Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Originele sideskirts
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2014 om 17:36 #17267473
Hallo mensen,
Ik zag op internet een Corsa C in onderdelen staan. Ik zag van die mooie sideskirts zitten en nu vroeg ik me af of deze ook onder mijn Corsa kunnen?
Die wiellijstranden zijn van mij wel iets anders en ook ander bouwjaar (welke weet ik niet precies), misschien dat jullie antwoord weten op mijn vraag. Foto heb ik ff bijgevoegd ter verduidelijking.
Sloopauto:
Mijn karretje:
13 augustus 2014 om 05:53 #18247613Als uw auto niet van af de fabriek met skirts geleverd is zal dit niet zomaar gaan passen.
U mist nl dan de pinnen waarmee de klemmen voor de skirts vast komen te zitten.
Deze pinnen aan de kokerbalk zitten standaard gelast en zijn mee gespoten.
Ook missen de pinnen aan de onderkant van de auto bij de dorpel rand.
Daar de wielkast randen ook anders zijn kunnen deze skirts dus niet zomaar gemonteerd worden.
Er is zeg maar niets om ze aan vast te maken.
Zelf zou ik kijken naar een setje skirts die gelijmd worden.
Want deze gaan simpel gezegt niet heel makkelijk passen.16 augustus 2014 om 17:14 #18247614dankje voor de info want ik was ook opzoek naar zo iets aangezien de mijne dat standaard ook niet heeft,
heeft volgens mij alleen de sport versie uitvoering ik heb een comfort daar zit dat niet op,dennis je was me voor om die vraag te stellen,scheelt weer haha
16 augustus 2014 om 17:44 #18247615@michael82 wrote:
dankje voor de info want ik was ook opzoek naar zo iets aangezien de mijne dat standaard ook niet heeft,
heeft volgens mij alleen de sport versie uitvoering ik heb een comfort daar zit dat niet op,dennis je was me voor om die vraag te stellen,scheelt weer haha
Haha scheelt jou inderdaad weer. Heb trouwens net even onder mijn auto gekeken en er zitten, als ik me nog goed herinner, 4 gaten met dopjes in mijn kokerbalk. Iemand enig idee of deze misschien voor de sideskirts dienen? Of voor iets anders?
16 augustus 2014 om 21:27 #18247616Nee die zijn niet voor skirts helaas,volgens mij zijn die gebruikt bij het tectyleren van de binnen kant van de kokerbalk etc.
Zijskirts.
Orginele montage.
Onderkant:
De pinnen die er horen te zitten zijn een soort T maar dan op zijn kop en daar gaat een plastic borg dopje overheen.
Zijkant:
Zitten de zelfde pinnen alleen komen hier speciale plastic klemmen in waar je de skirts op klikt.Voordeel:
Bij schade skirt en klemmen vervangen en gaan (mist niet gespoten)Nadeel:
Je bent zonder de boel aan te passen verplicht de standaard skirts te nemen.
Iets anders past niet (makkelijk)
Aftermarket montage
De enige manier om skirts op je auto te krijgen is lijmen met ramen kit.Nadeel:
Niet orgineel,niet plug and play.niet monteren en gelijk rijden.Voordeel:
Je bent niet verplicht om opel skirts te gebruiken.
En je kan ze in elk model (voor jou auto) krijgen en in de kleur laten spuiten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.