originele kadett opleuken

Forumindex Forums Modellen Kadett originele kadett opleuken

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245366
    martijnM
      Lid sinds:
      31 October 2012

      hallo, ik ben martijn 18 jaar oud. ik ben sinds een maand of 5 eigenaar van een opel kadett e 1.6i ik heb deze van mijn opa gekregen, en hij was van een oud vrouwtje ofzo haha, maargoed hij is origineel en ik als 18 jarige vind dat een beetje suf.
      ik heb al een goede geluids instalatie die ik er met een vriend in aan het bouwen ben, maar hier zijn wat problemen mee namelijk: 1. we zijn niet zo technisch 2. er heeft nooit een radio ingezeten dus is wat lastig i.v.m aansluiten enz.
      maar nu mijn probleem, het uiterlijk van de auto is wat suf, de wieldoppen enz. hebben jullie tips om hem op te leuken?
      (ik ben een student dus heb niet zo veel geld) budget ongeveer 200 euro ofzo.
      alvast bedankt :D

      #17975786
      saluma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 November 2010

        Hallo Martijn,
        Fijn dat je een Kadett E rijdt.
        Opleuken………..daar kan ik je helaas niet aan helpen.Mijn Kadett is zo standaard als het maar kan.Hij is zelfs ouder dan jij hahahaha.

        succes met het verfraaien van je Kadett (toch wel zonde)
        heb je ook toevallig wat foto’s van jou wagen?
        groet marcel.

        #17975787
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Budget Kadettje opleuken is goed te doen.
          Een setje lm wielen is altijd makkelijk om mee te beginnen en staat meteen vet! Tot 205/50/15 past er zonder probleem onder als je de ET maar een beetje in de buurt van het origineel blijft. anders wordt het achter een drama.. en dat is geloof ik iets van 49 op een E-kadett.,
          Ik kocht ze altijd op Marktplaats van 50-100 euro en reed die banden dan op tot ik weer een nieuw setje vond. Van de 4 van een set zijn er altijd wel 2 nog redelijk. ;) En later kan je ze combineren met de andere setjes! :) Scheelt weer banden kopen. Nadeel is dat ik nu ongeveer 6 setjes lm velgen heb liggen met versleten banen :P
          Leuke einddemper kost ook hooguit 40-50 euro 2e hands.
          Een gsi interieur kost ook geen bal en iedereen heeft er nog wel 1 liggen. Ik heb bijvoorbeeld nog de achterbank (leuning en zitting). Stoelen heb ik voor een fles rum weggedaan. Maar zitten echt honderd keer beter dan die vormeloze bananen die er in een niet gsi zitten. ;) Daar donderde ik elke bocht naast in mn sedan.
          Een paar verlagings veren voor en achter kost 2e hands ook niet veel. Maar daar moet je mazzel mee hebben. Want er is 2e hands een hoop troep in te krijgen.

          Ik zou persoonlijk niet aan spoilers of aanplak onzin beginnen.. Daar verneuk je meer mee dan je leuk maakt. Maar dat is mijn mening.
          Succes!

          #17975788
          martijnM
            Lid sinds:
            31 October 2012

            thnx voor de ideeen, ik ga op marktplaats enz ff wat leuke dingetjes opzoeken,
            maar ik heb nog een vraagje, ik heb van men vader voor me verjaardag een audio set gekregen. maaar er zit geen voor bereiding in voor een radio. dus kunnen jullie me daarbij helpen? de radio is een kenwood, en hij geeft 4x50W maar de speakers die achterin zitten zijn 550W van pioneer heb ik dan een versterker nodig?
            mvg martijn

            #17975789
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              hoeft niet perse,kan gewoon met de radio al heel best klinken. 550w piek,dat zou zomaar continu niet veel kunnen wezen dan iets van 60 watt en dat gaat dan weer prima met je radio,eventueel kan je nog een subwoofer bijplaatsen,maar daar heb je wel een extra voor nodig. Maar probeer eerst dit maar werkend te krijgen.
              Ik las dat je niet technisch was,dus ik zou wel uitkijken met wat je doet,voor je het vern#*k je de boel.
              Maar zoals al gezegd,ik wil je best helpen als de afstand voor jou geen bezwaar is.

              #17975790
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Hey Martijn,

                Van harte welkom op dit forum en leuk dat je Kadett E rijdt !!

                Ik heb er zelf ook 1:

                viewtopic.php?f=106&t=140596

                Nu vind ik het persoonlijk mooier als je de jouwe zo origineel mogelijk houdt maar het is jouw auto haha.

                Op Marktplaats kun je wel leuke dingen vinden (spoilers, kirts, velgen lm)
                Vaak voor een leuke prijs omdat er nog een hoop Kadettjes op de crossbaan belanden :cry
                Zoek maar eens op “onderdelen opel kadett e” dan heb je meteen al het losse spul op een rij :wors

                Veel plezier met je E !

                Rik :D

                #17975791
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  Welkom,

                  Als ik een auto van m’n opa zou krijgen, zou ik hem lekker origineel laten.

                  Waarom altijd die boxkoffers achterin zetten? radiootje erin is toch goed? Zelf ben ik ook nog een jonge knaap, maar ik heb me nooit aan getrokken gevoelen naar dikke geluidsinstallatie zoals de rest van de jeugd met die mega bassen, vreselijk.

                  Miss 15inc velgen dat je al een leuke kadett hebt in zijn eigen waarde, maar verbouw hem niet tot tubberware kadettje.

                  #17975792
                  martijnM
                    Lid sinds:
                    31 October 2012

                    ik ga geen box koffers achterin zetten haha, ik heb 2 hoedenplank speakers die gwn goed geluid hebben en 2 portier speakers, maar ik ga hem ook nie helemaal ombouwen, vin ik ook zonde van tijd en geld btw want heel veel meerwaarde geeft het niet, maar gwn een leuke einddemper voor leuk geluidje, en dan goeie muziek instalatie, en miss andere wielen, maar meer geld heb ik zowiezo niet haha

                    #17975793
                    petrolhead
                      Lid sinds:
                      13 August 2010

                      ten eerste welkom :D

                      hoe lang denk je erin te rijden, want als je het zonde vind van je geld dan is alles wat je erin duwt weggegooid.
                      is het een hobby of wil je gewoon een paar dingen beter hebben dan is het het geld al snel waard..
                      en inderdaad zoals andere het al zeggen leuke set velgen en als je daar behoefte aan hebt beetje verlagen.

                      #17975794
                      saluma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 November 2010

                        Als je een lange tijd wilt blijven rijden in de Kadett,zou ik als eerst m’n geld uitgeven aan het motorische gedeelte.Denk aan je distributieriem,nieuwe olie plus de bijbehorende filters enz enz.
                        Daarna zou ik gaan kijken voor wat leuke aftermarket dingen.
                        succes met je Kadett!!!!!!
                        gr Marcel.

                        #17975795
                        frenkie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 January 2006

                          verlagen, dikke velgjes erop, en een sportuitlaatje.

                          ben je al een heel eind :thumb

                          #17975796
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            Middelste foto: hele aparte velgen.
                            Lijken wel onderkanten van kookpannen.

                            Rik :D

                            #17975797
                            devries_met_ck
                              Lid sinds:
                              30 June 2012

                              Beste Rik

                              Dat zijn zogenaamde “mooncaps”

                              Groeten van Paul

                              #17975798
                              frenkie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 January 2006
                                #17975799
                                KadAstra-EF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 July 2010

                                  Aha, bedankt voor de uitleg.

                                  Tis heel apart, niet lelijk maar ik moet er aan wennen.
                                  Wel mooi dicht tegen de opspattende rotzooi :thumb

                                  Rik :D

                                  #17975800
                                  Paullus
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    verlagen en een paar leuke velgen, dat maakt vaak al een groot verschil.
                                    kijk wel uit met de aanschaf van 2e hands velgen. Vaak zijn netjes lijkende velgen van rond de 100-150 euro zo krom als een hoepel. En dan rijd dat voor geen meter.

                                    #17975801
                                    kaneelschep
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 November 2004

                                      Alles kan met 2e hands dingen! De banden zouden ook elk moment kunnen ontploffen. weet je nooit natuurlijk.
                                      Nieuw is natuurlijk altijd beter..
                                      Je zou even kunnen laten balanceren, eventueel in overleg met de verkoper. Ik heb iig tig van die goedkope setjes (onder de 100 euro) gereden en nooit een probleem van gehad. En ik reed er heel Europa mee rond.

                                      Je hebt geen versterker nodig nee. Een goede radio kan ook prima geluid maken. Maar een beetje goede versterker maakt dat geluid 10 keer beter ;) En je kan er inderdaad een subwoofer aanhangen voor wat bas. Kan je altijd later nog doen als je wilt. Begin maar met een plus vd aansteker en een min daar in de buurt. Speaker draden liggen er wel? anders gewoon door het dash via de instaplijst aar achter brengen.

                                      #17975802
                                      DennisKadett
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 March 2010

                                        Kun je gewoon je aansteker voor je radio gebruiken?
                                        Ik zou gewoon lekker een nieuw draadje vanaf de accu trekken (wel afzekeren)
                                        Stel dat je lekker loopt te knallen met je radio én je hebt in je sigarettenaansteker ook een verbruiker zitten.
                                        Zeker als je je radio als versterker gaat gebruiken lijkt mij dit niet slim.
                                        Ik denk dat je dan te veel stroom gaat trekken… Het kan goed gaan maar het is niet zoveel moeite om een draadje naar je accu door te trekken.
                                        En, je verknooit de draadboom van je originele Kadett ook niet :D

                                        Ik heb in mijn Kadett alleen een composet en ik moet zeggen dat dit al een redelijk compleet geluid geeft.
                                        Je hebt dus niet per sé een subwoofer nodig. Ik heb er echter wel een versterker voor hangen en het is geen goedkoop setje… :vertag

                                        En voor wat het exterieur betreft; inderdaad omlaag en dikke wielen eronder king:

                                        #17975803
                                        martijnM
                                          Lid sinds:
                                          31 October 2012

                                          ik heb me radio erin zitten met behulp van een vriend van mij:D klinkt goed, alleen als ik me radio harder doe dan volume 23 valt de radio uit , dus moet even een versterkertje kopen denk ik haha, nu nog ff alle draadjes wegwerken enz

                                          #17975804
                                          KadAstra-EF
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 July 2010

                                            Knap werk !!
                                            Ik doe het je niet na tenminste

                                            Rik :D

                                            #17975805
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Alleen constante + moet wat serieuzer als je wil knallen, Via de originele weg (middelste pin alarmknippers) houd het niet over..

                                              Willem

                                              #17975806
                                              Makko
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 July 2007

                                                Mooie raambandsticker op je voorraam?
                                                Wat is de kleur van je Kadett?

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.