Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Oude Big Opels stijgen explosief in waarde
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2010 om 07:10 #17604796
Het kan heel goed zijn dat Ben gelijk heeft (welke Monza/Sennie is niet gelast? ). Maar het staat ook in de beschrijving, dat er aan de auto gelast is. Maar dan is het hoe dan ook wel mooi gedaan, dus daar wordt de auto niet slechter van. Ik vind voor de rest dat tie een prachtig interieur heeft in combinatie met de buitenkant, en dat de auto er zeer zeker wel “geplfegt”uitziet. Jammer van die kleine beginnende blaasjes in de portierhoek, maar dat is zeker overkomelijk. De deur laten behandelen en overspuiten (desnoods alleen onder de stootstrip, kost je ook de kop niet. Chroomwerk ziet er strak uit. Mooie velgen ook (binnenkantjes lijken wel gepolijst, want glimmen).
Tja, het is een carb motor, en het verbruik zal inderdaad best wel dorstig zijn, maar dat weet je als je zo’n auto aanschaft. Het is geen economisch “Wirtschaftswunder”. Alleen jammer van het stuur (niet origineel). Dit stuur ligt natuurlijk wel wat meer prettig in de hand dan het vrachtwagenstuur, maar ja, daar heb je mij weer, ik ga voor originaliteit als het even kan. :D
Misschien is de prijs iets aan de hoge kant (ik zou voor rond de 6000 gaan), maar als ik kijk wat een auto in een vergelijkbare staat bij The Gallerie in Brummen mioet kosten, dan zal dat er niet ver naast zitten.
17 maart 2010 om 09:09 #17604797Voor dagelijks gebruik is die 30S niet mijn keuze:
Contactpuntjes ontsteking
dorstig
geen powerEn de motor constructie is ook niet je van het:6 klepsteel rubbertjes ipv 12-geen geharde zittingen-geweldige Solex 4A1 carby die om de week wel eens storing heeft.
Daarom zou ik die motor toch vervangen door een wat zuiniger betrouwbaardere.
En voor dat geld wat ze vragen kan ik een auto maken die toch wat meer uitstraling en vermogen heeft en der als nieuw uitziet.
En als je daar roest hebt waar deze het heeft,heb je op meer plekken roest zitten..
17 maart 2010 om 10:05 #17604798Anoniem
1 January 1970Nou, dan heb ik hier de geschikte wagen, voor de sleutelaars,
de kans om aan deze Bolide een eigen vorm te geven :omet een beetje laswerk rondom en misschien binnen,
daarna ff spuiten, hup een 30ne of een 30se erin, opbouwen en karren maar :thumbupdus wees snel, want deze is gewillig en op weg naar…..[zelf invullen] :D:D:D
Link >>>>> http://www.youtube.com/watch?v=HIGqgcqqo5U
btw: deze velgjes hebben hier en daar probleempjes :hmmz
grtz ;)
18 maart 2010 om 11:00 #17604799Dit lijkt me ook een aardig exemplaar. Een hele vroege A2.
18 maart 2010 om 11:14 #17604800origineel gepost door rinus de boer
Dit lijkt me ook een aardig exemplaar. Een hele vroege A2.Ik vind het wel jammer dat de meeste Monza (en Senators) een pedaal te weinig hebben (maar dat is een persoonlijke keus natuurlijk).
Het valt me ook op dat deze Monza achter wat hoog lijkt te staan, heeft de mijne ook wat last van.
Was dat normaal af-fabriek?18 maart 2010 om 12:17 #17604801Doet volgens mij de mijne ook een beetje. Zal wel door het gewicht van het blok komen. Achter zit er eigenlijk niks, alleen als je tank vol zit, dan zit daar plm 70 Kg meer aan gewicht.
18 maart 2010 om 16:08 #17604802Dat doet de mijne ook…..voor issie mooi laag achter staat ie wat hoger op zijn poten…
vind dat persoonlijk wel erg sportief staan dat ie een beetje naar voren hangt.
Heb er ook welleens 1 gezien die achter ook erg laag stond, maar deze had oppompbare achterdempers.22 maart 2010 om 19:13 #17604803Anoniem
1 January 1970Op deze hebben ze vorige week geboden tot ruim 1600 op EB :o
Deze week voor een nieuwe poging wederom bij EB
meer fotos zijn bij autoscout en mobile te bezichtigen :D
echter met een vraagprijs van ruim 3000,:o
daarbij krijg je mooie chroomranden en onderlangzij mooi zwart in de lak:hmmz22 maart 2010 om 22:34 #17604804Trouwens wat is het punt van dit topic:
Iedereen valt op dat de prijzen van elke oude auto wel stijgt of het nu een BMW 6-serie is of een Mercedes 450SE of 500SEC of een Manta of een Monza.Wat fiscaal aantrekkelijk is en waar niet veel meer van is en toch gewilt stijgt in waarde.
Dat sommige mensen veel vragen,drijft de prijs op voor mensen die wat te koop willen aanbieden,die denken we ook goud in handen.
23 maart 2010 om 06:35 #17604805Anoniem
Trouwens wat is het punt van dit topic:
Iedereen valt op dat de prijzen van elke oude auto wel stijgt of het nu een BMW 6-serie is of een Mercedes 450SE of 500SEC of een Manta of een Monza.Wat fiscaal aantrekkelijk is en waar niet veel meer van is en toch gewilt stijgt in waarde.
Dat sommige mensen veel vragen,drijft de prijs op voor mensen die wat te koop willen aanbieden,die denken we ook goud in handen.
Haha, we hebben weer een bezoeker, welkom in deze topic :D:D
je weet dus het punt van deze topic ;)
alleen dan dat het hier niet over BMW’s en Mercedessen gaat [lees titel] :oDaarom is het wel interessant om bepaalde Big Opel ‘prijzen’
onder de aandacht te brengen, vandaar zo’n topic als deze. :thumbupgrtz ;)
23 maart 2010 om 08:38 #17604806origineel gepost door MonzaRon
Op deze hebben ze vorige week geboden tot ruim 1600 op EB :oDeze week voor een nieuwe poging wederom bij EB
meer fotos zijn bij autoscout en mobile te bezichtigen :D
echter met een vraagprijs van ruim 3000,:o
daarbij krijg je mooie chroomranden en onderlangzij mooi zwart in de lak:hmmzAls een auto zo hoog in de bodyschutz staat (ook de onderkant deuren zijn meegenomen, dan vermoed ik toch wel het een en ander. Dat is alleen maar om slechte stukken en eventueel dichtgemaakte gaten te camoufleren. Bij dit exemplaar is het niet gedaan om steenslag te voorkomen.
Bij deze opmerking in de advertentie “Das Fahrzeug ist für sein Alter in einem tadellosen Zustand, es hat nur ein Paar kleine Gebrauchsspuren, aber nichts Großes” heb ik zo mijn twijfels.
23 maart 2010 om 16:52 #17604807Anoniem
1 January 1970Bij dit exemplaar is het niet gedaan om steenslag te voorkomen.
:hmmz idd, heb bij deze nog geen steenslag kunnen ontdekken, wel een stevige prijs :D ;)
23 maart 2010 om 17:27 #17604808tussen de vraagprijs en de werkelijk betaalde prijs zit nog al eens een groot verschil
ik kan voor mijn senator ook wel €5000 vragen maar weet dan wel zeker dat ik die nooit verkoop
de auto’s die hier besproken worden is er volgens mij nog niet een van verkocht23 maart 2010 om 22:14 #17604809Anoniem
1 January 1970origineel gepost door fluks
tussen de vraagprijs en de werkelijk betaalde prijs zit nog al eens een groot verschil
ik kan voor mijn senator ook wel €5000 vragen maar weet dan wel zeker dat ik die nooit verkoop
de auto’s die hier besproken worden is er volgens mij nog niet een van verkocht:thumbup
Tussen datgene wat aangeboden wordt en wat er in werkelijkheid staat,
daar zit ook een groot verschil, vandaar dat er wel eens een bolide
langer blijft staan, of onder de afgesproken prijs vertrekt.het is juist mooi, om de wagens hier onder de aandacht te brengen
die een beetje uit de band springen,
door bijv origineel voor weinig of veel geld,
extreem verbouwd met prijsindex, ja zeg maar gerust wagens met
kenmerken, waavan je kan zeggen, ja of toch net niet…..voor de prijs :thumbupEn dat er wagens tussen zitten die nu wel of niet verkocht worden,
doet niet persé ter sprake, er zijn er die waarschijnlijk willen pronken
en er zijn er die werkelijk willen verkopen op het net.De prijstendens geeft een stijgende lijn aan,
mede door de sloopregelingen in duitsland, die beginnen nu hun sporen na te laten,
bolides die daar nog voor geen 1000 euro waarde hadden,
zijn ingeleverd, om er 2000 slooppremie voor te krijgen,
en reken erop dat er veel oldies/youngtimers in de ‘blikkenpers’ zijn gekomen :cryDe premie is gestopt, het is afwachten wat deze ‘premie’
op den duur werkelijk heeft aangericht op de duitse old en youngtimer-markt :hmmzgrtz ;)
24 maart 2010 om 09:09 #17604810wat ik mezelf eigenlijk afvraag is, Als je wagen is getaxeerd op een X bedrag
Hoever zit dan eigenlijk de werkelijke verkoop onder de taxatiewaarde:hmmz24 maart 2010 om 12:08 #17604811origineel gepost door charlois187
wat ik mezelf eigenlijk afvraag is, Als je wagen is getaxeerd op een X bedrag
Hoever zit dan eigenlijk de werkelijke verkoop onder de taxatiewaarde:hmmzReken op 75% ongeveer van de taxatiewaarde. Maar het is en blijft, wat een gek er voor geeft. Een liefhebber zal eerder geneigd zijn om dieper in de buidel te tasten.
24 maart 2010 om 12:33 #17604812Ik heb meer zo,n idee:
Ik koop me wel een rotte auto die nog te redden is voor een habbe krats en laat um lassen en spuiten en maak um naar mijn zin dan ben ik goedkoper klaar als die dure vaak kale voertuigen die voor de hoofdprijs worden aangeboden.Als ik kijk naar wat de kosten waren van het lassen en spuiten van mijn A2 dan heb ik zoiets,das maar een fractie van de prijs die sommige durven te vragen,en nu weet ik teminste dat de auto op de nieuw gelaste plekken niet snel meer roest,omdat alles is vervangen en van binnen getectyleerd,wat bij de meeste auto,s niet het geval is,en het zijn maar een paar plekken die echt graag roesten:
Veerpoten-koplamphoeken-langsligger bestuurderskant-A-stijl-dorpels-deurhoeken-voorruit rubber in de hoeken-wielranden-plaatwerk onder de achterbumper-veerschotels achter-langsliggers achter op 1 plek-plaatwerk rond de vulpijp-en bijrijderskant achter de wielbak onder de bekleding.
Als je die dingen vakkundig laat maken en fatsoenlijk laat conserveren dan kun je jaren vooruit tegen een fractie van de prijs van die dure 5000-7000 euro kale Monza/Senators met die waardeloze 25E en 2.8S en 30S en 30E blokken en 3-gang automaten en 4-handbakken.
24 maart 2010 om 12:56 #17604813Ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben met mijn “waardeloze”2.5E.
Ik heb zelf mijn Monza ook als schroothoop gekocht en zelf helemaal opnieuw laten opbouwen.
De mijne is ook helemaal aangepakt op zijn rotte delen.
De taxateur zei zelfs nog tegen mij dat hij zelden zo’n mooie Monza had gezien.
En was erg blij met het feit dat ik nog de Originele motor erin had hangen….om in zijn woorden te gebruiken
niet een ander blok erin had geknutseld.Ikzelf vindt het ook wel leuk om een 3.0 24v te hebben maar om nou te zeggen dat een 2.5E of 3.0E
waardeloze blokken zijn vindt ik echt onzin…het rijdt toch?Tenminste de mijne doet het al bijna 29 jaar.
Zo waardeloos vind ik dat blok dan nog niet.De mijne is door de taxateur op 9000 euro getaxeerd (met de originele ronals er nog onder)
maar heb er ook rond de 7000 euro tegenaan gesmeten om de Monza zo te krijgen zoals
hij er nu uitziet.Bij mij ging het erom dat mijn 2.5E blokkie nog geen ton had gedraaid (staat nu op 78.000 kms aantoonbaar)
En de rest zoals binnenschermen, dorpels, remmerij, 18inch BBS, complete uitlaat etc….wist toch al dat ik dat allemaal nieuw wilde hebben….het ging er mij om dat het blok helemaal goed was (kloppende nrs)
en dat het interieur in smetteloze staat was.24 maart 2010 om 12:57 #17604814origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door charlois187
wat ik mezelf eigenlijk afvraag is, Als je wagen is getaxeerd op een X bedrag
Hoever zit dan eigenlijk de werkelijke verkoop onder de taxatiewaarde:hmmzReken op 75% ongeveer van de taxatiewaarde. Maar het is en blijft, wat een gek er voor geeft. Een liefhebber zal eerder geneigd zijn om dieper in de buidel te tasten.
thanks rinus……trouwens ik ga wel naar MM maar niet naar die andere meeting.
24 maart 2010 om 15:11 #17604815Anoniem
1 January 1970origineel gepost door charlois187
Ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben met mijn “waardeloze”2.5E.
Ik heb zelf mijn Monza ook als schroothoop gekocht en zelf helemaal opnieuw laten opbouwen.
De mijne is ook helemaal aangepakt op zijn rotte delen.
De taxateur zei zelfs nog tegen mij dat hij zelden zo’n mooie Monza had gezien.
En was erg blij met het feit dat ik nog de Originele motor erin had hangen….om in zijn woorden te gebruiken
niet een ander blok erin had geknutseld.Ikzelf vindt het ook wel leuk om een 3.0 24v te hebben maar om nou te zeggen dat een 2.5E of 3.0E
waardeloze blokken zijn vindt ik echt onzin…het rijdt toch?Tenminste de mijne doet het al bijna 29 jaar.
Zo waardeloos vind ik dat blok dan nog niet,De mijne is door de taxateur op 9000 euro getaxeerd (met de originele ronals er nog onder)
maar heb er ook rond de 7000 euro tegenaan gesmeten om de Monza zo te krijgen zoals
hij er nu uitziet.Bij mij ging het erom dat mijn 2.5E blokkie nog geen ton had gedraaid (staat nu op 78.000 kms aantoonbaar)
En de rest zoals binnenschermen, dorpels, remmerij, 18inch BBS, complete uitlaat etc….wist toch al dat ik dat allemaal nieuw wilde hebben….het ging er mij om dat het blok helemaal goed was (kloppende nrs)
en dat het interieur in smetteloze staat was.Respect Mario, jij hebt aangetoond dat je diep bent gegaan,
en gekozen hebt voor de originaliteit
en dat zal zeker doorwerken in de echte waarde ervan :thumbup:jerry
:jerry
:jerry
24 maart 2010 om 16:36 #17604816Ik vind het fijn voor dat je blij bent met de 25E persoonlijk heb ik een hekel aan dat blok:geen power en veel verbruik,en mechanisch zeker niet het sterkste wat Opel heeft gemaakt.
Had het misschien wat anders moeten brengen maar de 25E en 30E en 28S en 30S zijn niet bepaalt mijn favoriete motoren.Ieder maakt een Monza zoals hij um wil hebben,ik zie niet graag origineel,velgen verlagen en sterkere motor en fatsoenlijke remmen en wat opties en LPG zijn na mijn idee een must wil je een beetje een rijbare auto hebben.
En of je der nu een 25E of C30NE in hebt liggen met de spruitstukken van een 30E en een jetronic systeem,geen taxateur zal het verschil zien,of je moet der over beginnen.
24 maart 2010 om 16:48 #17604817Anoniem
1 January 1970Verder over die Onzin over k*t blokken:
Over blokken die al tientalle jaren hun goede diensten hebben
bewezen en nog steeds dagelijks hun goede werk doen :thumbup:thumbupDat ze dorstiger zijn dan de verniewende opvolgers,
ja, wat wil je, echt zoveel zuiniger ga je echt niet rijden,
ok, qua techniek, en zal het iets rustiger worden in de wagen
maar als je de onkosten berekent icm met het verbruik,
is het dan zo’n ombouw waard, en je moet het geluk
hebben dat het idd plug en play is, respect aan de bouwers,
dat wil ik er wel bij zeggen. :thumbupDie k*t motoren zijn niet gemaakt voor de roekeloze rijders,
heb zelf in de A1 ook zo’n k*t blok erin liggen, een 30E :thumbupTis starten en lopen, super sound, heerlijk cruisen
met met 3bak automaat, luisterend naar de hogere toeren
die op komen draven bij een hogere snelheid.:D:D:wubTotaal niets mis mee, origineel en gewoon geweldig,
tenzij je ermee wilt gaan trappen, racen of jakkeren…….ja,
dan is het ff slikken met zo’n wagen, euh…niet doen dus.:fy1Maar affijn, ze zijn daar niet voor gemaakt,
dan waren er wel andere mogelijkheden geweest bij Opel,
om er racemonsters van te maken. :hmmzOpel heeft waarschijnlijk gekozen met deze wagens voor de [rijke]middenstand,
om daar grotere wagens voor te creeren,
waarvan sommige modellen met een Coupé vorm.:wub
En bij Opel is een Coupé niet perse een sportwagen,
want voor een titel als sportwagen laten onze bolides
qua stevigheid en techniek een behoorlijke aderlating ;)Dus laten we trots zijn op onze originele bolides
met die k*t blokken erin, ik in ieder geval wel,
ja, ik was bezig met een ander blok cq kop,
maar ben blij voor de A1 dat met de aankoop
van de A2, niet origineel, het anders heeft uitgepakt,
de A1 is en blijft origineel, en dat met een goede waardebepaling/taxatie erbij.:thumbupedit: ik doe er nog ff een origineel plaatje bij :D
grtz ;)
24 maart 2010 om 18:24 #17604818Ja sorry hoor maar:oliedruk problemen-nokkenassen opgevreten-gebroken zuigerveren,kan ik niet als geweldig noemen.
3-Gang automaat…hahahaha als je wilt opstijgen op de autobaan moet je die maar nemen,in verhouding tot een 4-gang die met kleine aanpassingen zo past is het gewoon 3x niks,als ik die V8 niet in de Monza gaan hangen dan ging morgen mijn 3-gang nog de oudijzer bak in en kwam der een 4-gang onder,maar voor die 4/5 maanden die ik nog met die bak moet rijden,laat ik um zitten.
En dat Opel een cruizer wilde maken is meer je eigen kijk op zaken bv in Australie was het Sennie A chassie een normale auto zoals bv de golf 2 hier of de kadettjes.
Peter Brock won veel op het ciruit met een Holden Commodore ook tegen BMW,s en Fords uit Europa.En kijk eens hier wat ze daar met die dingen kunnen:
http://www.youtube.com/watch?v=-RH2qKiwv4g
http://www.youtube.com/watch?v=KetNpbqU5nU
http://www.youtube.com/watch?v=Xq_fpaYfp0k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tWmIXzZsfrM&feature=relatedIk vind die dingen weinig op een grote comfortable cruisers lijken,maar op auto,s die sneller zijn dan een serie BMW M3/M5
Het is maar net hoe je der tegenaan kijkt,maar jou 24V en 30E is toch ook wereld van verschil,en voor een paar cent heb je zo,n 24V motor en dat ding is zuiniger en sneller als een 25E/30E,dan ben toch dom als je met die oude blokken blijft rijden,als zo,n 24V veel meer lol met zich mee brengt,en financieel nog eens beter te hanteren is.
Ik durf wel te zeggen dat ik dagelijks de 5500+ toeren zie met de A1 en dat ik vaak probeer haaks door een bocht te schuiven,maar problemen met het chassie heb ik nog geen gehad op de normale roest dingen,dus voor wild gebruik zijn ze goed gebruiken,ook weet ik dat ik op LPG maar 195km kan halen en op benzine 225km op de teller,ik heb een te klein LPG mengstuk wat de luchtinlaat enorm afknijpt.
24 maart 2010 om 18:53 #1760481924V zijn ook niet de beste motoren, althans die van voor 1992 die nog geen modificatie hebben gehad.
en de meeste 24V’s hebben al ruim 200.000 op de klok.:thumbdown
24 maart 2010 om 19:04 #17604820En wat is die modificatie dan????
Als je bedoelt de slechte kettingen die knapte dan hoef je je geen zorgen te maken,die kettingen knapte soms al bij 20.000km en die blokken leven toch al niet meer.
Maar wat is de modificatie,ik heb nog nooit van een modificatie bij 24V motoren gehoort behalve van de kettingen die voor niks bij Opel werden vervangen door beteren in de eerste van de 24V.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.