Originele xenon lampen achteraf ingebouwd in Zafira A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Originele xenon lampen achteraf ingebouwd in Zafira A

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275043
    OPC-Oss
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2016

      Hallo,

      In mijn Zafira zijn door de vorige eigenaar originele xenonlampen ingebouwd met daarin een Pilot xenon set.

      De hoogte regeling werkt niet (dit is tevens een afkeurpunt bij de apk). Is dit werkend te krijgen?
      Ik vind dit wel belangrijk gezien ik wel eens met zware aanhangers rij.

      #18308140
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Origineel is dus niet pilot…

        #18308141
        darky
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2004

          Je zal d sensor moeten kopen, andere bedieningsunit lichten, hoop kabels bijtrekken etc etc.
          Zal wel lukken maar je zal nog wat geld er tegen moeten gooien.

          Alternatief trg orginele koplampen steken en de xenon koplampen aan mij verkopen :vertag :jerry

          #18308142
          OPC-Oss
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2016

            @warhamstr wrote:

            Origineel is dus niet pilot…

            Klopt, maar de koplamp unit is origineel Opel xenon.
            Echter zonder de regelapparaten etc.
            Je kan ook Pilot sets in D2S etc krijgen. Als vervanging van de originele lichtbronnen

            Maar xenon units via de halogeen hoogte regeling (draaiknop bij de lichtschakelaar) is dus niet mogelijk? Lijkt me dat daar ook een motortje in zit/kan die de hoogte regelt net als bij halogeen maar anders aangestuurd wordt?

            #18308143
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              Inderdaad wel mogelijk, hoogteregeling van de gewone koplampen gaat ook met motortjes wat wordt aangestuurd via de schakelaar bij de verlichtingsknop, bij originele xenon is dit ook zo alleen wordt dan de hoogte geregeld middels een soort “schakelaar” op de achteras.

              #18308144
              OPC-Oss
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 January 2016

                Heb je toevallig een electrisch schema van de koplampunits?
                Of zijn hier verloop kabeltjes voor?
                Ik heb ze helaas nog niet kunnen vinden.

                #18308145
                zafira200
                  Lid sinds:
                  1 May 2015

                  Als er geen verstelling voor de hoogteregeling op zit hoeft deze ook niet te werken…..

                  Maak er een schakelaar in voor origineel xenon en je hebt geen probleem meer. Hier zit het wieltje niet in.

                  Heb in mijn Zafira dit ook gedaan. Heb juist origineel xenon opgebouwd, met hoogte regeling.

                  #18308146
                  warhamstr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 August 2009

                    Volgens mij is aftermarket xenon zonder hoogteregeling geen apk fkeur, hoe hinderlijk het ook is voor medeweggebruikers…

                    Regelgeving is er wel voor, maar er word niet op gehandhaafd. En ik denk dat het erg veel moeite is om al dat spul werkend te krijgen… Zou persoonlijk zoeken naareen kompleet setje xenon units met stelmotoren en originele positie sensor op de achteras.

                    #18308147
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      Bij een Zafira ben je er dan nog niet omdat de sensor op de achteras een signaal naar een module stuurt bij de voetenruimte van de bestuurder die op zijn beurt de koplampen weer aanstuurt.

                      Wat OPC-Oss (denk ik) graag zou willen weten is of de originele stel motors van de xenon units ook te bedienen zijn met de originele “halogeen” stelmotors.

                      Ben ik zelf ook wel benieuwd naar, eigenlijk zouden we eerst moeten zien te achterhalen hoe de “halogeen” motoren aangestuurd worden.
                      Zover ik nu even snel uit de kleuren haal zie ik 1x massa en 2x een +12V (1 hoog en 1 laag).

                      Als de xenon motoren nu ook met 1x massa en 2x +12v werken dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn.

                      #18308148
                      gerben rsv
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 October 2011

                        Ik heb weleens bij een vorige Astra-G xenon koplampen ingebouwd ,daar lag de stekker van de hoogtesensor al bij de achteras het enige wat ik daar moest doen was 1 draad doortrekken van de lichtschakelaar naar een stekker onderaan de A stijl voor de rest lag alle bedrading er al !
                        Onder de motorkap heb ik via een schema toen alles aangesloten en gesoldeerd.

                        Ik had alle stekkers enz gekocht van iemand die een OPC aan slopen was.

                        Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij moet dit bij een Zafira redelijk vergelijkbaar zijn.

                        #18308149
                        gerben rsv
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 October 2011

                          http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2547/26953,26945,26939/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Ik heb op bovenstaande link even zitten kijken maar voorzover ik kan zien is er wel verschil met de Astra deze maakt namelijk gebruik van Hella apparatuur en in de Zafira maken ze gebruik van AL apparatuur.

                          Helaas is op de plaatjes het verschil tussen Astra en Zafira koplampen niet te zien maar op het onderste plaatje zie je wel het afdekkapje zoals dit op een Zafira koplamp zit.

                          #18308150
                          OPC-Oss
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 January 2016

                            @juffer:
                            Dat is inderdaad wat ik bedoel.

                            Als er een schakelaar in de auto zit, moet het ook werken.
                            Nu kan ik de schakelaar er voor de apk dus wel uit trekken, maar ik zou het juist ook werkend willen hebben ivm rijden met zware aanhangers.
                            Om alles in te gaan bouwen met originele niveau sensoren op de assen vind ik wel veel werk en moet dan vanalles gaan aanschaffen.

                            Heeft er iemand toevallig een electrisch schema van de halogeen en xenon units? Of weet iemand waar ik deze kan vinden?

                            Bedankt alvast

                            #18308151
                            gerben rsv
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 October 2011

                              Het was ff zoeken maar ik heb wat gevonden voor je. Ik hoop dat je Duits een beetje goed is!

                              :thumb

                              http://www.goebl.info/zafira/Zafira_A_Umruestung_auf_Xenon_Scheinwerfer.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.