ik niet zeggen,je kunt zelf niks regelen,wat je bij Jetronic wel wat kunt,stationair bv word bv bij Motronic door de computer geregeld net als bv de onsteking,bij Jetronic kun je dit zelf regelen..

                  Op LPG krijg je ook wat meer aansluit werk,daarom zou ik der vanaf zien,maar goed je kunt um met de Monza/Senator link vast op benzine aan de gang krijgen,dan kun je vast rijden.[/rquote]

                  Hier nog even de mede sleutelaar :) Hoe langer ik naar de schema’s kijk hoe meer ik neig richting jetronic. De motronic kabelboom moet ook worden aangepast om netjes weg te kunnen werken, is niet moeilijk maar ook weer meer werk.

                  De injectierail van de C30NE kan gewoon met de jetronic worden aangestuurd door de weerstanden te overbruggen toch? Wil het liefst zo min mogelijk demonteren en alles moet gewoon mooi passend zijn.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.