Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Overweeg aanschaf Vectra Z32SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2011 om 19:41 #17768425
Nou,dat begint lekker.Als de riem droog is laten zitten,maar als hij wordt verwijdert om wat voor reden gewoon vervangen.Suc6
Gr. Gts32v6
5 januari 2011 om 19:49 #17768426mijn vorige vectra ratelde ook zo wel is waar een 4cil
maar het bleek dat de spanner van de distributie riem de verkeerde kant op was gespannen en kwam tegen een soort aanslag aan geloof ik
is al tijdje geleden weet niet meer preciesmvg wessel
5 januari 2011 om 19:50 #17768427[rquote=1833120&tid=137983&author=Gts32v6]Nou,dat begint lekker.Als de riem droog is laten zitten,maar als hij wordt verwijdert om wat voor reden gewoon vervangen.Suc6
Gr. Gts32v6[/rquote]
Idd ja…hopelijk zet deze trend zich niet voort…niets zo vervelend om geen goed gevoel bij je bolide te hebben.
Zal erop hameren dat ze de riem vervangen. Zie het alleen niet snel gebeuren gezien de dealer al een hoop kosten heeft gemaakt voor de aflevering.
Heb ze al gezegd dat ik Pietje precies ben wanneer het aankomt op auto’s dus auto gaat zeker nog even naar mijn vaste monteur (die trouwens nog veeleisender/kritischer is als ikzelf). Just too be sure..:hmmz. Breng mijn auto’s regelmatig weg voor een checkup tussen de beurten door..
5 januari 2011 om 21:27 #17768428Als de riem verwijderd moet worden (voor bijv. vervangen keering krukas, of nokkenas) dan zal er daarna een nieuwe riem op moeten.
Ik zou het risico niet nemen om een eenmaal opgespannen riem nogmaals op te spannen.
De rollen weet ik niet, vraag is aan wim-v6, die weet daar meer van.Olie op D-riem is vervangen lijkt me.
26 februari 2011 om 13:34 #17768429Hierbij even een update;
Inmiddels is de auto weer terug geweest. Hierbij is de distributieset vervangen (set was nog geen 500km oud). Tevens zijn de hydraulische klepstoters vervangen.
Echter, de motor maakt naar mijn mening nog steeds teveel geluid met koude start. Ik heb bij de garage aangegeven dat ze ook naar de spanner van de multiriem zouden moeten kijken (op advies van forumleden hier). Hier is echter niets aan gedaan en beide garages dachten echt dat het vanuit de distributie kwam. Maar zoals gezegd is het geluid nog niet weg, ook niet met wéér een nieuwe distributieset.
Ben dus nog niet tevreden….de garage ziet me ook al weer aankomen. Heeft ze waarschijnlijk al genoeg geld gekost (valt namelijk allemaal onder de garantie). Niets ten nadele van de garage, tot nu toe zijn ze erg behulpzaam.
Waar zou het aan kunnen liggen? Toch maar eens nadrukkelijk vragen om naar de spanner van de multiriem te kijken. Zit deze trouwens in de buurt van de distributie??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.