Overkoken koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Astra Overkoken koelvloeistof

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Binkys
    Deelnemer

Hallo Allemaal,
      Ik heb afgelopen zaterdag een opel astra 2008 Station gekocht en was hier gister mee aan het rijden, tot mijn grote verbazing toen ik op de parkeerplaats stond zag ik dat er een beetje witte damp onder de moterkap vandaan kwam. Toen ik de moterkap open deed kwam ik tot de conclusie dat het koelvloeistof flink aan het koken was. Ook zag ik dat het reservoir helemaal leeg liep onder de auto door. Ik heb geen witte rook uit de uitlaat gekregen dus ik verwacht geen lekkende koppakking. Heeft iemand enig idee wat er precies aan de hand is?
      Heb laterna de dop van het vat af gedraait en toen laterna er weer terug op, toen kwam het pijl weer terug van het koelvloeistof. Heel vreemd.

:wtf

KRSA2000
      Deelnemer

Koppakking kapot

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

b07

of de thermostaat die dicht blijft zitten, dan word de temperatuur en, druk zo hoog dat het door de overdrukdop van het koelreservoir eruit word geperst

Anoniem

Als de motor richting bedrijfs temperatuur is. Even voelen of de radiator ook koud blijft. Zo ja kannjet inderdaad de vast zittende thermostaat zijn

opel-mark
            Deelnemer

of waterpomp kapot, kortom de verkoper heeft dit geweten, dit gebeurd niet zo maar.

Anoniem

Particulier of bij een dealer/garage gekocht. Particulier kan je niet veel. Mag je hopen dat ze mee willen werken. Als de auto bij een garage weg komt terug gaan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.