Originele opel CV met afstandbediening op Corsa-B

Forumindex Forums Modellen Corsa Originele opel CV met afstandbediening op Corsa-B

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253233
    tamiya
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2011

      Ik heb met de zoekfunctie al wat kunnen vinden, maar nog niet voldoende informatie. Zodoende dit topic.

      Mijn Corsa-B heeft origineel centrale deurvergrendeling. Ik zou hier graag een afstandbediening aan willen hebben. Alleen geen Spy-setje o.i.d. maar origineel Opel :D. Met de zoekfunctie kwam ik op topics over Vectra’s waar later afstandbediening is ingebouwd. Of een compleet nieuwe sleutel met de knopjes er in of een losse module met knopjes.

      Nu is mijn vraag, werkt dit ook op een Corsa B? Zoiets dacht ik dan aan:

      Wat moet ik hier voor doen? Alleen de kiekert verwisselen voor die van een Vectra B(welke een afstandbediening heeft voor cv). Of komt er nog meer bij kijken?

      #18079153
      noppe889
        Lid sinds:
        22 September 2012

        Om erlijk te zijn vind ik het setjevan spy beter werken dan de orginelen van opel de afstand is veel groter maar vind het wel mooi dag je alles orginaal wilt ;d
        En ik denk niet dat er toen al was
        Maar je kan is vragen in de garage of zo die via de pc niet kunnen overzetten op jou corsa

        #18079154
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Dan zou je echt alles moeten aanpassen en ombouwen.

          De sleutel op de foto is de Originele sleutel van de Vectra-B, Deze Vectra-B is Origineel en Standaard ten ALLERtijden uitgevoerd geweest met Centrale vergrendeling met afstandsbediening en Safelock.. De CV motoren van ALLE deuren zitten IN het deurslot zelf.

          @ noppe889: Spy setje = geen safelock = lekker snel binnen om de radio of andere dingen te lenen en niet terug te brengen..

          Willem

          #18079155
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            @ Willem: Op zich dan toch te doen? Andere kiekert en CV motoren and your done…of komen er extra draden bij kijken? :hmmz

            #18079156
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Sloten zullen zo niet passen.

              met slot bedoel ik ook slot he, dat ding wat aan de slotpen van de carroserie aangrijpt..

              niet een slot zoals handgreep of slotcilinder..

              effe geleend van hans auotonderdelen.nl:

              willem

              #18079157
              tamiya
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 October 2011

                Aai, ik dacht het systeem is hetzelfde als bij een Corsa B(welke alleen dus CV heeft zonder afstandbediening), alleen voorzien van een afstandbediening met bijbehorende ontvanger(aan de kiekert). Maar die vlieger gaat dus niet op :hmmz

                #18079158
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  Of aan de hobby: een kiekert met sleutels (ontvanger) en op de uitgang poorten van de schakeldraden aansluiten op de ingang poorten van de originele kiekert van de Corsa. Gewoon proberen…

                  #18079159
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    ja, geen safelock dan he… van het linkerslot werkt de Safelock alleen mechanisch

                    #18079160
                    noppe889
                      Lid sinds:
                      22 September 2012

                      Nja heb je gelijk in, maar ik moet toegeven dat waar ik werk is alkeen opel
                      En daar vind ik het niet goed werken kan ook aan mij liggen natuurlijk (:

                      #18079161
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Afstand is niet alles nee, maargoed het werkt..

                        Willem

                        #18079162
                        TWA
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 June 2010

                          Safelock zit idd aan je slot. Heb je de 2 sloten wel eens naast elkaar gehad? Is het niet om te zetten? Wou alles over gaan zetten in mn oude Corsa, helaas was roest me alleen voor :swear

                          #18079163
                          tamiya
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 October 2011

                            Topic krijgt weer ff een upje! Kwam dit vandaag tegen:

                            http://opel-classicparts.com/fernbedienung.html

                            Is origineel Opel en is volgens de website geschikt voor Corsa B? Of werkt dit setje op dezelfde manier als b.v. een SPY setje(dus zonder safelock)? :hmmz

                            #18079164
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Kijk eerst maar eens of je links wel een motortje hebt, kan zomaar zijn dat links volledig mechanisch is, maar dat weet ik niet zeker..

                              Safelock is zoweizo links mechanisch.

                              het ziet er trouwens niet uit dat je dit zo op je kiekert klikt, maargoed, het zou origineel zijn als je de boekjes zo bekijkt.

                              Willem

                              #18079165
                              tamiya
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 October 2011

                                wim-v6, Hoe bedoel je precies dat links volledig mechanisch is? Er zal toch een signaal via het linkerslot naar de andere sloten moeten gaan om de safe-lock daar te activeren? Dit gaat neem ik aan elektronisch? Ik probeer te begrijpen hoe die safe-lock precies werkt ;)

                                Nu kwam ik op een duits forum iet anders tegen, daar had iemand een Astra G sleutel met bijbehorende kiekert geplaats in een Corsa B.

                                Zie hier het verhaal:http://www.corsa-tigra.de/showthread.php?106133-Tigra-Waeco-200-Funk-ZV, even naar beneden scrollen ;)

                                Als ik het goed begrijp is dit hetzelfde principe als een losse afstandbediening van een Vectra B? Dit is verder ook plug & play, mits de sleutel en kiekert uit dezelfde auto afkomstig zijn. Alleen nu moet je een nieuwe sleutelbaard laten maken en de transponder overzetten van oude sleutel(of nieuwe bestellen bij dealer?).

                                #18079166
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Links zou geen electromotor hoeven te bevatten, aangezien alles bediend word..

                                  maar ik herrinner mij dat de combo ook met rechts gesloten en geopend kan worden (zonder safe-lock)

                                  De Safelock is links ALTIJD mechanisch

                                  Willem

                                  #18079167
                                  tamiya
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 October 2011

                                    Was vanmiddag even op de sloop. En kon er voor een prikkie een Kiekert van een Astra G + bijbehorende sleutel meenemen. Ik denk kan het altijd proberen ;)

                                    Zo’n kastje heb ik nu:


                                    Foto geleend van TWA

                                    Als ik het kastje eens goed bekeken heb, en de informatie die ik van een ander forumlid heb gekregen, hoef ik alleen de rechtse aansluiting te gebruiken, hier klik ik mijn stekker weer in welke uit de originele kiekert(van Corsa) komt.

                                    Waar is de andere aansluiting origineel voor bedoeld?

                                    De sleutel, daar kan ik bij de dealer een nieuwe sleutelbaard voor laten maken. Maar weet iemand misschien ook of ik een transponder kan mee bestellen voor in de sleutel? Dan blijft mijn oude Corsa sleutel mooi origineel. Weet iemand toevallig wat dit kost?

                                    Dan doet mijn safelock het nog steeds niet, dat is de volgende stap ;)

                                    #18079168
                                    tamiya
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 October 2011

                                      Ik ben me aan het verdiepen in het laten werken van de Safelock, en of er al mensen zijn die dit hebben gedaan. Het moet toch mogelijk zijn. Het hoeft niet meteen klaar te zijn, het is hobby he ;)

                                      Vandaag vond ik deze tekst:

                                      Nen fetter Workshop steht mir nicht im Sinn.
                                      Ich helfe dann lieber bei direkten Problemen, als alle Eventualitäten zu erschnuppern und zu begründen. :shock:

                                      Evtl. interessante Arbeitspunkte von mir schreib ich aber mal auf.:

                                      1.Verlängerung zur 12-poligen Dose vom Astra ZVSG löten (für neuen Sitz rechts vom Handschufach):
                                      -hab 1,5er-Kabel verwendet
                                      -Pin B2,3,6,7,8,9,11,12 müssen 1:1 weitergeführt werden & sind am Astra ZVSG gut beschriftet (Pin 12 nur für Superlock nötig)
                                      -hab die 8 neuen Kabel direkt mit den freigelegten & zurechtgebogenen Pins am ZVSG verlötet (nen 2. Stecker wäre mir lieber gewesen)
                                      -Buchse vom alten ZVSG ist gut als neues Endstück der Verlängerung verwendbar

                                      2. Astra ZVSG intern modifizieren:
                                      -Superlock durchschleifen –>Kontakt B12 zuleitungsfrei machen und mit A10 verlöten
                                      -Blinkimpuls generieren –>B7 & B8 über jeweils eine Diode auf einen einzigen, unbelegten Kontakt führen, z.B. A18 (negative Spannungen sollen zu A18 geblockt werden)
                                      -Fahrertürkontakt –>A15 über eine Diode zu einem unbelegten Pin führen, z.B. A19 (positive Spannung soll für A15 geblockt werden) –>Schutzmaßnahme, kann evtl. entfallen
                                      -Vorhandensein der Türtaster vom Astra G vortäuschen –>A1 & A2 über jeweils 1kOhm gegen Masse (B11) verbinden, ist unter Umständen eine der Vorrausetzungen für den Doppellock (wollte ich nicht nochmal checken) :?:

                                      3. Zusatzkabelz zum Sicherungskasten legen (viel Spaß beim Ausbau desselben! :evil: ):
                                      -Blinkimpuls (hier vom Bsp. A18)–>Relaiansteuerung möglich, bin direkt an Kontakt 2 (Kabel weiß) vom Fernlichtrelai gegangen (Relai nur beim Tigra vorhanden, ist Geschmackssache)
                                      -Fahrertürkontakt (hier zu A19 aus Bsp.)–>findet sich am Warnsummer Kontakt 4 (Kabel blau)
                                      -Diagnosekontakt A21–>findet sich auf Pin12 vom Diagnosestecker (Kabel braunviolett)

                                      4. Fahrertür anpassen:
                                      -habe den Tastschalter für Superlock bzw. DWA entfernt und das schwarzblaue und rotgelbe Kabel in der verbleibenden Buchse direkt verbunden (damit Superlock vom ZVSG an die Stellmotoren/DWA weitergegeben wird)

                                      Wer will rüstet einen Stellmotor mit Doppellockfähigkeit nach, die notwendige Zuleitung dafür fehlt allerdings noch im Stecker. Ich hab auf die Aufrüstung des Stellmotors verzichtet, da mir keiner bekannt ist, der Doppellock & Schließkontakt hat. D.h. es würde sich hier weder die ZV von innen, noch von außen mit Türpinne oder Schüssel verriegeln lassen (Beifahrertür hat einen extra Taster dafür).
                                      Da die DWA nur über die Fernbedienung abzustellen geht, löst jeder Dieb beim Öffnen der Tür (mit Dietrich & Co.) eh Alarm aus.
                                      Die Verdrahtung des Fahrertürkontaktes ist absolute Voraussetzung. Wenn Aussteigen/Einsteigen & Zündung an/Zündung aus nicht in geregelter Bahn fürs ZVSG verlaufen lässt sich der Superlock einfach nicht aktivieren.

                                      Superlock = Safelock
                                      Bron: http://corsa-tigra.de/showthread.php?27208-Funkfernbedienung-f%FCr-Original-Alarmanlage-und-ZV/page3

                                      Als ik dit verhaal goed begrijp moet ik dus een andere stellmotor kopen voor de bestuurderskant, van een Vectra B/Omega B.

                                      Deze? :

                                      http://www.ebay.de/itm/ZV-Stellmotor-Turschlos-hinten-links-Opel-Vectra-B-Bj01-/330858949836?pt=DE_Autoteile&hash=item4d08baeccc

                                      Als er iemand een aanvulling heeft of opmerkingen, dan hoor ik dat graag ;)

                                      #18079169
                                      juruca
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        16 January 2005

                                        Ik ga ook nog een ab installeren in m’n corsa B.

                                        Tevens moet tie ook op safelock komen dat is wel zo safe :D

                                        Het enige wat dan moet gebeuren is het vergrendelingsmotortje van de linderportier vervangen door één zoals in het rechter portier.

                                        Het het vergrendelingsmotortje rechts heeft 6 aansluitingen en links maar 5 :(

                                        Dit heeft te maken met het feit dat links alleen standaard mechanisch op safelock kan.

                                        Dat betekent ook een extra draad trekken vanuit het linker portier connector X20 via pin.34 naar de C.v. unit.

                                        Tevens moet ik ff een schakelingetje maken die een 2e(safe lock) pulse gegereerd bij het sluiten op de AB.

                                        Het nummer van het vergrendelingsmotortje rechts eindigd op 702 en de standaard van links op 701…

                                        Ik heb gezien op internet dat ze een uitgebreide AB verkopen voor 20 euries met verwisselbare sleutelbaarden.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.