Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › overslaan/inhouden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 18:37 #17233841
Ik heb een alsjemenou probleem
als ik een minuut of 15 voluit zit te trappen doet alles het naar behoren maar op een gegeven moment als ik dan weer vol gas geef slaat hij over en gaat dan dus ook inhouden (misfire) als ik dan wat minder gas geef gaat alles weer goed maar ook als ik zeg maar een aantal minuten rustig aan doe dan kan ik weer vol gas geven!!!!!????????:wtfHall-sensor / krukas sensor/ bougies/rotor/verdelerkap/ bougiekabels(beru) / ontsteking modul /filters allemaal zgan
7 maart 2011 om 18:59 #17831195heb ongeveer het zelfde probleem met me cross auto kan er ook niet achter komen.
7 maart 2011 om 19:02 #17831196[rquote=1885694&tid=144085&author=kadettgsicrosser]heb ongeveer het zelfde probleem met me cross auto kan er ook niet achter komen.[/rquote]
Daar zijn we mooi klaar mee niet dan:hmmz:hmmz:cry
Zit zelf aan de lmm te denken / temp sensor of de uitlaat nokkenas staat niet helemaal goed (morgen ff nakijken)
7 maart 2011 om 23:04 #17831197Kan ook een gemeen kabelbreukje zijn….:hmmz Of een stekkertje die niet lekker is, heb wel eens gehad dat een pinnetje naar binnen schiet met aansluiten en er weer uit getrokken met lostrekken, maar geen goed contact maakte….
Lmm is natuurlijk zo even om te hangen…
Lambdasensor is ook verdacht…. misschien voor de test eens lostrekken….
7 maart 2011 om 23:29 #17831198[rquote=1886008&tid=144085&author=Vinci]Kan ook een gemeen kabelbreukje zijn….:hmmz Of een stekkertje die niet lekker is, heb wel eens gehad dat een pinnetje naar binnen schiet met aansluiten en er weer uit getrokken met lostrekken, maar geen goed contact maakte….
Lmm is natuurlijk zo even om te hangen…
Lambdasensor is ook verdacht…. misschien voor de test eens lostrekken….[/rquote]
Kabelbreuk of lambda is idd ook een optie een andere lmm om te testen heb ik niet
het meest vreemde is wel hij slaat maar soms over, wel heb ik al een lange tijd last van het feit dat wanneer ik op de snelweg rijdt en ik bij zeg 140 ineens volgas geef ik het gas pedaal iets moet liften want dan trekt hij beter.:hmmz8 maart 2011 om 07:12 #17831199[rquote=1886017&tid=144085&author=cliffvxr] wanneer ik op de snelweg rijdt en ik bij zeg 140 ineens volgas geef ik het gas pedaal iets moet liften want dan trekt hij beter.:hmmz[/rquote]
verzuipt die niet dan?
8 maart 2011 om 09:33 #17831200Wat misschien een indicatie kan zijn is de bougies eens er uit halen vlak na dat hij de klachten heeft vertoond. Dan kun je aan de kleur/nat/droog mogelijk opmaken wat er precies gebeurt.
Klinkt mij eerder als te arm dan te rijk, den niet echt dat het verzuipen is, want meestal loopt hij dan het beste nog met vol open gasklep.
Ik heb Autodata en kan je evt. voorzien van een berg screenshots van testprocedures in het electrische circuit….U2U me maar bij interesse.
8 maart 2011 om 11:22 #17831201mmmm klinkt mij bekend in de oren wat betreft die crossauto…
Bij mij was het de brandstofpomp die na circa 10min draaien minder opbrengst begon te geven.
En dan sputtert en misfired hij ook.
Is een bekend euvel dat de pompen overlijden.
Het is maar een idee,bij mij is ALLES uitgewisseld op het blok na en nog deed hij het.
Vaak is het iets simpels.8 maart 2011 om 19:15 #17831202inderdaad, heb ook al bijna alles vervangen ( lmm, bougie’s, kabels, injectoren,alle sensoren enz.)
de pomp nog niet wel de filters en slangen. de pomp stond al wel op het lijstje om te verv.
heb een instelbare benzine druk regelaar geplaatst maar nog niet het gewenste effect.8 maart 2011 om 22:38 #17831203vandaag: timing gecheckt inorde
: alle lucht slangetjes en pakkingen inlaat inorde
: alle stekker verbindingen gecheckt inorde
: lambda waarden inorde
: co2 meting stationair loopt ie te rijk en bij 2000/2500 rpm co2 perfect (volgens monteur mercedes
benz)Verder nog een paar bevindingen
: ik heb een blauwe temp-sensor, las bij een ander topic hier dat er in een c20xe een zwarte zou
moeten zitten??!!
:Bij draaiende motor de luchtslang van de lmm verwijdert (luchtfilter zijde) en dat bracht geen verschil
in motor loop maar toen ik mijn vlakke hand op ongeveer 5 cm van de lmm hield viel de motor uit!!??ps heb 4 maanden geleden de in tank pomp vervangen, lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze ook al kapot is.
9 maart 2011 om 08:36 #17831204Je hebt met blauwe en met zwarte sensoren, kan allebei. Het punt is de zelfde als origineel er in te doen.
Zijn de klachten ontstaan na de nieuwe pomp? Soms heb je vuil in de tank, dit kan ook de nieuwe pomp aantasten. Als het goed is heb je een filter in je leiding zitten ergens, zou die maar eens vervangen en de oude open maken om te zien of er veel vuil in zit. Dit kan met een blikopener…
9 maart 2011 om 11:31 #17831205Drukmeter op de brandstofrail zetten en kijken wat de druk. Ook onder belasting.
Beste ff vacuum slangetje van drukregelaar los gooien9 maart 2011 om 22:04 #17831206klachten waren er al voor de nieuwe pomp en samen met de pomp ook de brandstof filter vervangen.
0
Maar zouden deze problemen niet uit de lmm kunnen voort komen?
Ik kan weken rijden zonder problemen en ineens komen de problemen weer.
En de problemen doen zich alleen voor als ik een constante snelheid rij en dan wil weg accelereren.
Bij vanuit stilstand weg spuiten nog nooit problemen gehad :hmmz9 maart 2011 om 22:19 #17831207Heb nog twee LMM’s liggen, weet niet of je in de buurt woont, anders misschien wel een testje waard? Ik woon in het midden van het land….
9 maart 2011 om 22:33 #17831208[rquote=1887773&tid=144085&author=Vinci]Heb nog twee LMM’s liggen, weet niet of je in de buurt woont, anders misschien wel een testje waard? Ik woon in het midden van het land….[/rquote]
Dat zou heel prettig zijn idd ff testen ipv alles maar vervangen
maar in het midden van het land moet ik dan denken aan utrecht?? ik kom zelf uit Leiden en as Zondag heb ik tijd.9 maart 2011 om 23:13 #17831209Net boven Utrecht….. Zondag heb ik wel al dingen…
Anders even over U2U…
13 maart 2011 om 00:38 #17831210Vandaag van uit Leiden ff op en neer naar Tilburg geweest en geen misklapje gehad zelfs niet met het racen tegen een bmw 630i 17-td-hh (makkie hihi ) alleen weer wel ff het gas iets liften rond de 190 km/h om hem beter te laten door trekken.
Snap jij het dan snap ik het ook hoop ik???!!!13 maart 2011 om 08:58 #17831211ey
ik woon ook in Leiden en heb 2 complete xe’s aan onderdelen liggen
weet niet of je nog t een en ander uit wil wisselen??
heb echt alles aan sensoren, lmm, gasklepsensoren enzenzenz
13 maart 2011 om 12:16 #17831212[rquote=1889974&tid=144085&author=TRPower]ey
ik woon ook in Leiden en heb 2 complete xe’s aan onderdelen liggen
weet niet of je nog t een en ander uit wil wisselen??
heb echt alles aan sensoren, lmm, gasklepsensoren enzenzenz[/rquote]
Owww adres en wanneer mag/kan ik langs komen????????????
Mvg Cliff
13 maart 2011 om 12:53 #17831213Hey, da’s top!:thumbup Scheelt weer een hoop dure benzine!
13 maart 2011 om 12:57 #17831214[rquote=1890166&tid=144085&author=Vinci]Hey, da’s top!:thumbup Scheelt weer een hoop dure benzine![/rquote]
Hey Vince
Wil van jou nog wel heel graag die autodata sheets hebben
Mvg Cliff
17 maart 2011 om 23:23 #17831215lmm van trpower erop rij er nu 2 dagen mee en er is verbetering maar ben er nog niet helemaal moet nu in ieder geval mijn stationair opnieuw afstellen en heb hem nog niet op vol vermogen kunnen testen want het was erg druk op de weg:( maar goed we zijn op de goede weg:)
18 maart 2011 om 07:19 #17831216[rquote=1890172&tid=144085&author=cliffvxr][rquote=1890166&tid=144085&author=Vinci]Hey, da’s top!:thumbup Scheelt weer een hoop dure benzine![/rquote]
Hey Vince
Wil van jou nog wel heel graag die autodata sheets hebben
Mvg Cliff [/rquote]
Ja, komt eraan hoor, ben veels te druk geweest met me werk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.