originele radio eruit , wat met boordcomputer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) originele radio eruit , wat met boordcomputer

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    rensie73
    Deelnemer

omdat ik het moe ben steeds van cd te wisselen ga ik er een radio in zetten met wisselaar
      het is een kenwood maar toch al een ouder model
      daarom kan hij niet aangepast worden zodat ik ook nog de stuurbediening kan gebruiken
      maar dit is niet het ergste
      wel zou ik willen weten wat ik nog kan terug vinden op mijn boordcomputer
      nu staat er vanboven de info van de wagen, verbruik , aantal km en dergelijk
      in het midden staat info van de radio
      en onderaan staat de klok
      wat gebeurd er nu , als de andere radio er in gaat ?

erwin78

Je kunt je display laten instellen op “met orginele radio of zonder orginele radio”, laat je het programmeren, dan werkt gewoon je complete display zoals het nu werkt, echter zonder de radio info.

rensie73
        Deelnemer

wat gebeurd er als ik het niet laat instellen ?
          waar moet ik dit laten instellen ?

Cobus
          Deelnemer

Na het vervangen van mijn cdr500 voor een ms4400 was mijn benzine meter van slag.
            Als hij een halve tank aan gaf was hij bijna leeg.
            Na de cdr500 uit de boordcomputer te laten halen door de opeldealer doet mijn benzine meter het weer normaal.
            Dit was tevens voor de dealer nieuw.
            Hun was alleen bekend dat je vals storingsmeldingen zou kunnen krijgen na het vervangen van de originele radio voor een ander merk/type, maar dit was voor hun nieuw.
            Dus even langs de dealer.
            Kosten circa€ 27,00

Laagvlieger
            Deelnemer

Ligt er ook aan of het een Zafira A of B is.
              Een Zaf B werkt niet 100% zonder de originele radio.

rensie73
              Deelnemer

tis ne a

rensie73
                Deelnemer

ik heb vandaag de originele radio eruit genomen en mijne kenwood erin gezet
                  voorlopig is alles nog in orde met de boordcomputer
                  in plaats van info van de radio, staat er nu de datum om het scherm
                  hopen dat het zo blijft hé en dat ik hem niet hoef om te laten schakelen in de garage

Anoniem

tjah maar nu geeft hij dus niets meer
                    weer over je auto

er zitten hiero mensen die wat graag een boordcomputer en stuurwiel bediening zouden willen hebben

en jij laat hem gewoon vervallen;):P
                    er bestaan ook originele radio,s waar je een wisselaar aan kunt hangen dan werken alle optie,s nog wel;)

welk type radio je dan moet nemen weet ik zo niet??

rensie73
                    Deelnemer

hela rechtzetting
                      alles gaat nog van de boordcomputer hé behalve de info over de radio
                      ik kan alle info nog zien van de wagen , het uur en de datum
                      en tja dat ik geen stuurbediening heb, dat weegt niet zo op tegen dat ik nu een wisselaar op deze kan aansluiten en anders maar één cd heb
                      en met kinderen ben je constant van cd aan het veranderen
                      en ik heb op deze radio ook een aparte stuurbediening , die werkt draadloos vanop het stuurwiel
                      die radio heb ik ook niet moeten kopen die had ik nog liggen

Laagvlieger
                      Deelnemer

Dus zonder omprogrammeren heb jij nu de datum op je display.
                        Dan weet ik 1 ding zeker! Je hebt de stroomtoevoer van de antenne niet aangesloten.
                        En dus is je ontvangst niet optimaal.

rensie73
                        Deelnemer

hoe moet ik stroomtoevoer aansluiten op een antenne ?
                          ik kan toch alleen maar stroom, constante stroom voor geheugen , mast en de boxen aansluiten ?
                          en dan de antenne achter in de radio

rensie73
                          Deelnemer

waar vind ik dan de stroomtoevoer van de antenne ?
                            en waar zou ik die moeten aansluiten op de radio ?

Laagvlieger
                            Deelnemer

De antennevoetjes van Opel hebben een geintregeerde antenneversterker om de korte sprietjes te compenseren.
                              Dat gaat dmv de automatische antenneaansluiting van de radio.
                              Meestal een blauwe of blauw/witte draad van de radio.
                              Die moet je altijd aansluiten bij een Opel.

rensie73
                              Deelnemer

ik heb de blauwe kabel aangesloten op het op stekker
                                nu is wel de datum weg als ik de radio inschakel
                                krijg voorlopig wel niet meer ontvangst maar heb hem nog maar geprobeerd in de garage
                                dinsdag moet wagen toch binnen in de garage , dan vragen voor omschakeling

rensie73
                                Deelnemer

en hoe wordt juist de boordcomputer omgezet van originele radio naar gewone radio ?
                                  kan de garagist dit gewoon met zijn diagnose toestel ?
                                  hij had er nog nooit van gehoord zei hij
                                  misschien kan ik hem nog slimmer maken dan hij is

Cobus
                                  Deelnemer

De originele radio configuratie word uit de boordcomputer verwijderd.
                                    Je nieuwe radio kan indien je boordcomputer deze ondersteund toegevoegd worden.
                                    Heb je autoradio die niet compatible is met de boordcomputer, dan stel de dealer de boordcomputer in op geen radio.
                                    Voor zover mij bekend is zijn er niet zoveel autoradio’s die compatible zijn met de boordcomputer.
                                    Dat wil overigens niet zeggen dat je dus gebonden bent aan een standaard auto radio.
                                    Het enige verschil is dat een originele Opel autoradio comuniceert met de boordcomputer.
                                    Zoals tijd en datum worden via rds doorgegeven aan het display en de boordcomputer.
                                    waarschijnlijk word er meer informatie van de autoradio naar de boordcomputer verstuurd maar wat hij daar mee doet is mij niet duidelijk.
                                    Alleen wat ik eerder schreef, dat na het verwijderen van de originele autoradio en het plaatsen van een andere autoradio je kans hebt op mogelijk valse foutmeldingen.
                                    De dealer doet dit via een Tech 2 programmer.

rensie73
                                    Deelnemer

ten eerste is mijne radio die er nu in staat niet compatibel met de boordcomputer, veel te oud .
                                      maar die valse foutmeldingen die u vernoemt, kan dit ook gaan naar een motorstoring ?
                                      ik zit nl nu met een motorstoring , en ze zijn er achter aan het zoeken wat het zou kunnen zijn
                                      waarschijnlijk gaat het de egr zijn , maar hoop toch dat de radio die storing niet geeft

Cobus
                                      Deelnemer

Er kunnen diverse valse storings meldingen komen.
                                        Na het verwijderen van de origine radio uit de boordcomputer krijg je geen vealse meldingen meer.
                                        Mij Benzine meter sloeg op hol en mij lucht recirculatie knop werkte niet meer na het vervangen van de autoradio.
                                        Na de originele radio te hebben laten verwijderen uit de boordcomputer door de dealer doet mijn benzine meter het weer normaal en mijn recirculatie knop doet het ook weer.
                                        Het klinkt heel vreemd maar het is echt zo

slyman

Hoi.

Ik ben Ronald.
                                          Even een vraag.
                                          Ik heb een andere radio in mijn zafira gezet.
                                          Nu naar de opeldealer geweest.
                                          Die zegt dat de radio er niet uit te halen is.
                                          Nu de vraag waar heb jij het laten doen.
                                          Anders ga ik daar heen.
                                          Ik woon in Lelystad.

Alvast bedankt.

Juffer1
                                          Deelnemer

Ronald, wat bedoel je met “radio eruit halen” ?”
                                            Wat voor type zafira heb je trouwens ?

Wat ik denk dat zij en jij bedoelen is dat de radio uit jou zafira B moet worden uitgeleerd / ontkoppeld.
                                            Dat proces gaat alleen maar als de radio op dat moment nog op de auto aangesloten zit.

Een niet ontkoppelde radio gaat overigens ook niet werken in een andere Zafira.
                                            Mocht je een adres zoeken die de radio wel kan ontkoppelen dan moet je me maar even een PM of mail sturen.

Gr. Arjan

Gr. Arjan

opel-mark
                                            Deelnemer

als het goed is kun je met de opcom ook de autoradio ontkoppelen als je de securitycode hebt, ik heb dat nog niet bij mij geprobeerd, maar wel ergens gelezen dat iemand het op die manier gedaan had, dat zou weer een ritje naar de dealer schelen, in alle gevallen moet dat voor het uitbouwen van de radio gebeuren.

mark
                                              http://www.astratuningclub.nl

Cobus
                                              Deelnemer

Ik heb een Opcom liggen, maar helaas deze functie nooit gevonden.
                                                Zal van de week nog eens kijken of het daar mee gaat.

opel-mark
                                                Deelnemer

het zou een optie moeten zijn waarvoor je de security code in moet vullen.
                                                  laat maar even weten of je het gevonden hebt.

Mark
                                                  http://www.astratuningclub.nl

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.