Originele opel microfoon.

Forumindex Forums Modellen Astra Originele opel microfoon.

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244276
    jasonvanmegen
      Lid sinds:
      7 October 2010

      Goeiedag,

      Ik heb een originele opel microfoon in me auto, (opel astra G 2.0DTL 1998)
      Nu heb ik een kenwood KDC-BT60u gekocht (autoradio)
      En hier wil ik graag deze originele opel microfoon op aansluiten.
      Bij deze autoradio zit al een microfoon bijgeleverd,
      maar vind het zonde om de microfoon (opel) die al zit niet te gebruiken.

      Iemand enig Idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

      Hieronder wat foto’s toegevoegd.


      (lampje/ microfoon)


      (zonder kapje)


      (aansluiting kenwood microfoon)

      Waar mijn vinger aan zit is het kabeltje van de microfoon
      Wat daaronder hangt loopt zo de radio in.


      (KDC-BT60u)

      Alvast bedankt.
      Groet Jason.

      #17960160
      jasonvanmegen
        Lid sinds:
        7 October 2010

        Iemand een oplossing?

        Met vriendelijke groeten, Jason.

        #17960159
        Smithy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 August 2011

          als je weet waar de kabel van de microfoon naartoe loopt, kan dit zo moeilijk toch niet zijn?
          op elke microfoon kun je gewoon een mannelijke jack-plug zetten, en gewoon het stekkertje verwisselen aan je radio ;)
          als de kabel van de standaard microfoon natuurlijk ergens achter de radio uitkomt….

          edit : zie juist dat ik het verkeerd op had… er zit al een jackplug op je microfoon :angel

          #17960155
          jasonvanmegen
            Lid sinds:
            7 October 2010

            Die jack die je ziet is die van kenwood.
            de kabels van de microfoon van opel komen gewoon bij het áansluitblokje uit.
            Maar kan toch niet deze gewoon lostrekken jack opzetten en klaar?

            (als ik je verkeerd begrijp alvast me excuses.)

            Vriendelijke groeten, Jason.

            #17960154
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              Dat zou de oplossing moeten zijn ja. Een microfoon is niks meer als een luidspreker, ook met een plus en min draad.

              #17960153
              Smithy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2011

                inderdaad, ik had het dus de 1e keer toch juist op :D
                een microfoon heeft inderdaad ook gewoon 2 polen, en die kun je dus ook gewoon aansluiten :thumb

                #17960152
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Ja ho, een microfoon is wel heel anders dan een speaker, de microfoon is een electret microfoon(die kun je dus ook niet doormeten), die heeft een spanning nodig om te werken, dus even in de gaten houden of je de + en – goed aansluit (als je er geen hebt met drie aansluitdraden)

                  Mark

                  #17960156
                  joop1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 September 2010

                    Klopt mark, niet over nagedacht :vertag.

                    Een elektromagnetische microfoon is hetzelfde als een luidspreker, dit is een elektrostatische.
                    Maar zit er geen stuk elektronica boven in bij de microfoon zelf ( en eventuele voeding)?

                    #17960158
                    Smithy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 August 2011

                      dit zat ik mij ook juist of te vragen…
                      gewoon een jack aansluiten en inpluggen lukt als het enkel de microfoon is, maar hoogstwaarschijnlijk zit er wel ergens een mini-printplaatje dat stuurt hoe en wanneer de microfoon wordt gebruikt? dan gaat dit waarschijnlijk ook niet lukken…

                      #17960157
                      derartz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 January 2011

                        ja stelt geen zak voor. gewoon draad van de opel microfoon doorknippen, strippen en de twee draadjes + en – aan een jackplug sorderen die vervolgens op de kenwood radiopast.

                        #17960161
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          @Smithy wrote:

                          dit zat ik mij ook juist of te vragen…
                          gewoon een jack aansluiten en inpluggen lukt als het enkel de microfoon is, maar hoogstwaarschijnlijk zit er wel ergens een mini-printplaatje dat stuurt hoe en wanneer de microfoon wordt gebruikt? dan gaat dit waarschijnlijk ook niet lukken…

                          De spanning komt vanuit de radio, ik verwacht tenminste dat hij eenzelfde soort microfoon gebruikt als wat opel doet, enkel moet je wel even goed op letten met de + en – voor hetzelfde geld ligt de behuiding met – bij de microfoon ook nog ergens aan massa e.d.

                          Maar gewoon even goed kijken.

                          Mark
                          http://www.AstraTuningClub.nl

                          #17960162
                          Juffer1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 July 2006

                            @derartz wrote:

                            ja stelt geen zak voor. gewoon draad van de opel microfoon doorknippen, strippen en de twee draadjes + en – aan een jackplug sorderen die vervolgens op de kenwood radiopast.

                            Heb je ook gelezen wat Opel-Mark heeft gepost ? Als het inderdaad een Actieve microfoon is dan kan je die microfoon dus gelijk weggooien als je jou optie gaat uitvoeren…. :thumbup

                            Een actieve microfoon (zoals deze dus ook in de Astra H icm de UHP4 en in de Astra G met de NCDR radio’s is geleverd) heeft namelijk een spanning nodig om te kunnen werken.
                            Even ter verduidelijking, vaak is dit maar 5V en geen 12V.

                            Om terug te komen op je vraag of je dat zo kan wisselen : nee dus.
                            In mijn G had ik hetzelfde “probleem”, ik heb de standaard microfoon gewoon vervangen voor de Kenwood microfoon

                            #17960163
                            derartz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 January 2011

                              @Juffer1 wrote:

                              @derartz wrote:

                              ja stelt geen zak voor. gewoon draad van de opel microfoon doorknippen, strippen en de twee draadjes + en – aan een jackplug sorderen die vervolgens op de kenwood radiopast.

                              Heb je ook gelezen wat Opel-Mark heeft gepost ? Als het inderdaad een Actieve microfoon is dan kan je die microfoon dus gelijk weggooien als je jou optie gaat uitvoeren…. :thumbup

                              klopt… dat is waar ook trouwens ja. sommige microfoontjes hebben 3 pinnen, en dan gaat mijn optie niet lukken. nou dan zou ik misschien toch eerder kijken ofje die kenwood microfoon niet kunt weg werken in die hemelverlichting.

                              #17960164
                              opel-mark
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2011

                                Je zou eens kunnen kijken of je kan zien waar de microfoon draad naar toe gaat, en of je er een andere draad aan vast kan maken zodat je de microfoondraad van de kenwood eraan vast kan knopen, dan wordt het vervangen van de microfoon erg makkelijk.

                                Mark
                                http://www.AstraTuningClub.nl

                                #17960165
                                jasonvanmegen
                                  Lid sinds:
                                  7 October 2010

                                  Iedereen bedankt voor de reacties!
                                  Ik denk dat ik alles intact laat,
                                  en de kenwood microfoon wegwerk in de hemelverlichting.

                                  Vriendelijke groeten, Jason.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.