Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › originele lucht filter box is te hoog ( met foto's)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2011 om 11:24 #17232069
hallo allemaal .
vanochten wilde ik een origineel lucht filter plaatsen omdat ik helemaal teuruluur werd van mijn k&n lucht filter .
bakke met herrie kritisch onderin veel verbruiken en slecht op trekken .
naja dat is niet het probleem het probleem is ik heb het filter gemonteerd en past perfect in de rubbers en lijkt verder ook goed MAAR ! .
de klep gaat niet meer dicht .
nu heb ik een mailtje gestuurd die met dit filter adverteerde opel tigra opel corsa filter box http://link.marktplaats.nl/416070127met de vraag onder welke auto hij nu eigenlijk vandaan kwam .
heb netjes een mail terug gekregen een opel corsa met het zelfde type motor blok als mij .
zit hier verschil in ?
of doe ik iets fout .de foto’s :
lege ruimte .
filter geplaats past prima .
maar helaas net te hoog :(alvast bedankt .
groetjes pascal
2 februari 2011 om 11:31 #17809477De klap van je kap staat bol dus ik denk dat je vilter niet te hog is ik denk eerder dat die blijft hangen op de aanzuigbuis. Volgensmij moet deze verder naar onder vast worden gezet?
2 februari 2011 om 11:51 #17809478ik heb het even geprobeerd. maar hij stoot het huis zelf dus zonder aanzuigslang staat de klep ook nog bol
en dan staat die rechts bol waar het huis zit en links naar beneden.
en de slang die naar voor loopt staat indd 1 tot 1.5 cm te hoog .ik ben bang dat een corsa filter anders is :( .
wordt denk ik mijn K&N filtertje maar even tijdelijk terug plaatsen helaas.2 februari 2011 om 11:53 #17809479Goed achter in de rubbers drukken tegen de beugel en aan de voorkant heb je ook een bevestigingspunt waar een ‘soort van’ rubber schroef in hoort te zitten. (2de hands luchtbakken ontbreken deze nog wel eens en dan kan je dit met een tayrip doen)
Op de bak op de achterste 2 ‘ogen’ wil bevestiging moet je soms wel goed drukken om de rubbers vat te geven. (Als het goed is gaat je complete bak dan een stukje verder naar achteren en valt dan in de lijn van het motor ruim.
2 februari 2011 om 11:55 #17809480Zo lag die er bij mij onder de kap. vergeleken met jou foto moet je de bak volgens mij wat verder naar achteren hebben in de 2 ‘ogen’
2 februari 2011 om 12:14 #17809481dat rubbere schroef ding zat nog aan het chasis en heb ik erzelfs uit gehad om de bak lager te leggen .
en heb ze zeker weten goed achter ingeduwd want heb zelfs die rubbers er af gehad om het passend te krijgen .
maar het past voor geen meter .de aanzuig buis naar voor blijft bij mij steken op de bovenste kvs slang .
de jouwe is ook heel anders . van welk bouwjaar is de tigra hierboven ?
2 februari 2011 om 12:27 #17809482bedankt voor de reacties . ik ben eruit het verschil is duidelijk te zien en te merken .
dus voor mensen die het zelfde van plan zijn om een ori box te kopen koop er geen van een corsa .ik ga kijken of de verkoper de box terug wil nemen .
en anders is die bij deze te koop .2 februari 2011 om 12:39 #17809483en bij deze dus ook opzoek naar een originele lucht filter box voor een tigra (A) , dus als iemand er nog een heeft liggen en niet al te veel moet kosten ben ik geintreseerd !
2 februari 2011 om 13:42 #17809484zal is kijken of ik wat kan vinden voor je ;)
moet vrijdag ook wat onderdelen halen…2 februari 2011 om 14:09 #17809485dankje dat zou fijn zijn :)
3 februari 2011 om 08:55 #17809486ik had inderdaad precies het zelfde met de std box die ik bij de auto kreeg, bleek van een corsa te zijn. Die heb ik dus verkocht en een standaard tigra box gekocht, die paste wel (die k&n zooi is echt niks :P)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.