Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Originele xenon inbouwen voor de Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2013 om 22:27 #17255260
Is dat de moeite waard ?
Mijn koplampen zijn versleten en bij de ene zit een barstje erin. Dus wil ik ze vervangen, alleen zat naar originele koplampen te kijken, omdat ik er nu al xenon erin heb zitten. Wil ik graag zo een lensje erbij, zodat het licht niet zo verspreid.
Wat heb ik naast de xenon koplampen nodig om het goed functionerend te krijgen
13 februari 2013 om 23:00 #18105080De moeite zeker waard, origineel xenon koplampen staat altijd beter. Ligt er net aan wat je wilt. Je hebt twee soorten koplampen. De normale originele en de AFL type. Voor de normale heb je alleen ballasten en de AHL (Automatische hoogte regeling) nodig, AHL hoeft niet perse maar completer is mooier. Voor de AFL type koplampen idem. alleen moet je nog extra de AFL module kopen. En als je AHL wilt zou je voor beiden een nieuwe schakelaar moeten kopen zonder de verstel knop.
Galaxy Nexus Tapatalk
13 februari 2013 om 23:22 #18105081@iquick wrote:
De moeite zeker waard, origineel xenon koplampen staat altijd beter. Ligt er net aan wat je wilt. Je hebt twee soorten koplampen. De normale originele en de AFL type. Voor de normale heb je alleen ballasten en de AHL (Automatische hoogte regeling) nodig, AHL hoeft niet perse maar completer is mooier. Voor de AFL type koplampen idem. alleen moet je nog extra de AFL module kopen. En als je AHL wilt zou je voor beiden een nieuwe schakelaar moeten kopen zonder de verstel knop.
Galaxy Nexus Tapatalk
Ja ik heb ze gezien, Het ziet er strakker uit.
Momenteel heb ik koplampen erin met een motortje voor de hoogte.Heb je ook zo iets voor xenon om licht anders te schijnen of moet ik iets erin bouwen.
zoals je merkt, ik heb echt geen idee hoe het moet, vandaar mijn stomme vragen
greotjes
14 februari 2013 om 00:03 #18105082Heb je bij de schakelaar zo een verstel knopje voor de hoogte, waar je aan kan draaien van 0 naar 3. Zo niet dan zit je hoogte er al op heb je alleen xenon koplampen en twee ballasten nodig. Maar ballasten heb je al van vorige xenon neem ik aan, die kan je eventueel proberen over te zetten. Anders word het andere ballasten kopen. Nu zitten ze bij mij affabriek er op, heb het zelf nooit gedaan. Zal vast en zeker iets kleins vergeten zijn. Maar je hebt alvast info wat je nodig hebt.
En hier een how to:
http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?p=1787714″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is wel engels maar je hebt dan wat.
Galaxy Nexus Tapatalk
14 februari 2013 om 07:21 #18105083En voor een Nederlandse how to klik je hier
Mocht je koplampen met AFL willen inbouwen dan komt daar nog wel iets meer bij kijken dan alleen een andere lichtschakelaar en een AFL module. Je zult ook behoorlijk wat moeten gaan (de)monteren en bekabeling maken om dat werkend te krijgen.
AFL koplampen zonder AFL module monteren gaat niet werken !
14 februari 2013 om 09:06 #18105084Ik heb nog afl xenon koplampen liggen:P. Het is niet echt moeilijk maar je bent wel even bezig. De hoogte sensor hoef je niet persee in te bouwen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
14 februari 2013 om 17:17 #18105085@iquick wrote:
Heb je bij de schakelaar zo een verstel knopje voor de hoogte, waar je aan kan draaien van 0 naar 3. Zo niet dan zit je hoogte er al op heb je alleen xenon koplampen en twee ballasten nodig. Maar ballasten heb je al van vorige xenon neem ik aan, die kan je eventueel proberen over te zetten. Anders word het andere ballasten kopen. Nu zitten ze bij mij affabriek er op, heb het zelf nooit gedaan. Zal vast en zeker iets kleins vergeten zijn. Maar je hebt alvast info wat je nodig hebt.
En hier een how to:
http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?p=1787714″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is wel engels maar je hebt dan wat.
Galaxy Nexus Tapatalk
Nee ik heb zo een schakelaar van 0 naar 3. Ik zou me er niet aanstoren als ik dat ook zou moeten gebruiken op de xenon lampen.
thnx!
@Juffer1 wrote:En voor een Nederlandse how to klik je hier
Mocht je koplampen met AFL willen inbouwen dan komt daar nog wel iets meer bij kijken dan alleen een andere lichtschakelaar en een AFL module. Je zult ook behoorlijk wat moeten gaan (de)monteren en bekabeling maken om dat werkend te krijgen.
AFL koplampen zonder AFL module monteren gaat niet werken !
Goede handleiding bedankt. en ziet er niet echt moeilijk uit
Goed dat je het zegt. zolang ik de lampen handmatig kan afstellen vind ik he tallemaal prima
14 februari 2013 om 17:18 #18105086@Spacejam wrote:
Ik heb nog afl xenon koplampen liggen:P. Het is niet echt moeilijk maar je bent wel even bezig. De hoogte sensor hoef je niet persee in te bouwen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Zie prive
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.