Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Originele lambda 1 sensor? Of toch "namaak"?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2015 om 13:15 #17274053
Ik heb de laatste 5 jaar altijd uitsluitend nog originele onderdelen willen gebruiken.
Een advies aan mij luidde hier ooit “Koop altijd bij FSRS, dan weet je zeker dat je originele onderdelen krijgt”, want ze verkopen niets anders.
Over dat laatste ben ik nu aan het twijfelen. De Lamda 1 die ik voor mijn Z1.8XE van FSRS kreeg was een “Originele Delphi” netjes in een doosje geleverd met zo’n mooi zilver hologramstickertje.
Nergens kan ik echter een aanduiding GM vinden, en ik twijfel dus of ik wel een origineel onderdeel heb zoals dat ook door de Opel vak-garages geleverd wordt. Of is het zo dat de vak-garage ook “Originele Delphi labmda sensoren” gebruikt?
Ik ben even de weg kwijt van wat “origineel” is. Wie kan me helpen?
(Bovendien kan mijn P130 probleem oorzaken hebben die niet aan de lambda 1 te wijten zijn, maar eerst wil ik zeker weten of mijn nieuwe lambda 1 wel te vertrouwen is)
2 november 2015 om 13:39 #18300594fsrs heeft een chat.. waarom stel je je vraag niet direct aan de bron zelf?? hun kunnen dat 100% beter uitleggen dan wij…
2 november 2015 om 13:43 #18300595Voor een onafhankelijk en onbevooroordeeld antwoord leek het me beter om hier te beginnen.
Voor je het weet zit je in de situatie die schertsend wel eens genoemd wordt “Wij van WC eend bevelen van harte het gebruik van WC eend aan”
2 november 2015 om 15:19 #18300596Intussen maar aan FSRS zelf gevraagd:
Ze verkopen niet uitsluitend origineel. (Dat is eerlijk)
Waar nodig wordt het merk vermeld (En dat klopt, was hier Delphi)
Men zegt dat Delphi vaak als 1e vervanging wordt gebruikt (Daar kun je over van mening verschillen)
Als ik een origineel wil kunnen ze die voor mij bestellen (Prijs is dan 199 euro in plaats van de 99 euro voor Delphi)Oftewel: Goed bedrijf, maar niet blind er op te vertrouwen dat alles origineel is. Blijf zelf opletten!
En weer bevestigd: Koop nooit iets dat niet origineel is. Goedkoop is duurkoop.
Wil iemand een bijna nieuwe Delphi lambda 1 sensor van mij overnemen?
2 november 2015 om 15:30 #18300597Ik heb even op de website gekeken en daar staat bij “over ons”:
Over ons
U kunt 24 uur per dag, zeven dagen per week terecht bij FSRS-Opelwebshop. De shop biedt het grootste online assortiment, met uitsluitend nieuwe, originele of kwaliteitsonderdelen voor uw Opel, van heel Nederland. Van originele vloeistoffen tot technische, mechanische en schade delen.
Wanneer ik de product link erbij pak:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/lambdasonde-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Staat er keurig in de beschrijving:
Fabricaat DelphiDe webshop heeft dus zijn werk prima gedaan en heeft geleverd wat jij besteld hebt. In de productomschrijving staat duidelijk aangegeven dat het om Delphi gaat.
2 november 2015 om 15:39 #18300598Delphi is prima, er zitten meerder Delphi onderdelen in Opels af fabriek.
2 november 2015 om 17:15 #18300599bass27:
Ik ben het met je eens. FSRS heeft het goed gedaan. Ik had zelf beter moeten opletten
Maar nu zit ik wel met gebakken peren: 99 euro uitgegeven aan een niet originele sensor (terwijl ik origineel had willen hebben), en nog steeds met met P130 foutmelding, zonder dat ik 100% zeker weet of dat wel van die sensor komt. Nu moet ik misschien 199 uitgeven aan een originele sensor, en kom er dan misschien achter dat de sensor het probleem niet was, maar dat er een andere oorzaak was. :hmmz
2 november 2015 om 22:13 #18300600Als de nieuwe van fsrs niet werkt kan je er van uitgaan dat het niet de lambda is.
2 november 2015 om 22:19 #18300601ik zit ergens aan de LMM of map sensor te denken.. die hangen geregeld samen met de lambda als die de geest geeft volgens de ECU ( van wat ik zo nu en dan oppak via dit forum)
2 november 2015 om 22:29 #18300602Heren
Kijk ook eens naar het vandaag door mij geopende topic “Het P130 probleem en andere oorzaken dan Lambda 1”
Jullie commentaar zou daar meer op zijn plaats zijn.
De focus van dit topic hier is over “Origineel versus Namaak”, de rest staat opgesomd bij “Het P130 probleem en andere oorzaken dan Lambda 1”
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.