Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Overweging aanschaf Opel Astra H bj 2008, 167,000KM
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2016 om 22:30 #17276043
Goedenavond,
Ik zal mij eerst eens voorstellen. Ik woon in Drenthe en heb op dit moment een auto die tot mijn spijt echt te duur wordt.
Vandaar dat ik druk aan het kijken ben om iets anders te vinden. Op dit moment rijd ik een BMW 318I Executive Edition, 136PK. Hele fijne auto met perfecte wegligging, inmiddels staat de teller op 219,000+km
en de onkosten zijn in een korte periode erg hoog geworden. Beurten worden niet overgeslagen en op reparaties heb ik niet bezuinigd.
Maar de realiteit zegt het is tijd voor iets anders :thumbNu is mijn oog gevallen op een Opel Astra Station voorzien van een 1.7 CDTI motor. De keuze voor een diesel is gemaakt omdat ik toch wel erg veel kilometers rijd. De keuze voor deze auto is vanwege mijn lengte, ik kan goed in deze auto zitten, zonder dat de knieen de onderkant van het stuur raken. ;) Dat heb ik ontdekt op de auto-expo in Hardenberg, vorig weekend.
De auto die ik op het oog heb, heeft 167,000km op de teller, maar dat lijkt mij voor een diesel motorisch gezien geen probleem. De vraagprijs voor deze auto is 6800 euro.
Alle opties die ik zou willen hebben heeft deze auto.Zaterdag a.s. ga ik een proefrit maken in deze auto en vroeg me af of ik tijdens de proefrit in het bijzonder ergens op zou moeten letten.
Wat zijn de zwakke punten van deze auto? Wat zijn de sterke punten?De auto is voorzien van een 6 bak, heeft 125PK verder is de complete onderhoudshistorie bekend en is de auto qua KM’s voorzien van NAP.
Ik lees dat dit een oerdegelijk motorblok van Isuzu is, ik lees ook minder goede verhalen over de kleppen die om de zoveel tijd gecontroleerd moeten worden?
Hopelijk kan iemand me wat advies geven over mijn evt aankoop. Zijn er buiten de motor om aandachtspuntjes? Roest problemen of iets dergelijks? Turbo problemen? etc.
Alle info is welkom en ik zal dit forum in de gaten houden.Mvg BBR01
1 april 2016 om 09:54 #18315215Kijk even naar de veerpoten.. Onder de motorkap links en rechts zitten 2 kapjes, die kan je er zo afklikken en dan even kijken of daar roest zit.. is niet erg, kan je heel goed zelf behandelen, maar misschien wel een puntje om af te dingen :thumb . Er is een topic over, mocht je willen weten hoe of wat precies. Succes met de proefrit!
Edit: hier de link naar het topic; viewtopic.php?f=5&t=169316
1 april 2016 om 15:21 #18315216Hoi Rico,
Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad wel een goed punt.
In je link zag ik ook wel aanzienlijke roestvorming op die deksels. :???:Zal er zeker naar kijken morgen, bedankt voor je tip.
En verder denk ik dat het wel los zal lopen, er zijn weinig reacties op dit forum. Is dat een teken dat het een heel goede auto is verder? :DGr BBR01
1 april 2016 om 15:27 #18315217Roest op de steunen is een bekend iets inderdaad. Controleer verder de elektronica goed en op evt roest bij de chromen strip bij het kofferdeksel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
1 april 2016 om 15:40 #18315218AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hele oerdegelijke auto, ik heb de mijne vorige week toevallig ingeruild voor wat nieuwers… Aandachtspunten:
Dichtslibben van turbo inlaat systeem (zwarte metalen buis die onder je kunstof luchtbuis loopt). Vrijwel elke 1.7 heeft dit. Een soort astma. Dus buis demonteren en leeghalen, vaak zie je dat er nog maar een 1 cm opening is voor de lucht, de rest is dichtgekoekt met dikke zwarte troep. Zelfde geldt voor turbodruksensor, af en toe reinigen(1 keer imbus boutje).
Dubbelmassa vliegwiel. Zwak ding, die van mij is vervangen bij 185, en merkte bij 225 dat hij weer zwak werd. Dit merk je aan trillend optrekken bij warme motor vanuit 1, alsmede wat schokkerig.
Roest in veerpoten: dit heeft echt elke Astra H, ook al zeggen ze vaak bij de dealer van niets te weten. Hiervoor zijn andere afdek doppen beschikbaar van flexibel rubber. Veerschotels zijn het vervangen wel waard..
Turbodruksensor: ook het schoonmaken waard eens in de zoveel tijd.
Lees je even in omtrent de M32 zesbak, deze heeft nog wel eens problemen met een zwak lager, maar is goed te reviseren.
Auto is verder heerlijk goed te chippen, ik heb daar veel profijt van gehad, hij rijdt er veel lekkerder door..
Tussen de radiator en condensor gaan veel herfstbladeren zitten door te weinig ruimte, dit gaat rotten, waardoor condensor mee rot. Goed vrijhouden.
Verder heb ik gehad:
Aantal lekker koelvloeistofslangen, die willen gewoon wel eens scheuren, hebben ze allemaal wel last van..
Lekke seals op de warmtewisselaar. Hierdoor lekt de auto heel lichtjes olie. Revisie setje kost 18 euro, en is goed zelf te doen(stuk of 5 nieuwe rubberen ringen).
Dieselretourleiding niet meer goed vacuum, ik geloof 4 tientjes voor een nieuwe originele, en is zo vervangen(5 minuten).Verder echt een heerlijke auto moet ik zeggen, ik heb er veel plezier van gehad!
Kijk anders in mijn topic even voor wat meer info mocht je willen: viewtopic.php?f=27&t=177989&start=75
1 april 2016 om 16:07 #18315219@BBR01 wrote:
Hoi Rico,
Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad wel een goed punt.
In je link zag ik ook wel aanzienlijke roestvorming op die deksels. :???:Zal er zeker naar kijken morgen, bedankt voor je tip.
En verder denk ik dat het wel los zal lopen, er zijn weinig reacties op dit forum. Is dat een teken dat het een heel goede auto is verder? :DGr BBR01
Het ziet er vaak erger uit dan het is.. de roest kan je lospeuteren met een schroevendraaier oid, steeds als je een beetje los hebt, uitzuigen en zo verder tot de roest weg is. Ik heb daarna met een flinke laag Hammerite bespoten.. maar daar zijn meer manieren voor. Niet echt een groot probleem als je er optijd bij bent :thumb
1 april 2016 om 20:15 #18315220Hoi T-Bone,
Je hebt het over de elektronica, is er ook een specifieke plek waar de elektronica aandacht nodig heeft?
Bij mijn huidige BMW was dit in de kofferdeksel dat heb ik zelf nog kunnen oplossen maar had wel vreemde meldingen in beeld.Hoi Pixels66,
Jouw verhaal laat me wel heel erg twijfelen of ik deze auto nog wel wil. Het verhaal met de turbo en de dichtslibbende buis vind ik nog niet zo spannend ik denk dat ik me daar wel mee zou redden, goed dat je dit zegt!
Maar het dubbelmassa vliegwiel en de versnellingsbak klinken als dure grappen.
Heb me zojuist ingelezen op de M32 bak en ze gaan allemaal stuk, is wat ik lees.
Rustige of ruige rijstijl, dat maakt volgens de ervaringen niets uit, stuk gaan ze allemaal.
Revisie (bij een bedrijf) kost 1000,-
Is de 1,9 met automaat beter? Die heb ik namelijk ook gezien, alleen het verbruik lag hoger en heeft minder PK’s.
KM stand is nagenoeg hetzelfde, maar de auto is een jaar ouder.
Daarom in eerste instantie de versie met de handbak gekozen.Hoi RicoG
Roest lijkt inderdaad erger dan het is omdat het ook bladert natuurlijk. Zal daar morgen ook even naar kijken.
Zal dan ook zorgen dat ik er dan op tijd bij ben.Iedereen bedankt voor de reacties zover!
Gr,
BBR011 april 2016 om 21:02 #18315221Succes morgen, en last even weten hoe of wat :thumb
2 april 2016 om 06:54 #18315222pixels66, had jij ook eeen 1.7?
aan topicstarter.
Ik heb ook een 1.7 met ondertussen 255.000 km op.
De problemen die ik tot nu toe gehad heb:
– 4-5 koelleidingen die gescheurd zijn. Zijn een paar kleine korte darmpjes met korte bochtjes in. Na paar jaar worden de rubbers harder en bestaat de kans dat ze scheuren. ( per darmpje iets van 7-8euro of zo)
– Vorig jaar mijn nokkenassensor kapot. (nieuw origineel 91€)
– dan eens een probleem gehad met het gaspedaal, maar dit kwam door slechte contacten doordat zekeringkast in motorkap niet goed afsloot en daardoor wat corrosie gehad. enkel contacten gekuist en nu zijn we al weer 4-5 jaar verder zonder problemen.
– voor de rest kan ik mij niets meer herinneren dat ik gehad heb. heb de auto ondertussen 7 jaar en er zelf toch al 210000km met veel plezier mee gereden.Nog nooit problemen gehad met turbo, vliegwiel of versnellingsbak. Lijkt mij ook eerder uitzonderlijk bij een 1.7
De 1.9 heeft daar meer last van.2 april 2016 om 16:41 #18315223Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de adviezen die gegeven zijn :thumb
Vandaag heb ik de auto in het echt gezien en de uiterlijke staat was zodanig lelijk dat ik de auto helemaal niet meer hebben wilde.
Ter plekke op zoek naar andere auto’s en garages. Bekeken: Audi A3, Volkswagen Polo, Volkswagen Golf. Helaas niet echt mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Toch veel km’s en teveel toeleggen.De moed was al bijna opgegeven. Totdat:
Nog maar eens de telefoon pakken en kijken of er iets leuks stond ergens. In Zwolle stond nog een Opel Astra.
Dit is het type CDTI 1.7. ecoflex, 110 PK.
En het leukste is: Bouwjaar 2010, met 133.000 op de teller! Heb een goede inruil gekregen voor de BMW en heb een goede prijs betaalt voor de auto.
Bij aflevering komen er nieuwe gloei bougies in, apk keuring en de vloeistoffen worden gecontroleerd. Daarnaast 3 maanden garantie op wat er ook maar verkeerd gaat aan de auto.Deze auto is ook voorzien van de “beruchte” 6-bak. Ik gok het erop omdat de (NAP) km stand het in mijn ogen wel waard is. Hoop dat er niets mee mis gaat. En mocht het gebeuren dan maar binnen die 3 maand…. ;)
Ook het verhaal van dark-divx heeft me wel over de streep getrokken. Je moet ook geluk hebben… Het blijven 2e hands auto’s.Verder zijn wij de 2e eigenaar. Zaterdag a.s. haal ik hem op.
Gr BBR01
2 april 2016 om 19:13 #18315224Tof!!! Veel plezier met je nieuwe Astra
3 april 2016 om 04:45 #18315225BBR01, Hopelijk heb je ook zoveel geluk met je astra als mij.
Gelijk je zegt, het blijft altijd een gok. Gloeibougies zijn bij mij zelfs nog nooit vervangen geweest. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.