Overweeg aanschaf Vectra Z32SE

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Overweeg aanschaf Vectra Z32SE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 80)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229167
    Nammi
      Lid sinds:
      1 December 2010

      Beste forumleden,

      Momenteel overweeg ik de aanschaf van een Vectra 3.2 GTS. Ik ben er echter nog niet uit of dit een verstandige keuze is. Graag had ik van jullie wat tips / adviezen.

      Mijn budget ligt zo rond de 9500 / 10.000€.

      -Mijn grootste zorg is eigenlijk de afschrijving van dit type. Schrijven deze auto’s 2e hands werkelijk zo veel af? Restwaarde is niet geheel onbelangrijk…
      -Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een automaat maar heb gehoord dat dit een zwak punt is. Kan ik niet beter uitkijken naar een handgeschakelde auto?
      -Is dit type betrouwbaar?
      -Wat zijn specifiek de zwakke punten van deze auto?

      Mijn voorkeur gaat uit naar een v6. Met mijn budget kan ik in dit segment geen vollere auto vinden. Ik heb gekeken naar een A4 3.0 maar deze zijn veel minder luxe en duurder, de ST220 zou ook nog een optie kunnen zijn…

      Al met al nog niet geheel zeker of de Vectra 3.2 GTS een verstandige keuze is…Wellicht kunnen jullie me overtuigen?

      Mvg Nammi

      #17768351
      Gts32v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2008

        Ten eerste welkom,

        Wat betreft de Gts v6,gewoon doen:wors .Rij al eeuwen 6-cilinders en wil niet meer anders.Heb zelf ook een automaat en bevalt super.Wel elke 40 dkm de olie vervangen van de bak en de koeler controleren of deze is vervangen ivm inwendige lekkage (koelwater in bak) Beter 6 klappen dan 4 plofjes;)

        Gr. Gts32v6

        #17768352
        hansaupperlee
          Lid sinds:
          2 September 2010

          Ik sluit me volledig aan bij gts32v6!! Heb er nu vier maanden een in mijn bezit en ben er helemaal weg van….:D

          #17768353
          hansaupperlee
            Lid sinds:
            2 September 2010

            Ik sluit me volledig aan bij gts32v6!! Heb er nu vier maanden een in mijn bezit en ben er helemaal weg van….:D

            #17768354
            henry.kummeling
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 January 2005

              volgens mij staat er nog een mooie in hardingsveld

              #17768355
              bastiaan1981
                Lid sinds:
                29 August 2006

                v6:wub wil nooit meer anders

                #17768356
                Basgsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  welkom op het forum;)

                  Heb je een U2u gestuurd over een hele mooi vectra GTS.

                  #17768357
                  Nammi
                    Lid sinds:
                    1 December 2010

                    origineel gepost door Basgsi
                    welkom op het forum;)

                    Heb je een U2u gestuurd over een hele mooi vectra GTS.

                    U2u terug gestuurd…

                    #17768358
                    tmug
                      Lid sinds:
                      4 July 2007

                      Spaar dan nog even door en koop net als mij de 2.8T uitvoering, is heel fijn, plus nog eens goed te chippen. De 3.2 gaat tot max 240 pk zonder aanpassingen, de 2.8T naar 310 zonder aanpassingen. En heeft standaard al 20pk meer dan de 3.2. Als je veel korte stukken rijd is de 3.2 wel fijner ivm de turbo, maar het rijd wel echt zalig!

                      #17768359
                      Nammi
                        Lid sinds:
                        1 December 2010

                        origineel gepost door tmug
                        Spaar dan nog even door en koop net als mij de 2.8T uitvoering, is heel fijn, plus nog eens goed te chippen. De 3.2 gaat tot max 240 pk zonder aanpassingen, de 2.8T naar 310 zonder aanpassingen. En heeft standaard al 20pk meer dan de 3.2. Als je veel korte stukken rijd is de 3.2 wel fijner ivm de turbo, maar het rijd wel echt zalig!

                        Dan zou ik nog een tijdje door moeten sparen, dat zie ik echter niet zitten aangezien ik momenteel autoloos ben. Tevens rij ik alleen maar korte stukken.

                        Voorheen heb ik een VW Passat Turbo gereden en daar moest ik elke week even een flink stuk rijden, een turbo motor is wat dat betreft toch iets gevoeliger en heeft dus niet direct mijn voorkeur…..Een turbo is echter wel lekker rijden….

                        #17768360
                        andre1058
                          Lid sinds:
                          28 July 2010

                          origineel gepost door Gts32v6
                          Ten eerste welkom,

                          Wat betreft de Gts v6,gewoon doen:wors .Rij al eeuwen 6-cilinders en wil niet meer anders.Heb zelf ook een automaat en bevalt super.Wel elke 40 dkm de olie vervangen van de bak en de koeler controleren of deze is vervangen ivm inwendige lekkage (koelwater in bak) Beter 6 klappen dan 4 plofjes;)

                          Gr. Gts32v6

                          Of je kan ook zeggen liever 4 in een lijn dan 6 op een hoop ;)

                          #17768361
                          D3nnis_
                            Lid sinds:
                            14 July 2010

                            Sorry voor de offtopic,

                            Ik zelf zit te denken om straks de C1 weg te doen en een C2 V6 2.8t ervoor terug te halen (daar een zakelijke diesel voor de deur komt).
                            Alleen ik vind de cijfers wat tegenvallen voor een turbo motor, ligt dat aan mij?
                            Iemand ervaring met deze combinatie, wil het vooruitkomen en hoe zit het met gemiddeld verbruik van de auto?
                            Heeft er ook iemand ervaring met origineel naar chippen? Hoe is de auto dan, als een beest of nog steeds ‘minder’?

                            #17768362
                            tmug
                              Lid sinds:
                              4 July 2007

                              Mijn vectra heeft standaard een 230pk, met 330nm koppel. Zodra je deze chipt ga je naar 310pk met rond de 540nm koppel, en geloof mij dat ga je zeker merken. Dan heb je specs vergelijkbaar met de BMW M3, alleen is de vectra dan sneller :sleeping Ik ga over een tijdje zelf ook wel chippen, maa de 230pk is me voor nu nog wel goed.

                              Mijn gemiddelde verbruik snelweg 1:12, stad 1:8, gecombineerd 1:8

                              #17768363
                              CALIBRA4x4TURBO
                                Lid sinds:
                                4 November 2009

                                Hey nog iemand met verstand!:D Rijdt fantastisch zo.n V6 en automaat is heerlijk! Toen ik hem kocht heb ik m getest met zelf schakelen! Met dank aan de uitleg van de dealer je moet zelf schakelen van 1tot 4 en m dan op zijn staart trappen! Zet je hem weer in automatische en moet je de toeren in de gaten houden! Als die gelijk terugvalt loopt ie te slippen hij moet in een mooie lijn naar die 6000 toeren gaan als ie terugvalt loopt ie te slippen en is je bak niet lekker! En loopt zo heerlijk rustig! Ja t mooiste was geweest een V6 turbo, maar nogal heel erg prijzig voor een chauffeurtje moet je al snel rond de 25.000 pleuro.s of meer gaan neerleggen voor een 2.8 V6 turbo! Maar ik kan je t aanraden hoor! Is gewoon een lekkere auto! Ik heb er een K&N open luchtfilter op gezet! Man…………:o dat geluid als je m opentrekt effe! Dat snerpt zomaar schitterend geluid! Op mijn vorige calibra had ik een dumpvalve op de turbo ook machtig man:cool: Moet je nagaan als je V6 Turbo hebt en je zou een open K&N luchtfilter en dumpvalve doen???? Ben je gewoon echt de man! :thumbup Maar ja…………..wie weet over een jaartje of 8???? De insignia V6 Turbo??? FF sparen nog………….. Maar ik zou t zker wel doen, je hebt een klasse auto gewoon met die v6 heel veel opties heb je die ander wagens weer niet hebben! Gewoon alles testen he?? Zo heb ik m ook gekocht! Xenon en verlichting testen ramen open dicht kofferslot cvergrendeling koelvloeistof auto warm laten worden kijken of ventilator aan slaat airco testen stoelverw enz enz onder de auto liggen je einddempers kun je zo bekijken waren bij mij ook beetje roestig! T mooiste is als je m op een brug kan zetten!! je moet gewoon testen en proberen wat je kan! Die man bij mij zei waarom test je alles?? Ik zei moet toch weten of alles goed is………… bij mijn calibra had ik niet zo gekeken enzo……….. en heb je m gekocht en merk je dat je kofferslotje stuk is en niet mee op slot gaat enzo……….heb je weer zulke grappen!! Gewoon alles checken en testen! Is niet gek je betaalt er toch immers voor!!!!!!!!!!!!!!! Veel Succes en ben benieuwd!;)

                                #17768364
                                janneman vectra c
                                  Lid sinds:
                                  19 October 2008

                                  origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
                                  Hey nog iemand met verstand!:D Rijdt fantastisch zo.n V6 en automaat is heerlijk! Toen ik hem kocht heb ik m getest met zelf schakelen! Met dank aan de uitleg van de dealer je moet zelf schakelen van 1tot 4 en m dan op zijn staart trappen! Zet je hem weer in automatische en moet je de toeren in de gaten houden! Als die gelijk terugvalt loopt ie te slippen hij moet in een mooie lijn naar die 6000 toeren gaan als ie terugvalt loopt ie te slippen en is je bak niet lekker! En loopt zo heerlijk rustig! Ja t mooiste was geweest een V6 turbo, maar nogal heel erg prijzig voor een chauffeurtje moet je al snel rond de 25.000 pleuro.s of meer gaan neerleggen voor een 2.8 V6 turbo! Maar ik kan je t aanraden hoor! Is gewoon een lekkere auto! Ik heb er een K&N open luchtfilter op gezet! Man…………:o dat geluid als je m opentrekt effe! Dat snerpt zomaar schitterend geluid! Op mijn vorige calibra had ik een dumpvalve op de turbo ook machtig man:cool: Moet je nagaan als je V6 Turbo hebt en je zou een open K&N luchtfilter en dumpvalve doen???? Ben je gewoon echt de man! :thumbup Maar ja…………..wie weet over een jaartje of 8???? De insignia V6 Turbo??? FF sparen nog………….. Maar ik zou t zker wel doen, je hebt een klasse auto gewoon met die v6 heel veel opties heb je die ander wagens weer niet hebben! Gewoon alles testen he?? Zo heb ik m ook gekocht! Xenon en verlichting testen ramen open dicht kofferslot cvergrendeling koelvloeistof auto warm laten worden kijken of ventilator aan slaat airco testen stoelverw enz enz onder de auto liggen je einddempers kun je zo bekijken waren bij mij ook beetje roestig! T mooiste is als je m op een brug kan zetten!! je moet gewoon testen en proberen wat je kan! Die man bij mij zei waarom test je alles?? Ik zei moet toch weten of alles goed is………… bij mijn calibra had ik niet zo gekeken enzo……….. en heb je m gekocht en merk je dat je kofferslotje stuk is en niet mee op slot gaat enzo……….heb je weer zulke grappen!! Gewoon alles checken en testen! Is niet gek je betaalt er toch immers voor!!!!!!!!!!!!!!! Veel Succes en ben benieuwd!;)

                                  pfffff heb het net gelezen(2x):thumbup is wel een leerzaam verhaaltje :D haha

                                  Jan

                                  #17768365
                                  sw_reijnders
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 October 2005

                                    origineel gepost door tmug
                                    Mijn vectra heeft standaard een 230pk, met 330nm koppel. Zodra je deze chipt ga je naar 310pk met rond de 540nm koppel, en geloof mij dat ga je zeker merken. Dan heb je specs vergelijkbaar met de BMW M3, alleen is de vectra dan sneller :sleeping Ik ga over een tijdje zelf ook wel chippen, maa de 230pk is me voor nu nog wel goed.

                                    Mijn gemiddelde verbruik snelweg 1:12, stad 1:8, gecombineerd 1:8

                                    maar die bmw heeft wel achterwiel aandrijving en de vec helaas niet :(
                                    geen overbodige luxe met zoveel vermogen :angel

                                    desalniettemin errug mooie specs voor een vec :wors

                                    #17768366
                                    CORSAGSI
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Houd wel rekening met stevige brandstof verbruik gemiddeld 1 op 9 of 1 op 10 (handgeschakeld) is natuurlijk niet super zuinig,maar dat moet je ook niet verwachten van zo’n auto wat je wel krijgt is een geweldig koppel en 211 pk en dat is echt geweldig want wat een kracht hebben deze motoren en een mooie 2e optie in plaats van de 2,8 turbo !

                                      dus als je deze auto wilt kopen moet je hem ook kunnen rijden met betrekking tot brandstof verbruik !

                                      Ik zou hem in ieder geval voor het vermogen niet kwijt willen maar een 2,2 heeft ook genoeg pk’s en is een stuk zuiniger.

                                      greetz,

                                      #17768367
                                      Basgsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        de 3.2 V6 van mn broertje is bijna net zo zuinig als mn astra cabrio 2.2, dus denk dat een 2.2 in een vectra ook net zoveel verbruikt als een 3.2 want een vectra weegt toch wel wat en de 2.2 zal harder moeten werken.

                                        Een 2.8T is idd wel makkelijk te tunen, maar is toch hetzelfde blok als in de saab en was volgens mij niet zo sterk als een 3.2 maar kan me vergissen…..

                                        De vectra van mn broertje rijdt echt geweldig, alleen als ie van mij was zou ik um wel verlagen want vind um erg comfortabel afgesteld, maar ben ook een astra en corsa met schroefset gewend, en een mercedes e klasse avantgarde die ook strak afgeveerd was….

                                        #17768368
                                        janneman vectra c
                                          Lid sinds:
                                          19 October 2008

                                          Inderdaad een 2.2 moet hard werken als je een beetje sportief wil rijden , ik heb dat gemerkt met mijn GTS 2.2 147pk ik kwam voor mijn gevoel echt wat power te kort (daarvoor had ik een volvo V40 t4) Nu met mijn diesel 192 pk kom ik dus in principe niets te kort maar ik wil die E Advangarde waar Basgsi het over heeft:D daarom staat de mijne te koop:hmmz

                                          Jan

                                          #17768369
                                          CALIBRA4x4TURBO
                                            Lid sinds:
                                            4 November 2009

                                            pfffff heb het net gelezen(2x):thumbup is wel een leerzaam verhaaltje :D haha

                                            Jan [/quote]

                                            Hahaha:D

                                            #17768370
                                            Nammi
                                              Lid sinds:
                                              1 December 2010

                                              Wat zou de volgende auto op moeten brengen cq. Waard zijn?

                                              Vectra 3.2 Gts

                                              #17768371
                                              CORSAGSI
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Ik vind dit een nette prijs voor deze auto zeker gezien de opties die hij heeft,NCDC2015 navi ; Leer ; Regensensor ; xenon noem maar op.:thumbup

                                                greetz,

                                                #17768372
                                                Nammi
                                                  Lid sinds:
                                                  1 December 2010

                                                  origineel gepost door Gts32v6
                                                  Ten eerste welkom,

                                                  Wat betreft de Gts v6,gewoon doen:wors .Rij al eeuwen 6-cilinders en wil niet meer anders.Heb zelf ook een automaat en bevalt super.Wel elke 40 dkm de olie vervangen van de bak en de koeler controleren of deze is vervangen ivm inwendige lekkage (koelwater in bak) Beter 6 klappen dan 4 plofjes;)

                                                  Gr. Gts32v6

                                                  Is dit een kostbare ingreep? De olie verversen kan ik zelf wel maar het vervangen van de koeler i.v.m. lekkage gaat me waarschijnlijk niet lukken….wat zou dat bij een dealer moeten kosten?

                                                  #17768373
                                                  Nammi
                                                    Lid sinds:
                                                    1 December 2010

                                                    origineel gepost door janneman vectra c

                                                    origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
                                                    Hey nog iemand met verstand!:D Rijdt fantastisch zo.n V6 en automaat is heerlijk! Toen ik hem kocht heb ik m getest met zelf schakelen! Met dank aan de uitleg van de dealer je moet zelf schakelen van 1tot 4 en m dan op zijn staart trappen! Zet je hem weer in automatische en moet je de toeren in de gaten houden! Als die gelijk terugvalt loopt ie te slippen hij moet in een mooie lijn naar die 6000 toeren gaan als ie terugvalt loopt ie te slippen en is je bak niet lekker! En loopt zo heerlijk rustig! Ja t mooiste was geweest een V6 turbo, maar nogal heel erg prijzig voor een chauffeurtje moet je al snel rond de 25.000 pleuro.s of meer gaan neerleggen voor een 2.8 V6 turbo! Maar ik kan je t aanraden hoor! Is gewoon een lekkere auto! Ik heb er een K&N open luchtfilter op gezet! Man…………:o dat geluid als je m opentrekt effe! Dat snerpt zomaar schitterend geluid! Op mijn vorige calibra had ik een dumpvalve op de turbo ook machtig man:cool: Moet je nagaan als je V6 Turbo hebt en je zou een open K&N luchtfilter en dumpvalve doen???? Ben je gewoon echt de man! :thumbup Maar ja…………..wie weet over een jaartje of 8???? De insignia V6 Turbo??? FF sparen nog………….. Maar ik zou t zker wel doen, je hebt een klasse auto gewoon met die v6 heel veel opties heb je die ander wagens weer niet hebben! Gewoon alles testen he?? Zo heb ik m ook gekocht! Xenon en verlichting testen ramen open dicht kofferslot cvergrendeling koelvloeistof auto warm laten worden kijken of ventilator aan slaat airco testen stoelverw enz enz onder de auto liggen je einddempers kun je zo bekijken waren bij mij ook beetje roestig! T mooiste is als je m op een brug kan zetten!! je moet gewoon testen en proberen wat je kan! Die man bij mij zei waarom test je alles?? Ik zei moet toch weten of alles goed is………… bij mijn calibra had ik niet zo gekeken enzo……….. en heb je m gekocht en merk je dat je kofferslotje stuk is en niet mee op slot gaat enzo……….heb je weer zulke grappen!! Gewoon alles checken en testen! Is niet gek je betaalt er toch immers voor!!!!!!!!!!!!!!! Veel Succes en ben benieuwd!;)

                                                    pfffff heb het net gelezen(2x):thumbup is wel een leerzaam verhaaltje :D haha

                                                    Jan

                                                    Ben van plan aankomend weekend een testrit te gaan maken. Nog even over bovenstaand verhaal…

                                                    Dus eerst handmatig schakelen naar de 4e versnelling. Vervolgens tijdens accelereren in de automatische stand zetten en gas erop?? Of eerst naar de 4e versnelling schakelen, vervolgens in automaat zetten en daarna gas erop??

                                                    Weet niet precies hoe ik dit moet testen maar het lijkt me geen onbelangrijk punt…

                                                    #17768374
                                                    Nammi
                                                      Lid sinds:
                                                      1 December 2010

                                                      O ja, niet geheel onbelangrijk:

                                                      Is met het vervangen van de oliekoeler het probleem dan definitief opgelost (verbeterde versie?) of moet dit eens in de zoveel tijd preventief gedaan worden?

                                                      Morgen een proefrit maken dus hoop ik voor die tijd een reactie op bovenstaande vragen te krijgen (toch een hoop geld…..)..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 80)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.