Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Overweeg aanschaf Vectra Z32SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2010 om 16:32 #17768400
origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
:Phaha! maar zwart blijft toch t mooiste hoor:D Vooral als ie net gewassen is! Heb toen ik er 1 ging zoeken getwijfeld tussen zwart en grijs maar…………….ben toch voor zwart gegaan:cool:Maar officieel is zwart geen kleur !:jerry
greetz,:P
12 december 2010 om 16:36 #17768401origineel gepost door CORSAGSI
:Phaha! maar zwart blijft toch t mooiste hoor:D Vooral als ie net gewassen is! Heb toen ik er 1 ging zoeken getwijfeld tussen zwart en grijs maar…………….ben toch voor zwart gegaan:cool:Maar officieel is zwart geen kleur !:jerry
kikkuh de GTSers tegen elkaar das nou leuk dat die het ook eens NIET met elkaar eens zijn:P
Jan
12 december 2010 om 17:23 #17768402origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
:Phaha! maar zwart blijft toch t mooiste hoor:D Vooral als ie net gewassen is! Heb toen ik er 1 ging zoeken getwijfeld tussen zwart en grijs maar…………….ben toch voor zwart gegaan:cool:Zwart is idd. mooi maar heb me voorgenomen nooit meer een zwarte auto te kopen….ik blijf poetsen!!! En elk klein krasje valt gelijk op…..:swear (stiekem toch ook naar een zwarte Gts gekeken… Een collega rijdt er ook een en dat is toch ook wel een erg mooie auto.
12 december 2010 om 17:23 #17768403origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
:Phaha! maar zwart blijft toch t mooiste hoor:D Vooral als ie net gewassen is! Heb toen ik er 1 ging zoeken getwijfeld tussen zwart en grijs maar…………….ben toch voor zwart gegaan:cool:Zwart is idd. mooi maar heb me voorgenomen nooit meer een zwarte auto te kopen….ik blijf poetsen!!! En elk klein krasje valt gelijk op…..:swear (stiekem toch ook naar een zwarte Gts gekeken… Een collega rijdt er ook een en dat is toch ook wel een erg mooie auto.
12 december 2010 om 18:03 #17768404origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door CORSAGSI
kikkuh de GTSers tegen elkaar das nou leuk dat die het ook eens NIET met elkaar eens zijn:P
Jan
Omdat ze allemaal zwart of grijs zijn heb ik maar een blauwe genomen:D
Gr. Gts32v6
12 december 2010 om 21:48 #17768405origineel gepost door Gts32v6
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door CORSAGSI
Jan
Omdat ze allemaal zwart of grijs zijn heb ik maar een blauwe genomen:D
Gr. Gts32v6
Ja mooie kleur:thumbup maaruh hoe lang staat die al te koop?
Ik raak de mijne niet kwijt maar jij de jouwe ook niet, zou dat aan de kleur liggen?
Jan
12 december 2010 om 22:26 #17768406Is al lang niet meer te koop:D En aan de kleur zal het vast niet liggen:wub
Gr. Gts32v6
13 december 2010 om 16:47 #17768407origineel gepost door Gts32v6
Is al lang niet meer te koop:D En aan de kleur zal het vast niet liggen:wubGr. Gts32v6
Heb je hem na een jaar dan uit de verkoop genomen?
13 december 2010 om 18:25 #17768408origineel gepost door Nammi
Nou ik heb de auto aangeschaft…volgende week vrijdag de auto ophalen.Het is dus de Vectra 3.2 GTS geworden. Bouwjaar 2002 met 96000 NAP. De auto krijgt nog een grote beurt, uitvoerige check en de distributieriem wordt vervangen. De radiateur was van 12/2005 dus die is reeds vervangen (ik neem aan m.b.t. het koelwater/automaatbak probleem). Inclusief 1 jaar garantie…
Iets meer uitgegeven dan ik van plan was maar in vergelijking met het aanbod geen slechte deal, ik denk zelfs een redelijk goede deal. De dealer wilde niet meer toegeven maar eerlijk gezegd denk ik dat het een scherpe prijs is.
Nu nog OP-COM/Tech2 aanschaffen….even orienteren wat ik nu precies moet hebben.
gefliciteerd met je mooie vec:thumbup
13 december 2010 om 19:05 #17768409origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Gts32v6
Is al lang niet meer te koop:D En aan de kleur zal het vast niet liggen:wubGr. Gts32v6
Heb je hem na een jaar dan uit de verkoop genomen?
Yup:P
Gr. Gts32v6
27 december 2010 om 19:44 #17768410Nou, heb de auto binnen na enige vertraging. Er moesten nog wat punten opgelost worden maar de onderdelen lieten op zich wachten..totaal nog voor ruim 2000€ versleuteld volgens de interne factuur van de dealer.
Moet zeggen rijdt heerlijk! Maar verbruiken doet ie ook goed…met dit weer en korte stukjes zit ik nu 1 op 8….althans de laatste 100 km. Zie het gemiddelde wel stijgen dus denk dat het nog wel iets zuiniger kan.
Verder kon ik gisteren de startkabels te voorschijn halen…Lege accu dus mocht dit vaker voorkomen dan maar even langs de dealer.
Verder nog een vraagje voor de 3.2 rijders: Ik vind de motor bij een koude start nogal rauw klinken en alsof er iets ratelt… Wanneer de motor warm is ,is er niets meer te horen…. Is dit normaal bij een Vectra 6 cilinder?.
27 december 2010 om 21:12 #17768411Oh, das een lekker begin met de nieuwe bolide gelijk met start kabels hannesen.
Maar wat hebben ze er voor 2000e. aan versleuteld allemaal dan ? dat is nog al wat.Heb ook een 3.2, een y32se welliswaar in iets andere configuratie, maar dat terzijde, en basis is geloof gelijk aan Z32SE, maar echte ratelen heb ik niet bij koude. Het klopt wel dat het geluid wat rauwer is bij koude motor. Dat is bij deze bouwserie V6-en wel idd ja (C25XE tot Z32SE). Laatst had ik zelf na langer stilgestaan met extreme kou ook even een ratel met starten echt, maar dat was gelijk weg (minder dan een seconde). Daarna niet meer gehad. Maar blijven ratelen hoort niet. Iets nokkelen/rauw met koude is vrij normaal. Rustig wegrijden, dan, en dan is het zo weg.
Hoop dat de onderhouds historie een beetje goed is geweest. Dus tijdig olie wissel e.d. Is best belangrijk voor deze motoren. Ik ververs vrij regelematig ook. 2x per jaar, zeker wanneer kilometers op jaarbasis rond of onder de 12.500 is. Kortere ritten, is vaker verversen.27 december 2010 om 22:18 #17768412Helemaal mee eens,heb bij de mijne geen bijgeluiden bij koude start en onderhoud is zeer belangrijk:)
Maar wat hebben ze voor 2000 euro gedaan dan:oGr. Gts32v6
28 december 2010 om 00:28 #17768413Ik heb zelf een Vectra-B 2.5 V6 van 1996 (X25XE) deze is ook uit deze bouwserie, maar wel nog met oud type oliepomp.
Mijne heb ik laats na een week of 6 a 7 stilstaan weer eens gestart om ermee te gaan rijden.
Auto onder een dik sneeuwdek, maar huppa 3 slaagjes en rammelvrij aanslaan, in 1 keer goed lopen.
Mijn word vornamelijk gebruikt voor langere ritten, ik ververs 1x per jaar, en dat is om de +/- 5 a 7000km.
Ik vul m dan wel met 5w40 Volsyntheet van Valvoline.
Tikkende stoters, voeg eens wat ATF (automtische transmissie olie toe) aan de motorolie, dit wil de klepstoters wel reinigen, doe dit het liefst een km of 2000 voor de service beurt.
Willem
28 december 2010 om 03:56 #17768414[rquote=1824829&tid=137983&author=Gts32v6]Helemaal mee eens,heb bij de mijne geen bijgeluiden bij koude start en onderhoud is zeer belangrijk:)
Maar wat hebben ze voor 2000 euro gedaan dan:oGr. Gts32v6[/rquote]
-Distributieriem.
-Lek gedicht achter in kofferbak (5 uur mee bezig geweest..?).
-Nieuwe hendel t.b.v. cruise control.
-Nieuw thermostaathuis, bleek na controle defect te zijn.
-Nieuwe remblokken.
-Grote beurt met oliewissel en de hele mikmak.Dit waren punten die ik aangegeven had bij de aanschaf. Denk dat ik anders maar eens voor de zekerheid langs de dealer ga. Weet iemand trouwens of de G2 garantie overal van toepassing is? Bij mij in het dorp zit namelijk ook een G2 dealer.
28 december 2010 om 10:46 #17768415Oh ok, dus wel aardig wat gedaan voor dat geld.
Maar wat is echt ratelen dan ? Want zoals ik al aangaf, koud maken ze allemaal een wat rouwer geluid deze V6-en van dit type.
Heb er nog nooit 1 gehoord die bij een koude start het zelfde klinkt als dat die warm is. Koud klinken ze gewoon veel rauwer. Tuurlijk, echt een harde/scherpe tik hoort niet
Misschien kan je er is een filmpje van maken ofzo.Als je het echt niet vertrouwd zou ik zeker terug gaan naar de dealer. Welke type G2 heb je ? daar zit namelijk wel verschillen in.
grt.
28 december 2010 om 11:12 #17768416Zal vanmiddag proberen een filmpje te maken.
Uit ervaring weet ik dat een auto koud vaak anders klinkt maar aangezien ik garantie heb, wil ik wel zeker weten dat het niets ernstigs is. Het is een soort van rammeltje/tikken. Lastig om dat zo uit te leggen. Bij warme motor overigens niet hoorbaar.Daarnaast zou ik graag de accu na willen laten meten cq. laten vervangen aangezien deze eergisteren leeg was…Garage zit 40km verderop, op nog geen 2km zit ook een Opel G2 dealer (pal tegenover mijn werk). Daarbij heeft deze hoop ik een andere kijk op de auto gezien ik de auto daar niet gekocht heb, geen kosten maakt en erop verdienen in tegenstelling tot de garage waar ik de auto gekocht heb (beetje wantrouwig door slechte ervaring vorige auto/dealer).
Heb de G2 economy garantie…bij aanschaf geprobeerd de andere garantie te verkrijgen maar dat zat er niet in…
28 december 2010 om 11:57 #17768417Met G2 ben je volgens mij niet verplicht om het bij de dealer/handelaar te doen waar je de auto gekocht hebt, maar moet wel in overleg.
Economy is de basis garantie versie. Als het goed is heb je een schrijven bij je garantie zitten, daar staat in wat er gedekt wordt.
Me vader had ze Zafira ook met G2 garantie. Ook Economy.
het type garantie hangt af van de leeftijd/kilometer stand van de auto. Hele jonge auto’s (demo’s bijv.) met bijv. onder de 50.000 km. hebben de uitgebreidere garantie. Wellicht worden die zelfs nog gedeelteliljk overlapt door de fabrieksgarantie.28 december 2010 om 12:44 #17768418Die van mij is gewoon rustig hoor als ik hem start met koude motor,geen rare geluiden of iets dergelijks maar idd een beetje rauw klinken ze meestal wel een beetje,maar geen rateltjes of iets dergelijks.
en ja benzine verbruik is idd aan de maat maar ja dat kun je ook wel een beetje verwachten met zo’n auto, 1 op 9 of 1 op 10 is haalbaar (ligt ook aan je rijstijl) maar er zijn ook mensen hier op het forum die er 1 op 11 of 12 mee rijden ligt gewoon aan je rijstijl en of je automaat hebt of niet !
greetz,
28 december 2010 om 14:54 #17768419Heb even een filmpje gemaakt (gemaakt met iPhone dus hopelijk is het geluid een beetje te horen).
Link: Ratelen/Tikken Vectra 3.2 GTS
Ps; Het geluid lijkt te komen vanaf de plek, te zien in het filmpje, op +/- 30 sec.
28 december 2010 om 15:22 #17768420spanner van de multiriem die wat geluid maakt.
Willem
28 december 2010 om 16:33 #17768421Inderdaad lijkt van de multiriem af te komen, spanner.
Mijne maakt ook soms wel is wat geluid bij koude/vocht, is weg zodra het geheel wat op temperatuur is.28 december 2010 om 18:22 #17768422[rquote=1825260&tid=137983&author=wim-v6]spanner van de multiriem die wat geluid maakt.
Willem[/rquote]
Oke bedankt. Dan zal ik de dealer maar eens vragen daar naar te kijken….Lijkt me niet een al te groot probleem als dit het is.
28 december 2010 om 19:47 #17768423mijne maakt al jaren een piepje na koude start, en die doet het nog prima, ik had laatst een V6 waarvan de multitiemspanner echt op vastlopen stond, dat was echt een geluid of een lager aan het vastlopen was.
Willem
5 januari 2011 om 19:32 #17768424Nou, begint al lekker:
Vandaag auto opgehaald ter controle bij de dealer i.v.m. ratelen bij koude motor. Volgens de monteur niet afkomstig van de multiriem..ze hebben deze eraf gehad en het geluid bleef. Volgens hem kwam het bij de distributieriem vandaan….tevens constateerde hij olielekkage t.h.v. de distributieriem (dit verklaarde ook de brandlucht: olie lekt op uitlaat)….hij adviseerde me contact op te nemen met de garage waar ik de auto heb gekocht i.v.m. garantie. Boel moest volgens hem weer helemaal los, gezien dit weer enige kosten met zich meebrengt, leek het hem verstandig dit met de verkopende garage af te handelen.
Heb nu voor volgende week een afspraak staan…hopelijk wordt dit opgelost.
Is het trouwens raadzaam om de distributieriem te vervangen i.v.m. mogelijke olie op de riem en ondanks dat deze er nog geen 400 km op ligt? (heb gelezen dat olie op de riem de levensduur aanzienlijk kan verkorten…tenzij deze nog droog is).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.