Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Originele onderdelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2010 om 22:52 #17221432
Ik heb sinds kort een Calibra 16V (’92) welke ik helemaal in originele staat wil herstellen. Nu zit er wel een standaard pookknop op maar deze is licht beschadigd. Nu zoek ik een standaard Calibra pookknop welke in nieuwstaat verkeerd.. en zo heb ik nog wel meerdere wensen voor wat onderdelen in goede staat..
Zijn er een aantal sites waar ik kans van slagen heb? of is het meer de veilingsites afstruinen?
Een originele pookknop + hoes heb ik nog niet kunnen vinden helaas, ook zie je veel vloermatten welke universeel zijn i.p.v. een originele pasvorm..
Bedankt voor de tips alvast :)
20 mei 2010 om 04:41 #17674643Diezelfde pookknop zit ook in een Astra of Vectra.
Ik zou gewoon naar de sloop stuiteren en dan even Astra F-jes en Vectra A-tjes en B-tjes bekijken.20 mei 2010 om 10:37 #17674644Als je de bekende veilingsites / verkoop sites in de gaten houd. Kan je vele onderdelen wel vinden. Zelfs ook wel (originele) mooie interieur setjes.
22 mei 2010 om 09:22 #17674645origineel gepost door Imperium
Zijn er een aantal sites waar ik kans van slagen heb? of is het meer de veilingsites afstruinen?Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/ (nieuwe onderdelen) of http://www.egbertdeboer.nl/index.html (gebruikte onderdelen). Ook via onderdelenlijn.nl kun je zoeken. Er zijn nog wel meer sites die originele onderdelen aanbieden.
Hennie Boomkamp (Boomkamp auto’s) kan veel voor je betekenen. Kijk voor zijn gegevens even onder clubs/bedrijven op dit forum.
23 mei 2010 om 14:21 #17674646Je kan ook gewoon nieuw bij de dealer bestellen denk ik…
als je restaureert wil je toch graag dat het goed is?
23 mei 2010 om 14:28 #17674647origineel gepost door macoe16v
Je kan ook gewoon nieuw bij de dealer bestellen denk ik…als je restaureert wil je toch graag dat het goed is?
Daar heb je gelijk in, alleen is de dealer vaak óf ontzettend duur, óf ze hebben het niet meer..
23 mei 2010 om 16:16 #17674648origineel gepost door Imperium
origineel gepost door macoe16v
Je kan ook gewoon nieuw bij de dealer bestellen denk ik…als je restaureert wil je toch graag dat het goed is?
Daar heb je gelijk in, alleen is de dealer vaak óf ontzettend duur, óf ze hebben het niet meer..
2x raak!
Trouwens goed werk een 92er weer origineel en mooi maken. :thumbup:thumbup
23 mei 2010 om 20:29 #17674649origineel gepost door 2slow
origineel gepost door Imperium
origineel gepost door macoe16v
Je kan ook gewoon nieuw bij de dealer bestellen denk ik…als je restaureert wil je toch graag dat het goed is?
Daar heb je gelijk in, alleen is de dealer vaak óf ontzettend duur, óf ze hebben het niet meer..
2x raak!
Trouwens goed werk een 92er weer origineel en mooi maken. :thumbup:thumbup
Bedankt :)
Je ziet tegenwoordig zo ontzettend veel “verkrachte” calibra’s rondrijden dat ik me geroepen voel om het juiste voorbeeld te geven :P
Zo staat ‘ie er nu bij:
23 mei 2010 om 20:31 #17674650AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes!
Dat ze van die dingetjes niet meer kunnen leveren ben ik ook achter gekomen :P
Hier had iemand nog mooie nieuwe logo’s gekocht, kom ik dr om een nieuw GLS logo Sorry, kan niet meer geleverd worden :angel23 mei 2010 om 22:16 #17674651Ja het is zo nu en dan goed de ogen openhouden ;)
Weet iemand trouwens iemand die de wielkasten (en overige roestplekjes) van een Calibra voor een niet al te rampzalige prijs opnieuw in kan lassen, bewerken en spuiten?
Aan wat voor bedrag moet ik eigenlijk denken?
24 mei 2010 om 12:25 #17674652Vind de calibra er niet slecht uit zien hoor, als hier een project over komt of iets dergelijks laat het maar weten ik volg het wel:D
25 mei 2010 om 06:22 #176746532 kritiek puntjes….
Dump die trekhaak :cry:cry
Haal de chroom schrift en logo van de achterkant af en zet er het oude type schrift op + chroom logo uit de voor bumper en dan weer logo op motorkap (dan hoort op een 92er).
Verder net ogende Calibra
25 mei 2010 om 18:24 #17674654origineel gepost door 2slow
2 kritiek puntjes….Dump die trekhaak :cry:cry
Haal de chroom schrift en logo van de achterkant af en zet er het oude type schrift op + chroom logo uit de voor bumper en dan weer logo op motorkap (dan hoort op een 92er).
Verder net ogende Calibra
dan misschien ook het vleugeltje eraf? :)
vind het een mooie auto! zo zie je ze maar zelden:thumbup
25 mei 2010 om 18:36 #17674655Trekhaak laat ik sowieso zitten is erg praktisch, en met 150pk een prima trekker ;) kapstok twijfel ik nog over.. Het is gelukkig geen sjonnie-vleugel.. en het laat ook weer een paar gaten achter waar ik dan weer wat mee moet doen. (was die vleugel geen optie toentertijd?) Die letters is een goeie.. was me nog niet eens opgevallen dat die niet standaard waren.
Ook twijfel ik nog van de voorbumper met opel logo. Het is nou niet dat die bumper nooit origineel is geleverd op een Calibra, dus dat vind ik nog geeneens zo erg. Maar om het helemaal authentiek te doen zou het logo inderdaad op de motorkap moeten.
Bedankt voor de complimentjes en kritiekpuntjes :)
26 mei 2010 om 06:36 #17674656Als je de bumper zo zou houden zou ik wel het logo en schrift achter ook zo houden, dan is het wel bij elkaar.
Zo’n vleugel is wel min of meer een optie, maar dit is niet een Opel/Irmscher vleugel. Maar ook geen lelijke vleugel :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.