Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Oude Big Opels stijgen explosief in waarde
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2010 om 19:05 #17604821
Wat is origineel??????
Ik denk dat je aan elke auto wel wat kan vinden wat niet origineel is. (zoals bijv. de spiegels van de A1 van monzaron). En sommige vinden het kenteken met de 3 letters al niet meer origineel.
Ieder maakt zijn auto zoals hij er het meeste lol aan heeft. De echte waarde wordt alleen bepaalt door degene die het geld ervoor over heeft. (en dus bij verkoop van de auto). Taxateurs maken enkel een schatting van die waarde.Aangezien mijn monza bij aankoop al niet origineel was heb ik de rest ook naar eigen smaak aangepast.
Hier een plaatje van een niet originele monza. (Maar wel met veel originele optie’s ;);).
24 maart 2010 om 19:13 #17604822Dat bedoel ik:die velgen zien der stukke beter uit dan die 14 inche ballon dingen.
Die C30NE met 4-gang rijden een heeeeel stuk beter dan die 30E met 3-gang :o.
Ik zie zoiets echt als een vooruitgang wat de waarde en rijplezier vergroot ipv:NEEEEEEE die auto is verneukt en niet meer origineel nu is de waarde gehalveerd,en nu wil niemand um meer……
24 maart 2010 om 19:18 #17604823ik ken der ook een paar die alles origineel willen hebben, en alst niet zo is is een auto meteen een afgunst voor ze.:thumbdown
en net wat ckad zegt: een auto kan nooit helemaal origineel zijn.king:
24 maart 2010 om 19:21 #17604824Anoniem
3-Gang automaat…hahahaha als je wilt opstijgen op de autobaan moet je die maar nemen,in verhouding tot een 4-gang die met kleine aanpassingen zo past is het gewoon 3x niks,als ik die V8 niet in de Monza gaan hangen dan ging morgen mijn 3-gang nog de oudijzer bak in en kwam der een 4-gang onder,maar voor die 4/5 maanden die ik nog met die bak moet rijden,laat ik um zitten.
Ik durf wel te zeggen dat ik dagelijks de 5500+ toeren zie met de A1 en dat ik vaak probeer haaks door een bocht te schuiven,maar problemen met het chassie heb ik nog geen gehad op de normale roest dingen,dus voor wild gebruik zijn ze goed gebruiken,ook weet ik dat ik op LPG maar 195km kan halen en op benzine 225km op de teller,ik heb een te klein LPG mengstuk wat de luchtinlaat enorm afknijpt.
Je rijdt er toch al een aarig tijdje mee, en als ik je gevolgd heb, en nu nog zekers een half jaar :D
Dus toch wel een fijn blokje, hé met die 3trapje :D:D:thumbup
Ach en wee over die filmpies,
dan moek weer aan m’n zwager denken,
die brengt dat ook wel eens tot uitvoer met z’n Lexus sc400 V8,
maar op de autobaan mag ie in NL ook nie harder als 120, terwijl ie in D zo op 260 staat :oDure hobby, met al die nieuwe bandjes in een jaar tijd,
maar ja, je hebt dan wel even lol, en mooi om te zien.;)Neu, Ben, lekker cruisen en genieten in zo’n Opel oldtimer met zo’n…… blok
Bij normale omgang kunnen we er nog lang plezier mee hebben.:thumbupEn de 24V, dat moeten we nog afwachten, hoe we daar mee om gaan ;)
24 maart 2010 om 19:50 #17604825Anoniem
1 January 1970Ik denk dat je aan elke auto wel wat kan vinden wat niet origineel is. (zoals bijv. de spiegels van de A1 van monzaron).
:o:o:o vertel, ik kan er bijna niet van slapen, tis wel een verre 81er, dash is ook A2,
en als je goed kijkt bij die andere late A1s, zie je daar die spiegels ook :hmmz :Dgrtz king:
24 maart 2010 om 20:15 #17604826Maar ik heb geen 30E meer ik heb een bij 1 geraapte motor:
Onderblok is van een A2 met 12 gewichten aan de krukas,cilinderkop is van een 177pk C30NE die 0,4mm gevlakt is en het injectie systeem is een L-jetronic van een A1 en de oliepomp is een 30% meer volume pomp.
Ik heb nu rond de 20pk meer aan vermogen op benzine dan voorheen,en nog is het niet spectaculair.Als je denkt dat een Monza met 3-gang en 30E een geweldige uitvinding is om mee te cruisen,okay jou gedachte gang,maar ga dat niet aan andere opdringen want ik heb hele andere gedachte over een Monza en al zeker de A2,die zien er snel en sportieft uit,vooral de GSE ziet der wat sportief uit,en als daar zo,n 30E in ligt die na mijn idee niet snel is,dan gaat ie eruit,en maakt ie plaats voor een C30NE of 24V.
En die 3-gang automaat is me nu teveel werk om dat ding eronder uit te halen,want ik heb het nu veels te druk de eerste maanden,en heb der ook geen zin in om die bak nu los te halen en over een half jaar weer,dan rij ik nog wel ff door met dat toeren kanon.
En of het nu origineel is of niet,het rijden word een stuk leuker:sneller 0-100 met een 3.7 as en stukke lager in toeren en zuiniger,dan ben je toch dom als je met een 3-gang blijft rijden.
24 maart 2010 om 20:41 #17604827Trouwens als je in Australie bent geweest dan gaat dat rare denkbeel van een grote coupe die gemaakt is voor te cruisen der wel af,daar zijn alle auto,s een maat groter en word een Sennie A absoluut niet groot gevonden en is de laatste Astra daar een compacte middenklasser.
Daar word een Senator (En Monza ook als ie er verkocht zou zijn) gezien als de Golf en Astra hier.
Ik heb meer zoiets voor ogen:
http://www.youtube.com/watch?v=F-9Eg01WZAc&feature=relatedVeel power en lol.(alleen trekt de finaciele kant van het verhaal me nog niet helemaal voor zo,n 8.000€+ motor)
En dat verhaal van een Monza is gemaakt om te cruisen…..Dat is meer je eigen denk wijze:
http://www.youtube.com/watch?v=Bayu-wyXEqgZoiets ziet der toch niet uit om met 50/60/70km door een binnenweg op te boemelen.
25 maart 2010 om 07:52 #17604828origineel gepost door MonzaRon
Ik denk dat je aan elke auto wel wat kan vinden wat niet origineel is. (zoals bijv. de spiegels van de A1 van monzaron).
:o:o:o vertel, ik kan er bijna niet van slapen, tis wel een verre 81er, dash is ook A2,
en als je goed kijkt bij die andere late A1s, zie je daar die spiegels ook :hmmz :Dgrtz king:
OK als de spiegels origineel zijn dan zij het zo. Ik dacht dat die alleen op de a2 gebouwd waren maar wellicht dus niet.
Ik vind ze in elk geval mooier dan die oude A1 spiegels.Maar dan is het zonnedakje niet origineel. Al zie je dat bij veel auto’s van die periode terug. (Maar is niet origineel)
Dus nogmaals wat ik hiermee wil zeggen, auto’s die echt helemaal origineel zijn vind je bijna niet.Verder maakt het mij geen hol uit wat ieder van zijn eigen auto maakt of wat ie ermee doet. Smaken verschillen gelukkig anders zouden wij allemaal in dezelfde eenheidsworst rondrijden.
25 maart 2010 om 08:27 #17604829Eigenlijk zit het zo.
Iedereen heeft uiteraard wel een mening wat hij of zij het mooiste vind.
Persoonlijk vind ik het allebei wel wat hebben.
Kijk naar de A-2 van Monzaron…supermooi ding heb ik helemaal niets op tegen.:wors
Strak blok, mooie velgen eronder etc.etc….
Maar als je nou naar de A-1 van MonzaRon kijkt ie die ook heel mooi en origineel.
En ik zit eigenlijk in de midden!!:D….Ik heb enkel de dikke 18 inch BBS velgen op mijn A-1.25 maart 2010 om 08:32 #17604830Ach, er zullen altijd wel verschillende kampen blijven bestaan, originaliteit of juist niet.
Alhoewel ik ook bij meer bij het orginaliteit kamp behoor, begrijp ik best, dat anderen daar wel heel anders tegenover staan. En by the way, mijn velgjes zijn ook niet origineel. Zolang we elkaar maar respecteren, daar gaat het om. :thumbup25 maart 2010 om 09:07 #17604831GSE …
-offtopic
Als ik jou postings volg is er toch iets dat met enige regelmaat voorbij komt.
En dat is jou ongezouten kritiek op de 3.0 E …
En dan heb jij het over opdringen van meningen ?? :wtfMooi weer … dat dan weer wel ..
grt
25 maart 2010 om 09:49 #17604832origineel gepost door rinus de boer
Ach, er zullen altijd wel verschillende kampen blijven bestaan, originaliteit of juist niet.
Alhoewel ik ook bij meer bij het orginaliteit kamp behoor, begrijp ik best, dat anderen daar wel heel anders tegenover staan. En by the way, mijn velgjes zijn ook niet origineel. Zolang we elkaar maar respecteren, daar gaat het om. :thumbupDat doe ik zoiezo Rinus…..er zijn hier veel mensen met kennis en dat is altijd fijn dat je er voor elkaar kan zijn toch?
25 maart 2010 om 12:00 #17604833Variant daar heb je zeker gelijk in:maar probeer dit als advies te zien en als je de keuze hebt om een 3 liter te kopen,probeer daar dan wijsheid uit te halen,ik heb al redelijk wat motors gehad:2800S 2500E 30E,s 1900N 18S C30NE C30SE en uit mijn ervaring kan ik je wel vertellen wat een aanrader is of niet,en iedereen die mijn raad heeft opgevolgt of zelf al die keuze had gemaakt is het toch met me eens dat sommige motoren gewoon niet te vergelijken zijn met andere terwijl de gegevens toch ongeveer gelijk zijn.
25 maart 2010 om 12:25 #17604834origineel gepost door GSE
Variant daar heb je zeker gelijk in:maar probeer dit als advies te zien en als je de keuze hebt om een 3 liter te kopen,probeer daar dan wijsheid uit te halen,ik heb al redelijk wat motors gehad:2800S 2500E 30E,s 1900N 18S C30NE C30SE en uit mijn ervaring kan ik je wel vertellen wat een aanrader is of niet,en iedereen die mijn raad heeft opgevolgt of zelf al die keuze had gemaakt is het toch met me eens dat sommige motoren gewoon niet te vergelijken zijn met andere terwijl de gegevens toch ongeveer gelijk zijn.1 ding is in iedergeval zeker….als mijn blok het ooit begeeft
kan jij me wel helpen een fatsoenlijk nieuw blok te vinden!:thumbup
Want je weet idd. wel heel veel te vertellen over de blokken, en zijn werking.
Daar hebben ongetwijfeld heel veel mensen wat aan op dit forum.25 maart 2010 om 13:35 #17604835Dat er bij de diverse 6 pitters onderlinge verschillen zijn, dat is best wel zo. Maar in de basis zijn ze eigenlijk gelijk (het zijn allemaal doorontwikkelingen), en elke variant heeft zijn zwakke plekken. Ben heeft ze wel eens genoemd.
Maar door de bank staan de 4 en 6 pitter CIH’s als heel robuust en betrouwbaar bekend, zolang je er maar normaal mee omgaat. Een 6 pitter moet met gemak de 3 ton halen zonder enige revisie, maar het zijn geen raceblokken. Ze zijn vooral gemaakt voor zijdezacht lopen op kruissnelheden.
Vorig jaar stond ik langs de snelweg met de Monza (lekkage waterpomp) en een oudere wegenwachter, die me kwam helpen, zei nog gekscherend “Hoe heb je die nou kapot gekregen?” En dat zegt voor mij al genoeg. Maar ja, een waterpompje kan kapot gaan, is nou eenmaal een zwak onderdeel bij Opel.
26 maart 2010 om 08:50 #17604836Gse …
Ik snap je punt ,, en weet je deskundigheid te waarderen ..
Zoals gelezen ,,, je weet er idd wel het 1 en ander over te vertellen …over tot de orde van de dag …
grt
26 maart 2010 om 09:24 #17604837Anoniem
1 January 1970Das een goed plan, Variant :thumbup
Hupsakee, we hebben weer iets moois gevonden op mobile,
‘t hoeft niet je smaak te zijn, respect aan de bouwer,
die er 20.000 in heeft gestopt, een story die me bekend voor komt[A2],
Oh ja, hier gaat het om een Monza in een Manzel uitvoering :wubach, we doen er ff een plaatje bij,
want as ie weg is, hebben we niets meer :DEn als het idd een plaatje is, dan is de vaste prijs, 6500, peanuts :thumbup
Link>>>>Opel Monza Mantzel 24V
grtz :thumbup
26 maart 2010 om 10:03 #17604838Zo eentje stond er op MP ook te koop. Een grijze Het is niet mijn smaak, vooral de bumpers vind ik erg “pompeus”.
26 maart 2010 om 10:08 #17604839Deze staat er net op..
http://link.marktplaats.nl/333361813
Ziet er (op de foto) netjes uit Ik vind zo’n 2 liter wel wat hebben. Trouwens, die roze kapjes heb ik nog nooit gezien op een LMM bij Opel.
26 maart 2010 om 10:11 #17604840Die grijze op MP ben ik gisteren nog ff bij geweest:
Vind um opzich niet zo heel lelijk alleen die achterspoiler is niet mooi,die 24V heb ik derin gehangen en aangesloten en uit Berlijn laten komen.26 maart 2010 om 16:06 #17604841Anoniem
1 January 1970origineel gepost door rinus de boer
Deze staat er net op..http://link.marktplaats.nl/333361813
Ziet er (op de foto) netjes uit Ik vind zo’n 2 liter wel wat hebben. Trouwens, die roze kapjes heb ik nog nooit gezien op een LMM bij Opel.
Jammer dat de veerpootjes niet ruimer in beeld komen,
wielrandje rechst-achter en een deukie, voor de rest, schone wagen.:thumbup
ik schijn me die eerder te hebben gezien, ergens op het net :hmmz26 maart 2010 om 16:10 #17604842Anoniem
Die grijze op MP ben ik gisteren nog ff bij geweest:
Vind um opzich niet zo heel lelijk alleen die achterspoiler is niet mooi,die 24V heb ik derin gehangen en aangesloten en uit Berlijn laten komen.Vindt die spoiler ook nie mijn smaak,
is een beetje TE, neu, dan liever die uit D, die heeft ook mooie veerpootjes, maar die motorkap, foutje.:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.