Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Oude Big Opels stijgen explosief in waarde
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2010 om 21:04 #17217042
Anoniem
1 January 1970Monza stijgt explosief in waarde :o
Een beetje rondsnuffelen op Mobile leert al snel
dat de waarde van de Monza’s explosief aan het stijgen zijn.:agent2 , 3 jaren geleden kon je nog een mooie Monza kopen
tegen een redelijke prijs van rond de 3000,
maar dit jaar schijnen de prijzen drastisch op te lopen.voor een prijs onder de 3, 3.500 wordt het echt zoeken
naar een mooie ….. op mobile.:hmmzhier een voorbeeld:
A1, bj ”79, bij moblie.de, met een prijskaartje. nl 4750 euro., :o
strakke wagen met mooie rode bekleding :wub
voorbeeld 2:
A2, bj ”85, bij moblie.de, met een prijskaartje. nl 11000 euro., :o
Deze Monza was afgelopen jaar op het Monzaghuru treffen te bewonderen.
kijk zelf al jaren rond bij Mobile, ik merk dat er prijveranderingen plaatvinden,
het kan van tijdelijke aard zijn,
maar voorlopig zijn de prijsstijgingen nog niet te stoppen :ogrtz Ron ;)
3 februari 2010 om 21:11 #17604722dus ook al bij de monza`s. :hmmz
tja.. t spul wordt schaarser dus duurder.
viel mij ook al op, ben nog aan het snuffelen tussen de manta`s.
5 jaar geleden kocht ik er nog een voor minder als 500.euro
4 jaar geleden kocht ik er nog een voor minder als 250 euro:o
1 jaar geleden kocht ik er nog een voor meer als 999 euro.en feitelijk allemaal in hoogenaamd de zelfde staat. de een met net wat meer werk
als de ander, maar verschilde niet veel.3 februari 2010 om 21:12 #17604723:D mooi toch als je al een mooie hebt? Niet dat iemand die dan weer verkoopt ;)
Maar dit soort prijsschommelingen zie je wel vaker.. dan zijn ze weer wat meer, dan weer wat minder.
Toch zijn er wel degelijk autos waar de prijs omhoog geschoten is. Kijk maar naar golfjes 1.3 februari 2010 om 21:22 #17604724hey ronnie.
die oranje achtige uit duitsland, ook zo`n monza,
zou die inmiddels al wat meer waard zijn geworden ??:jerry:jerry
3 februari 2010 om 21:50 #17604725Anoniem
1 January 1970idd, meerdere modellen [merken] stijgen naar een ‘plafond’ of nog hoger :o :D
waren toen een tijdje op zoek, of een witte Monza,
of een ….grijze Manta/Ascona B, leek me toen ook wel een uitdaging,
maar moest toen al schrikken van de prijzen en het gebodene.
tja, wat er toen van kwam is al bekend……Over de prijzen, het is zeg maar crisistijd, je verwacht dan een lichte daling,
maar nee hoor, de stijgingen zetten gewoon door :oDe Sloopregeling in Duitsland beginnen nu hun ‘vruchten’
af te werpen, voor de oldtimers dan. :hmmzGrtz ;)
3 februari 2010 om 21:54 #17604726Anoniem
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
hey ronnie.die oranje achtige uit duitsland, ook zo`n monza,
zou die inmiddels al wat meer waard zijn geworden ??:jerry:jerry
dat zal een taxatie uit moeten wijzen ,hansie ;)
4 februari 2010 om 07:19 #17604727Ik roep het al langere tijd, dan de Monza qua prijzen aan het stijgen is, langzaam maar zeker, maar recent gaat het harder.. Ik constateerde al een tijd terug, dat je toch zeker 3000 Euries mee moest nemen in je beurs, om een relatief goede te vinden.
Ik voel mezelf nog altijd spekkoper voor het bedrag, waarvoor ik de mijne toen heb aangeschaft, zo’n 4 jaar geleden al weer. Daar vind je ze niet meer voor, niet in die staat tenminste. Nu zit je al in de situatie, dat rond de 1000 euro voor een donorauto gevraagd kan worden.
Ja, het model wordt schaarser (160 in Nederland op kenteken, maar achter elk kenteken zit geen auto, of slapers,dus fysiek gezien er rijden er minder rond), en misschien krijgt het langzaam ook meer waardering in de youngtimer / oldie kringen.
Als ik op de engelse Monza site kijk, stijgen daar de prijzen ook, en daar is de staat van de auto meestal veel slechter dan in ons landje of in Duitsland.
Exemplaren in zeer goede staat overschrijden met gemak de 6000 Euries. En ik weet wel, het is wat een gek er voor geeft, enz, enz, maar dat ze in waarde stijgen is een feit.
En het is niet alleen met de Monza het geval, ook andere youngtimers in goede staat, ook Opels, stijgen in waarde, en dat terwijl de markt eigenlijk op dit moment flauw te noemen is.
Om maar even wat aan te geven. Ik heb de mijne al meerdere malen kunnen verkopen voor een prijs die heel aardig in de buurt van de taxatiewaarde zat. mensen spraken me aan over de auto, op de gekste plekken, ook op m’n werk. Ook op de Rekord heb ik al verschillende biedingen op gehad, en de Kadett was zeer in de gading van de buurman.
En hoe populairder het model, des te hoger zal de marktwaarde van de auto zijn. Ik volg de prijzen op de diverse Marktplaatsen vrij nauwgezet, en de stijgende lijn is niet te ontkennen. Ook het fenomeen dat alleen de auto’s van voor 1987 houderschapvrij zullen worden, zal ongetwijfeld een rol spelen in deze trend.
4 februari 2010 om 09:34 #17604728Hallo MonzaRon,
Ik volgde je project over je schitterende Monza Gold. Super mooie wagen is het weer aan het worden. :wors:wors Ik zie echter dat je topic is verdwenen. Jammer, want het is schitterend hoe de auto weer in zijn oude glorie wordt hersteld.
4 februari 2010 om 11:53 #17604729origineel gepost door GTC-Freak
Hallo MonzaRon,Ik volgde je project over je schitterende Monza Gold. Super mooie wagen is het weer aan het worden. :wors:wors Ik zie echter dat je topic is verdwenen. Jammer, want het is schitterend hoe de auto weer in zijn oude glorie wordt hersteld.
Ik dacht al dat ik gek aan het worden was, kon hem ook niet meer vinden. Zou het leuk vinden om te zien hoe uiteindelijk word!
4 februari 2010 om 19:42 #17604730Laat die prijzen maar stijgen ;) Zit ik ik nx mee in hoor. Maar de prijzen die je ziet zijn vraagprijzen. Of ze daar dan ook verkocht worden is de vraag
4 februari 2010 om 21:06 #17604731ik vind het ook een punt dat de auto`s schaarser en duurder worden maar in mijn geval dan de slopers en
donorauto`s worden ook prijziger wat z`n weerslag dan weer heeft op de onderdelenmaar je moet er ook steeds verder voor rijden wat ook weer de auto duurder maakt vroeger reed ik niet meer dan 150 km voor een aantrekkelijke sloper nu zit ik met regelmaat in berlijn en frankfurt wat toch richting de 700 km`s gaat
ook de nieuwe onderdelen verdampen snel wat vandaag nog te krijgen is kan je morgen niet meer vinden
dus mijn advies ; heel zuinig op de monza zijn !!!!!!!!! en goed kijken waar je de onderdelen koopt zodat je niet te duur uit bent
4 februari 2010 om 21:15 #17604732laat maar stijgen, heb er nu 3…. :D
4 februari 2010 om 22:19 #17604733Anoniem
1 January 1970origineel gepost door Rene_Wijlaars
origineel gepost door GTC-Freak
Hallo MonzaRon,Ik volgde je project over je schitterende Monza Gold. Super mooie wagen is het weer aan het worden. :wors:wors Ik zie echter dat je topic is verdwenen. Jammer, want het is schitterend hoe de auto weer in zijn oude glorie wordt hersteld.
Ik dacht al dat ik gek aan het worden was, kon hem ook niet meer vinden. Zou het leuk vinden om te zien hoe uiteindelijk word!
Ok dan, de Monza is nog niet klaar
Maar voor de echte Monza…. Gold liefhebbers hier nog een fotootje ;)Alle gedemonteerde onderdelen zijn schoongemaakt of herspoten,
GSE dak en andere belijstingen niet meer grijs, maar zwart, oogt mooier,
past beter bij het geheel. Heb eerst grijs gemonteerd, maar zwart springt er beter uit bij de kleur van deze wagen. :thumbupweet alleen niet of dit de waarde drukt , :hmmz
maar ik vind het mooi staan :thumbupgrtz Ron
4 februari 2010 om 23:43 #17604734:wors:wors:o:o:o:kewlpics:kewlpics:wors:wors:cool:
more pics zo’n mooie Monza verdiend foto’s,
daar kan niemand nog commentaar op leveren,
die dat wel doen moeten eerst eens laten zien dat zij het beter kunnen
af zeiken is niet moeilijk ,maar laat het maar zien dan zijn we misschien te overtuigen. Jan:sleeping:sleeping:wub::mad::mad::jerry:jerry5 februari 2010 om 06:44 #17604735Anoniem
1 January 1970origineel gepost door opelforever
…en goed kijken waar je de onderdelen koopt zodat je niet te duur uit bentkijk uit wat je zegt, want ik weet je nu blindelings te vinden :D:D
grtz Ron;)
5 februari 2010 om 15:01 #17604736Hoi Ron (Monzaron),
Dankjewel voor je hulp om weer te kunnen inloggen op het Opel-Forum.
Ben binnen 1 dag geholpen.
Wat word de a-2 toch mooi zeg!!:wors5 februari 2010 om 17:07 #17604737@monzaron
ik zie al dat het goed opschiet en dat het resultaat er mag zijn. M.b.t. de GSE delen, die vindt ik natuurlijk ook het mooist in het ZWART, daarom is die van mij ook geheel zwart.;).
Ik ben ook nog een beetje bezig geweest. Heb er nu hoodlifts op gezet. Dan ben ik in elk geval die nare stang kwijt en blijft het motordeksel mooi openstaan. Gemak bij het sleutelen.
Tevens nieuwe chrome wielmoeren erop. tja, weinig tijd moet af en toe ook nog werken om de zaak te bekostigen.6 februari 2010 om 12:41 #17604738de prijzen knallen hard omhoog ja
als je ziet wat ze tegenwoordig voor een auto met werk durven te vragen.:hmmz
gelukkig had ik de Manta niet zo duur straks is ie weer nieuwstaat dus word langzaam aardig meer waard:thumbup
6 februari 2010 om 22:17 #17604739Anoniem
@monzaronik zie al dat het goed opschiet en dat het resultaat er mag zijn. M.b.t. de GSE delen, die vindt ik natuurlijk ook het mooist in het ZWART, daarom is die van mij ook geheel zwart.;).
Ik ben ook nog een beetje bezig geweest. Heb er nu hoodlifts op gezet. Dan ben ik in elk geval die nare stang kwijt en blijft het motordeksel mooi openstaan. Gemak bij het sleutelen.
Tevens nieuwe chrome wielmoeren erop. tja, weinig tijd moet af en toe ook nog werken om de zaak te bekostigen.Heb je misschien een paar pics van de hoodlifts en de bevestiging ervan ? :thumbup
btw: de Monza Gold topic is op veler verzoek terug online
en is verplaatst naar hier:http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=115671
grtz Ron
7 februari 2010 om 10:13 #17604740ja vraag prijzen zijn idd duuurder geworden ook voor senators ,maar als je ze te koop aan biedt krijg je joden boden
mijne heeft paar dingetjes ,maar ding is op 1 plekje na kei hard ,maar komt geen zinnig bod op7 februari 2010 om 12:06 #17604741origineel gepost door MonzaRon Heb je misschien een paar pics van de hoodlifts en de bevestiging ervan ? :thumbup
grtz Ron
ff plaatje voor je ron.
mogelijk heeft ckad een duidelijker beeld.gaatje in de goot van het zijscherm.
en een in boutgat van motorkap.7 februari 2010 om 14:43 #17604742Anoniem
super, waar vindt ik die nieuwe hoodlifters,…ebay…of ergens dichterbij ? :hmmz
euh en een evt prijsindicatie,
Monza moet natuurlijk wel iets meerwaarde hebben op het eindeffect :Dgrtz Ron
7 februari 2010 om 15:25 #17604743verwacht bij de automat oid wel.
of bij de plaatselijke “tuning” winkel :D7 februari 2010 om 17:57 #17604744Anoniem
1 January 1970gezocht en gevonden, wordt besteld op ebay ;) :thumbup
kweet niet of de waarde zal stijgen,
maar de motorkap met die veren wel :Dgrtz Ron
7 februari 2010 om 19:18 #17604745Kijk die heb ik dus ook bij deze ebay-er gekocht. Levert snel en prijs 19,95 excl. verzendkosten. Ik heb ze naar een kennis van mij in duistland laten sturen. Dat scheelt aanzienlijk in kosten. Montage is erg eenvoudig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.