Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › overbrenging achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2011 om 17:52 #17231297
welke type’s overbrenging van de achteras zijn er voor een senator A2??
volgensmij 3:7 en 3:45 maar zijn er nog meer??en dan welke diffs passen er onder de senator A2?
ik meen dat monza diff er onder past maar past een A omega diff er ook onder? ik heb een A omega 3000 kan ik deze diff gebruiken voor mijn senator??ik heb een senator A2 3.0E met een automaat met een 4bak met lockup en bij 120km/h draait hij ongeveer 2100 a 2200 rpm, welke overbrenging heb ik er waarschijnlijk in zitten??
een boel vragen maar zijn vast mensen met genoeg kennis die dit wel weten.
alvast bedankt voor de reacties.
18 januari 2011 om 20:54 #178008093:70 denk ik, aangezien de mijne dat ook doet :P
bie de 80 km/u zit je op de 1700 / 1800 rpm.
19 januari 2011 om 12:18 #17800810Monza A1 met automaat en handbak hadden allen een 3.45 as
Monza A2 met 3-gang automaat (bj 83) hadden een 3.15 as.
De A2,s met 4-gang automaat en of 5-gang handbak hadden een 3.45 as.
De kleine 4 cil 2 liter en 2.2 hadden een 3.7 as.
De 3.15 is het zeldzaamst deze werd maar 1 jaar gebruik.
3.45 is der in overvloed
3.7 zijn der ook wel,en word veel gebruikt bij bv een 24V ombouw je top word dan hoger (de motor krijgt het dan getrokken in de hoogste gang met veel toeren en draait bijna uit) en ook je accelratie verbeterd.
Alle diff waren met met sper te krijgen.
Het is ook mogelijk om dacht ik een Omega B met een 3.9 overbrening in een Monza/Sennie diff huis te bouwen,Opel Jan op het big opel forum heeft dit eens gedaan en was vrij eenvoudig,dacht ik dat ik me kon herinneren.
19 januari 2011 om 14:59 #17800811PS: de 3.15 alleen icm de 3 gang automaat met LOCKUP.
19 januari 2011 om 18:05 #17800812Nope..De Monza/Senator hadden niet de lockup heb zelf een Monza A2 uit 83 gehad en die had de gewone 30drek met TH180 alias de 3-gang aut.
Toen de Monza/Senator in 84 de 4-gang aut kregen kreeg de Rekord de TH180C de bak met lockup.
19 januari 2011 om 18:27 #17800813ik heb dus waarschijnlijk een 3:7 (volgens Ghanz) het klopt namelijk wel aardig dat ik bij 80 ongeveer 1700 rpm draai.
als ik een 3:45 diff pak kom ik dan niet telaag in toeren bij de 120km/h ??ik heb namelijk een sper liggen maar nog geen diff en weet dus nog niet naar welke verhouding ik moet zoeken.
ik gebruik de auto straks voor dagelijks en maak het meest snelweg kilometers dus laag in toeren mag wel maar weet niet wat TElaag is :hmmzbedankt voor de reacties.
19 januari 2011 om 22:01 #178008143.15 nemen
Weet niet welke bak je hebt maar met een 4-gang handbak of 3-gang automaat is dat de beste keuze….
3.45 is goed bij een 30E/C30NE met handbak 5-gang
3.7 is goed bij een 24V/3.6L 4.0L met handbak of automaat
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.