Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Overstap Kadett – Honda CRX
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2014 om 10:28 #17268242
Zonde maar het moet, de overstap naar een Honda..
De Opel blijft uiteraard staan wanneer de honda niet bevalt, maar ik baal er wel van dat kadettjes niet meer zoveel te koop staan :(
Mensen met ervaring met een CRX? zitten er nog een aantal kwaaltjes aan? Ik heb de 1.6 130pk motorcode d16z5.
Scheld me niet meteen de huid vol dat ik overstap :fy1 want de kans is groot dat de honda de deur weer uit gaat met de hoop op winst zodat er meer geld is voor een Opel :wub
Niek :jerry
24 september 2014 om 10:31 #18254425De grootste kwaal van die dingen is de badge.
Geen idee :jerry
24 september 2014 om 10:37 #18254426Haha ik druk er wel een Opel logo op :jerry
24 september 2014 om 12:30 #18254427Honda?? :hmmz
Daar zie je alleen bejaarden mee rijden. king: ;)
:jerry
24 september 2014 om 12:48 #18254428Haha, mensen ..
Ik moet ten eerste al gelijk toegeven dat deze opel forum er beter uit ziet en overzichtelijker is dan de gemiddelde honda forum. Een forum over een honda is net zo onoverzichtelijk :fy124 september 2014 om 19:06 #18254429Honda net als Opel. Die rotten onder je kont vandaan. En vaak nog harder dan de opels.
Motoren krijg je niet kapot.
Wat is het bouwjaar?De eerste 2 generaties zijn niet echt sterk. Heel slap eigenlijk. Worden hier rijdende doodskisten genoemd.
Daarom zijn er veel veerpoot bruggen en braces te koop.
Maar de kreukelzone blijft karton.De delsol is enorm slap omdat het een cabrio is.
25 september 2014 om 05:14 #18254430Motorisch idd erg goed. Je moet ervan houden helemaal met de jap style uitlaatsystemen.
Als die erg netjes is kan ik een crx ook wel waarderen maar vaak zijn ze helaas afgetrapt en weggerot. Want roest hebben ze helaas ook last van.
25 september 2014 om 05:44 #18254431Volgens mij is hij helaas wel van de 2e generatie..
Ik gebruik hem voor de cross (autoblubbering) maar nu vraag ik me af of dit een geschikte auto is. Roest en kreukelzonde’s zijn niet belangerijk. Is puur om de 130pk eruit te halen en door de blubber te rijden. Maar zoals ik al zei, de kans is aanwezig dat hij weer wordt doorverkocht. Ik vertrouw de Duitsers net iets meer dan die japanners :hmmz Ik zet binnenkort wel even foto’s erop :)25 september 2014 om 05:48 #18254432AnoniemLid sinds:
1 January 1970De eerste vtec motorenwaren niet zo best
Veel meer weet ik er niet van….
Mischien moet je een Toyota mr2 overwegen
Met een beams motor ……25 september 2014 om 05:58 #18254433Toyota heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Alleen deze auto is achterwiel aangedreven en daar hou ik niet zo van. Ik gebruik kleine trekker banden op de voorwielen als peddels zodat ik door de modder heen ”peddel”. Tactiek werkt goed alleen je ziet veel achterwiel aangedreven auto’s (BMW’s) die het niet redden en dan rij ik er met m’n opeltje doorheen :jerry (behalve als er een dikke V8 ofzo in zit natuurlijk..)
25 september 2014 om 06:05 #18254434Waarom pak je geen diesel? Veel hoger kopel onderin waar je veel profijt van hebt.
25 september 2014 om 06:12 #18254435Klopt Haasje, en dieseltjes zijn over het algemeen ook sterker inderdaad. Ik weet het niet maar bij de autoblubbering rijden maar weinig diesel auto’s. En in de ”standaard klasse” moet je het wel hebben van snelheid want met veel pk’s en weinig snelheid kom je er niet doorheen. Maar je hebt gelijk, misschien als er geld voor is dat ik met m’n maat een diesel koop en kijken hoever deze auto’s komen
:jerry
25 september 2014 om 06:25 #18254436Een turbo diesel is niet zo traag hoor. En diesels hebben over het algemeen weinig pk’s. Als je een diesel koopt met evenveel pk
s als de benzine zal de diesel denk ik sneller zijn bij blubering.25 september 2014 om 06:32 #18254437Kan inderdaad best hoor ik zou het eigenlijk niet weten, er doen weinig dieseltjes mee en daar is vast een reden voor maar ik weet niet wat de reden is haha. Maar het is natuurlijk altijd het proberen waard. Dit zijn de jongens die vaak winnen: https://www.youtube.com/user/TeamPulveriser” onclick=”window.open(this.href);return false; . De tactiek is gewoon heel goed en hoe de auto in elkaar is gezet. De bakken zijn vaak redelijk diep en deze glijden er zo overheen.
Het beste is dus gewoon een auto die zo licht is als een veer – die helemaal strippen – veel pk’s en een 1e versnelling waar je de 60 kmph mee haalt.
25 september 2014 om 07:31 #18254438Kortom een dieseltje hebben wat toeren kan maken.. Bij truck en traktor pulling doen we het net andersom. Zorgen dat er gewicht zit op de aangedreven as. Is alles geoorloofd? Of is er ook een regelement?
25 september 2014 om 07:37 #18254439Ja snap ik , daar is het de bedoeling dat je grip hebt. Bij blubbering ook wel alleen blijft je bodem snel hangen en kom je niet meer bij de bodem. Er wordt veel geoorloofd maar geen vrachtwagens, traktors, legerwagens etc. Dit is het reglement http://www.autoblubbering.nl/reglement/” onclick=”window.open(this.href);return false; nr. 11 moet je dan hebben.
25 september 2014 om 08:52 #18254440Zorgen dat je dieselwat toeren kan maken en een van de langste bakken eronder. Dan moet je met die maat wielen wel een flinke snelheid kunnen maken. Of je moet naar de V6. Denk dat diesels vooral worden vermeden vanwegen het gewicht.
25 september 2014 om 09:00 #18254441Klopt, vaak heeft het temaken met gewicht. Maar een kameraad van me heeft een volvo 850 T5 (ook een zware auto) maar toch super snel en veel power onder de motorkap. Het werkt dus wel. Zat / zit ook te denken aan een opel astra en dan met een V6 turbo motor. Niet te zwaar en veel power :D Denk dat jou Astra Sport ook wel wil trekken ;)
25 september 2014 om 12:17 #18254442Ik denk dat turbo beetje overdreven luxe is beter een 3.2 of 3.0 v6
25 september 2014 om 12:44 #18254443misschien wel, maar vaak de auto’s met meer cilinder inhoud zijn ook weer zwaarder. :shock:
25 september 2014 om 13:37 #18254444Crx mijn god.
25 september 2014 om 14:07 #18254445Goed hé :agent
25 september 2014 om 14:30 #18254446Hang een c25xe in je kadett. zijn er zat tekoop
26 september 2014 om 11:30 #18254447AnoniemLid sinds:
1 January 1970c20xe met een diesel versnellingsbak ;)
achterwielaandrijving hoeft geen nadeel te zijn
een mr2 is ook erg licht geboud
door de liging van de motor (midden)moet dat best willen
maar heel veel van die dingen rijden al in de autocross ;)26 september 2014 om 11:45 #18254448Is natuurlijk altijd een keer te proberen, autocross vast en zeker maar ik heb ze bij de autoblubbering niet veel gezien. Maar iemand moet de 1e zijn en ik geloof graag dat die dingen aardig trekken willen :D Morgen heb ik weer een blubbering met de opel, zal wel even wat foto’s hier neer zetten om te laten zien :) Ik zal eens nadenken over een mr2 of het blok verwisselen, alleen dat lijkt me aardig moeilijk, de basis snap ik allemaal wel en met mn ”boerenverstand” kom ik een heel eind, alleen heb nog nooit een blok omgewisseld en het voelt altijd alsof dat erg moeilijk is. :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.