Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Originele radio terug zetten maar hoe ?
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 maart 2020om 17:18 door
McKaamos.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2019 om 21:50 #18368830
Hallo mede Opel rijders,
ik heb heb een vraagje de vorige eigenaar heeft de originele radio vervangen voor een andere radio.. waardoor ik nu niks met mijn boordcomputer kan.
Hieronder de foto’s van de bedrading. Op de 1ste foto is een grijze/zwarte stekker zichtbaar die ze hebben gemonteerd aan de bekabeling van de auto, is dit van een andere type radio geweest ?
Hoe kan ik dit het beste oplossen ? Kabels opnieuw monteren met krimpkousen of iets dergelijks ?
Hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.

3 maart 2020 om 13:05 #18372870Ik zou de originele stekker er terug in solderen en afwerken met krimpkousjes. Is een vervelend werkje, maar wel het beste denk ik.
4 maart 2020 om 19:14 #18372907Ik zou niet gaan solderen. Gewoon van die AMP stekkers gebruiken zoals die er nu opzitten. Is veel sneller en makkelijker dan solderen en je hebt dan ook geen krimpkous nodig.
5 maart 2020 om 16:55 #18372931Maar met solderen heb je een betere verbinding, en dan een krimpkous er over staat wel zo netjes
5 maart 2020 om 17:18 #18372932[quote quote=18372931]Maar met solderen heb je een betere verbinding, en dan een krimpkous er over staat wel zo netjes[/quote]
Precies, en zonder al die krimpconnectors wordt het ook niet zo’n lelijke dikke kluwe aan stekkertjes.
En als het dan écht easy moet, dan heb je ook nog krimpkousjes met een ring tin, water afdichtingen en de kous als één geheel. Draadjes er in schuiven, heet stoken met een hetelucht soldeerbout (zo’n gas gestookte waar je de soldeerpunt af kan draaien is ideaal) en dan is het in één klap gesoldeerd, gekrimpkoust en waterdicht afgesloten.
Ook wel in NL te vinden, maar dan zijn ze een stuk duurder ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.