Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Overweeg aanschaf Vectra Z32SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2010 om 13:43 #17229167
Beste forumleden,
Momenteel overweeg ik de aanschaf van een Vectra 3.2 GTS. Ik ben er echter nog niet uit of dit een verstandige keuze is. Graag had ik van jullie wat tips / adviezen.
Mijn budget ligt zo rond de 9500 / 10.000€.
-Mijn grootste zorg is eigenlijk de afschrijving van dit type. Schrijven deze auto’s 2e hands werkelijk zo veel af? Restwaarde is niet geheel onbelangrijk…
-Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een automaat maar heb gehoord dat dit een zwak punt is. Kan ik niet beter uitkijken naar een handgeschakelde auto?
-Is dit type betrouwbaar?
-Wat zijn specifiek de zwakke punten van deze auto?Mijn voorkeur gaat uit naar een v6. Met mijn budget kan ik in dit segment geen vollere auto vinden. Ik heb gekeken naar een A4 3.0 maar deze zijn veel minder luxe en duurder, de ST220 zou ook nog een optie kunnen zijn…
Al met al nog niet geheel zeker of de Vectra 3.2 GTS een verstandige keuze is…Wellicht kunnen jullie me overtuigen?
Mvg Nammi
1 december 2010 om 19:49 #17768351Ten eerste welkom,
Wat betreft de Gts v6,gewoon doen:wors .Rij al eeuwen 6-cilinders en wil niet meer anders.Heb zelf ook een automaat en bevalt super.Wel elke 40 dkm de olie vervangen van de bak en de koeler controleren of deze is vervangen ivm inwendige lekkage (koelwater in bak) Beter 6 klappen dan 4 plofjes;)
Gr. Gts32v6
1 december 2010 om 21:02 #17768352Ik sluit me volledig aan bij gts32v6!! Heb er nu vier maanden een in mijn bezit en ben er helemaal weg van….:D
1 december 2010 om 21:02 #17768353Ik sluit me volledig aan bij gts32v6!! Heb er nu vier maanden een in mijn bezit en ben er helemaal weg van….:D
2 december 2010 om 11:35 #17768354volgens mij staat er nog een mooie in hardingsveld
2 december 2010 om 18:08 #17768355v6:wub wil nooit meer anders
2 december 2010 om 20:12 #17768356welkom op het forum;)
Heb je een U2u gestuurd over een hele mooi vectra GTS.
2 december 2010 om 20:30 #17768357origineel gepost door Basgsi
welkom op het forum;)Heb je een U2u gestuurd over een hele mooi vectra GTS.
U2u terug gestuurd…
2 december 2010 om 21:28 #17768358Spaar dan nog even door en koop net als mij de 2.8T uitvoering, is heel fijn, plus nog eens goed te chippen. De 3.2 gaat tot max 240 pk zonder aanpassingen, de 2.8T naar 310 zonder aanpassingen. En heeft standaard al 20pk meer dan de 3.2. Als je veel korte stukken rijd is de 3.2 wel fijner ivm de turbo, maar het rijd wel echt zalig!
3 december 2010 om 16:02 #17768359origineel gepost door tmug
Spaar dan nog even door en koop net als mij de 2.8T uitvoering, is heel fijn, plus nog eens goed te chippen. De 3.2 gaat tot max 240 pk zonder aanpassingen, de 2.8T naar 310 zonder aanpassingen. En heeft standaard al 20pk meer dan de 3.2. Als je veel korte stukken rijd is de 3.2 wel fijner ivm de turbo, maar het rijd wel echt zalig!Dan zou ik nog een tijdje door moeten sparen, dat zie ik echter niet zitten aangezien ik momenteel autoloos ben. Tevens rij ik alleen maar korte stukken.
Voorheen heb ik een VW Passat Turbo gereden en daar moest ik elke week even een flink stuk rijden, een turbo motor is wat dat betreft toch iets gevoeliger en heeft dus niet direct mijn voorkeur…..Een turbo is echter wel lekker rijden….
3 december 2010 om 16:25 #17768360origineel gepost door Gts32v6
Ten eerste welkom,Wat betreft de Gts v6,gewoon doen:wors .Rij al eeuwen 6-cilinders en wil niet meer anders.Heb zelf ook een automaat en bevalt super.Wel elke 40 dkm de olie vervangen van de bak en de koeler controleren of deze is vervangen ivm inwendige lekkage (koelwater in bak) Beter 6 klappen dan 4 plofjes;)
Gr. Gts32v6
Of je kan ook zeggen liever 4 in een lijn dan 6 op een hoop ;)
3 december 2010 om 17:55 #17768361Sorry voor de offtopic,
Ik zelf zit te denken om straks de C1 weg te doen en een C2 V6 2.8t ervoor terug te halen (daar een zakelijke diesel voor de deur komt).
Alleen ik vind de cijfers wat tegenvallen voor een turbo motor, ligt dat aan mij?
Iemand ervaring met deze combinatie, wil het vooruitkomen en hoe zit het met gemiddeld verbruik van de auto?
Heeft er ook iemand ervaring met origineel naar chippen? Hoe is de auto dan, als een beest of nog steeds ‘minder’?3 december 2010 om 18:21 #17768362Mijn vectra heeft standaard een 230pk, met 330nm koppel. Zodra je deze chipt ga je naar 310pk met rond de 540nm koppel, en geloof mij dat ga je zeker merken. Dan heb je specs vergelijkbaar met de BMW M3, alleen is de vectra dan sneller :sleeping Ik ga over een tijdje zelf ook wel chippen, maa de 230pk is me voor nu nog wel goed.
Mijn gemiddelde verbruik snelweg 1:12, stad 1:8, gecombineerd 1:8
4 december 2010 om 14:00 #17768363Hey nog iemand met verstand!:D Rijdt fantastisch zo.n V6 en automaat is heerlijk! Toen ik hem kocht heb ik m getest met zelf schakelen! Met dank aan de uitleg van de dealer je moet zelf schakelen van 1tot 4 en m dan op zijn staart trappen! Zet je hem weer in automatische en moet je de toeren in de gaten houden! Als die gelijk terugvalt loopt ie te slippen hij moet in een mooie lijn naar die 6000 toeren gaan als ie terugvalt loopt ie te slippen en is je bak niet lekker! En loopt zo heerlijk rustig! Ja t mooiste was geweest een V6 turbo, maar nogal heel erg prijzig voor een chauffeurtje moet je al snel rond de 25.000 pleuro.s of meer gaan neerleggen voor een 2.8 V6 turbo! Maar ik kan je t aanraden hoor! Is gewoon een lekkere auto! Ik heb er een K&N open luchtfilter op gezet! Man…………:o dat geluid als je m opentrekt effe! Dat snerpt zomaar schitterend geluid! Op mijn vorige calibra had ik een dumpvalve op de turbo ook machtig man:cool: Moet je nagaan als je V6 Turbo hebt en je zou een open K&N luchtfilter en dumpvalve doen???? Ben je gewoon echt de man! :thumbup Maar ja…………..wie weet over een jaartje of 8???? De insignia V6 Turbo??? FF sparen nog………….. Maar ik zou t zker wel doen, je hebt een klasse auto gewoon met die v6 heel veel opties heb je die ander wagens weer niet hebben! Gewoon alles testen he?? Zo heb ik m ook gekocht! Xenon en verlichting testen ramen open dicht kofferslot cvergrendeling koelvloeistof auto warm laten worden kijken of ventilator aan slaat airco testen stoelverw enz enz onder de auto liggen je einddempers kun je zo bekijken waren bij mij ook beetje roestig! T mooiste is als je m op een brug kan zetten!! je moet gewoon testen en proberen wat je kan! Die man bij mij zei waarom test je alles?? Ik zei moet toch weten of alles goed is………… bij mijn calibra had ik niet zo gekeken enzo……….. en heb je m gekocht en merk je dat je kofferslotje stuk is en niet mee op slot gaat enzo……….heb je weer zulke grappen!! Gewoon alles checken en testen! Is niet gek je betaalt er toch immers voor!!!!!!!!!!!!!!! Veel Succes en ben benieuwd!;)
4 december 2010 om 14:52 #17768364origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
Hey nog iemand met verstand!:D Rijdt fantastisch zo.n V6 en automaat is heerlijk! Toen ik hem kocht heb ik m getest met zelf schakelen! Met dank aan de uitleg van de dealer je moet zelf schakelen van 1tot 4 en m dan op zijn staart trappen! Zet je hem weer in automatische en moet je de toeren in de gaten houden! Als die gelijk terugvalt loopt ie te slippen hij moet in een mooie lijn naar die 6000 toeren gaan als ie terugvalt loopt ie te slippen en is je bak niet lekker! En loopt zo heerlijk rustig! Ja t mooiste was geweest een V6 turbo, maar nogal heel erg prijzig voor een chauffeurtje moet je al snel rond de 25.000 pleuro.s of meer gaan neerleggen voor een 2.8 V6 turbo! Maar ik kan je t aanraden hoor! Is gewoon een lekkere auto! Ik heb er een K&N open luchtfilter op gezet! Man…………:o dat geluid als je m opentrekt effe! Dat snerpt zomaar schitterend geluid! Op mijn vorige calibra had ik een dumpvalve op de turbo ook machtig man:cool: Moet je nagaan als je V6 Turbo hebt en je zou een open K&N luchtfilter en dumpvalve doen???? Ben je gewoon echt de man! :thumbup Maar ja…………..wie weet over een jaartje of 8???? De insignia V6 Turbo??? FF sparen nog………….. Maar ik zou t zker wel doen, je hebt een klasse auto gewoon met die v6 heel veel opties heb je die ander wagens weer niet hebben! Gewoon alles testen he?? Zo heb ik m ook gekocht! Xenon en verlichting testen ramen open dicht kofferslot cvergrendeling koelvloeistof auto warm laten worden kijken of ventilator aan slaat airco testen stoelverw enz enz onder de auto liggen je einddempers kun je zo bekijken waren bij mij ook beetje roestig! T mooiste is als je m op een brug kan zetten!! je moet gewoon testen en proberen wat je kan! Die man bij mij zei waarom test je alles?? Ik zei moet toch weten of alles goed is………… bij mijn calibra had ik niet zo gekeken enzo……….. en heb je m gekocht en merk je dat je kofferslotje stuk is en niet mee op slot gaat enzo……….heb je weer zulke grappen!! Gewoon alles checken en testen! Is niet gek je betaalt er toch immers voor!!!!!!!!!!!!!!! Veel Succes en ben benieuwd!;)pfffff heb het net gelezen(2x):thumbup is wel een leerzaam verhaaltje :D haha
Jan
4 december 2010 om 16:50 #17768365origineel gepost door tmug
Mijn vectra heeft standaard een 230pk, met 330nm koppel. Zodra je deze chipt ga je naar 310pk met rond de 540nm koppel, en geloof mij dat ga je zeker merken. Dan heb je specs vergelijkbaar met de BMW M3, alleen is de vectra dan sneller :sleeping Ik ga over een tijdje zelf ook wel chippen, maa de 230pk is me voor nu nog wel goed.Mijn gemiddelde verbruik snelweg 1:12, stad 1:8, gecombineerd 1:8
maar die bmw heeft wel achterwiel aandrijving en de vec helaas niet :(
geen overbodige luxe met zoveel vermogen :angeldesalniettemin errug mooie specs voor een vec :wors
4 december 2010 om 17:14 #17768366Houd wel rekening met stevige brandstof verbruik gemiddeld 1 op 9 of 1 op 10 (handgeschakeld) is natuurlijk niet super zuinig,maar dat moet je ook niet verwachten van zo’n auto wat je wel krijgt is een geweldig koppel en 211 pk en dat is echt geweldig want wat een kracht hebben deze motoren en een mooie 2e optie in plaats van de 2,8 turbo !
dus als je deze auto wilt kopen moet je hem ook kunnen rijden met betrekking tot brandstof verbruik !
Ik zou hem in ieder geval voor het vermogen niet kwijt willen maar een 2,2 heeft ook genoeg pk’s en is een stuk zuiniger.
greetz,
4 december 2010 om 18:40 #17768367de 3.2 V6 van mn broertje is bijna net zo zuinig als mn astra cabrio 2.2, dus denk dat een 2.2 in een vectra ook net zoveel verbruikt als een 3.2 want een vectra weegt toch wel wat en de 2.2 zal harder moeten werken.
Een 2.8T is idd wel makkelijk te tunen, maar is toch hetzelfde blok als in de saab en was volgens mij niet zo sterk als een 3.2 maar kan me vergissen…..
De vectra van mn broertje rijdt echt geweldig, alleen als ie van mij was zou ik um wel verlagen want vind um erg comfortabel afgesteld, maar ben ook een astra en corsa met schroefset gewend, en een mercedes e klasse avantgarde die ook strak afgeveerd was….
4 december 2010 om 18:50 #17768368Inderdaad een 2.2 moet hard werken als je een beetje sportief wil rijden , ik heb dat gemerkt met mijn GTS 2.2 147pk ik kwam voor mijn gevoel echt wat power te kort (daarvoor had ik een volvo V40 t4) Nu met mijn diesel 192 pk kom ik dus in principe niets te kort maar ik wil die E Advangarde waar Basgsi het over heeft:D daarom staat de mijne te koop:hmmz
Jan
5 december 2010 om 15:57 #17768369pfffff heb het net gelezen(2x):thumbup is wel een leerzaam verhaaltje :D haha
Jan [/quote]
Hahaha:D
5 december 2010 om 22:52 #17768370Wat zou de volgende auto op moeten brengen cq. Waard zijn?
6 december 2010 om 18:36 #17768371Ik vind dit een nette prijs voor deze auto zeker gezien de opties die hij heeft,NCDC2015 navi ; Leer ; Regensensor ; xenon noem maar op.:thumbup
greetz,
8 december 2010 om 11:38 #17768372origineel gepost door Gts32v6
Ten eerste welkom,Wat betreft de Gts v6,gewoon doen:wors .Rij al eeuwen 6-cilinders en wil niet meer anders.Heb zelf ook een automaat en bevalt super.Wel elke 40 dkm de olie vervangen van de bak en de koeler controleren of deze is vervangen ivm inwendige lekkage (koelwater in bak) Beter 6 klappen dan 4 plofjes;)
Gr. Gts32v6
Is dit een kostbare ingreep? De olie verversen kan ik zelf wel maar het vervangen van de koeler i.v.m. lekkage gaat me waarschijnlijk niet lukken….wat zou dat bij een dealer moeten kosten?
8 december 2010 om 11:42 #17768373origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
Hey nog iemand met verstand!:D Rijdt fantastisch zo.n V6 en automaat is heerlijk! Toen ik hem kocht heb ik m getest met zelf schakelen! Met dank aan de uitleg van de dealer je moet zelf schakelen van 1tot 4 en m dan op zijn staart trappen! Zet je hem weer in automatische en moet je de toeren in de gaten houden! Als die gelijk terugvalt loopt ie te slippen hij moet in een mooie lijn naar die 6000 toeren gaan als ie terugvalt loopt ie te slippen en is je bak niet lekker! En loopt zo heerlijk rustig! Ja t mooiste was geweest een V6 turbo, maar nogal heel erg prijzig voor een chauffeurtje moet je al snel rond de 25.000 pleuro.s of meer gaan neerleggen voor een 2.8 V6 turbo! Maar ik kan je t aanraden hoor! Is gewoon een lekkere auto! Ik heb er een K&N open luchtfilter op gezet! Man…………:o dat geluid als je m opentrekt effe! Dat snerpt zomaar schitterend geluid! Op mijn vorige calibra had ik een dumpvalve op de turbo ook machtig man:cool: Moet je nagaan als je V6 Turbo hebt en je zou een open K&N luchtfilter en dumpvalve doen???? Ben je gewoon echt de man! :thumbup Maar ja…………..wie weet over een jaartje of 8???? De insignia V6 Turbo??? FF sparen nog………….. Maar ik zou t zker wel doen, je hebt een klasse auto gewoon met die v6 heel veel opties heb je die ander wagens weer niet hebben! Gewoon alles testen he?? Zo heb ik m ook gekocht! Xenon en verlichting testen ramen open dicht kofferslot cvergrendeling koelvloeistof auto warm laten worden kijken of ventilator aan slaat airco testen stoelverw enz enz onder de auto liggen je einddempers kun je zo bekijken waren bij mij ook beetje roestig! T mooiste is als je m op een brug kan zetten!! je moet gewoon testen en proberen wat je kan! Die man bij mij zei waarom test je alles?? Ik zei moet toch weten of alles goed is………… bij mijn calibra had ik niet zo gekeken enzo……….. en heb je m gekocht en merk je dat je kofferslotje stuk is en niet mee op slot gaat enzo……….heb je weer zulke grappen!! Gewoon alles checken en testen! Is niet gek je betaalt er toch immers voor!!!!!!!!!!!!!!! Veel Succes en ben benieuwd!;)pfffff heb het net gelezen(2x):thumbup is wel een leerzaam verhaaltje :D haha
Jan
Ben van plan aankomend weekend een testrit te gaan maken. Nog even over bovenstaand verhaal…
Dus eerst handmatig schakelen naar de 4e versnelling. Vervolgens tijdens accelereren in de automatische stand zetten en gas erop?? Of eerst naar de 4e versnelling schakelen, vervolgens in automaat zetten en daarna gas erop??
Weet niet precies hoe ik dit moet testen maar het lijkt me geen onbelangrijk punt…
8 december 2010 om 11:56 #17768374O ja, niet geheel onbelangrijk:
Is met het vervangen van de oliekoeler het probleem dan definitief opgelost (verbeterde versie?) of moet dit eens in de zoveel tijd preventief gedaan worden?
Morgen een proefrit maken dus hoop ik voor die tijd een reactie op bovenstaande vragen te krijgen (toch een hoop geld…..)..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.