Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Originele dumpvalve afsluiten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2011 om 09:25 #17379696
Het klepje moet voor de orginele dv tussen het vacuum slangetje komen.
Je moet naar het pijltje kijken waar die heen wijst en die moet richting je orginele dv wijzen. Maar ik ben er geen fan van die manier want je dv kan gaan zweven zo en verlies je druk! Beste is eraf halen en veertje eruithalen en met ringetjes opvullen zodat het gat gewoon goed dicht blijft9 november 2011 om 11:29 #17379697Gewoon een turbo blank plate bestellen van forge om je originele dv af te sluiten.
9 november 2011 om 11:51 #17379694Maar die klep sluit ook gewoon af toch?
Ik had EDS al 2x gemaild maar ze reageren nog steeds niet. Baal er wel van. Die extra klep koste ook extra geld. Dus moet gewoon weten waar die precies moet komen zodat het goed werkt.
9 november 2011 om 12:25 #17379698Ja maar niet goed zoals ik al zei…
9 november 2011 om 12:28 #17379699En een kogeltje van een kogellager in die slang achter de std DV dan? Of een schroeder zoals anderen zeggen. En waar móet je die dan plaatsen?
9 november 2011 om 12:39 #17379700Daar sluit je wel de werking van de dv mee uit maar de veer ib de dv is zo slap en gesteld op standaard druk dus dan gaat die gewoon open staan van de boost en dan verlies je druk. Blanking plate of opvullen met ringetjes is gewoon t beste en betrouwbaarste
9 november 2011 om 12:44 #17379701Ook als ik standaard druk rijdt? Ben niet van plan boost te verhogen. Neem ook aan wanneer je die leiding afsluit je geen druk kan verliezen. Kan toch geen kant op dan?
9 november 2011 om 13:01 #17379702Ik vind hem hoe dan ook onbetrouwbaar en kans opscheuren van het rubber blijft ook dan moet die alsnog open…
Waar denk je dat de lucht wordt afgeblazen van de dv dan? Die komt gewoon in de aanzuigpijp van de turbo weer waar je crossover op zit. Dus als die open wordt gedrukt door de druk komt het gewoon buiten je turbodruk buizen en gaat je turbo meer moeite doen om op druk te komen… Dus neem dr ff tijd voor en blijf niet zo eigenwijs om de makkelijkste manier te doen. Ik praat niet zomaar wat door eigen ervaring en fouten weet ik nu wat t beste is wat je ken doen…
9 november 2011 om 13:11 #17379703Oke, snap ik. Maar ik begin nergens blindelings aan. Ik wil gewoon alle informatie doornemen.
Ik heb wel gezien dat het losdraaien van die boutjes een ondoenlijke klus is. Móet ik.dan maar eens bekijken als de auto op de brug staat.9 november 2011 om 13:17 #17379704ik denk inderdaad dat je er erg lastig bij komt, ookal met een brug.
maar aan de andere kant is het niet extreem veel werk om je radiateur en airco condensator weg te halen..9 november 2011 om 13:20 #17379705Geen idee van hoe dat allemaal gemonteerd zit. Jammer dat je ook nergens op internet dimensies kan vinden van de benodigde spacer of plaatjes.
9 november 2011 om 13:33 #17379706misschien heb je hier wat aan? is alleen een uitlegje hoe je je valve dicht maakt.
http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/acatalog/Regal_EVOMS_Diverter_Valve_Fitting.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 november 2011 om 14:02 #17379707Dat is zon upgraded valve installeren toch?
9 november 2011 om 14:03 #17379708@frank de jonge wrote:
Dat is zon upgraded valve installeren toch?
das het afdoppen van het origineel. maar op de zelfde manier zet je er een blanko plaat tussen.
9 november 2011 om 15:14 #17379709Het is wel een klusje van een uurtje tot 2 uurtjes maar zeker wel te doen.
Vanaf onder ken het niet, je moet je crossover verwijderen en de aanzuigbuis van je luchtfilter dan is het te doen.
De boven 2 zijn redelijk makkelijk met een rateltje en wat verschillende verlengstukjes en zo een soort schroevendraaier waar je het bitje ook op kan zetten.
De laagste is lastig omdat de aircoleidingen er voor zitten.
Oplossing is 2 imbusjes kopen de zelfde 1 het korte kantje halveren met een ijzerzaagje en bij de ander allebei de kanten korter maken.
De eerste gebruik je dan om het begin los te krijgen maar met die kan je dan geen lange slagen maken en daarna gebruik je dus de andere omdat je die dan gewoon rond kan draaien dan is hij zo los.Klinkt lastig allemaal en ook al duurt t 3uur als het gedaan is hoef je nooit bang te zijn dat je druk verliest
9 november 2011 om 15:58 #17379710Heel gedoe dus. Heb inbusjes zat liggen. Dus die afdekker eraf, dan plaatjes ertussen of busje ipv die veer en dan weer dicht zetten? Nu heb ik hier plenty busjes liggen maar welke lengte en diameters kan je het beste gebruiken?
9 november 2011 om 17:08 #17379711Jaja het is ff priegelen.. Ja het ding over je blok eraf, en voor makkelijke ook ff die de solenoid losmaken die op je turbo zit met de 3 slangetjes erop dan heb je alle zicht erop. Als hij eraf is zie je gelijk wat er russen past ik had ze in een boutjes en moertjes en ringetjes kist gewoon gevonden. Bij mij zitten er 4ringetjes in maar ligt ook aan de dikte van de ringetjes.. Je moet gewoon als je de veer eruit haalthet membraam er weer opzetten dan zie je hoe die staat als die dicht is. Als je nu erop drukt zonder veer erin ken je hem indrukken en dan ga er ringetjes indoen tot dat hij niet meer beweegt als je erop drukt dan kan je het geheel weer terug zetten en vast maken
12 november 2011 om 21:47 #17379712Nog een link gevonden is wel geen blanking plate , maar is toch hetzefde om in te bouwen .
http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?64122-HOW-TO-fit-a-Forge-Motorsport-recirculating-dump-valve” onclick=”window.open(this.href);return false;16 november 2011 om 21:02 #17379713Ding is afgesloten en blaast als een jekko.
17 november 2011 om 08:03 #17379714@frank de jonge wrote:
Ding is afgesloten en blaast als een jekko.
nou waar blijven die filmpjes hahaha :P
17 november 2011 om 10:55 #17379715Staat al in dat andere topic waar ik er vragen over had. Zit nu ff mobiel te kijken dus kan het zo gauw hier ff niet posten die link.
17 november 2011 om 10:56 #17379716ooh oke, ik zal ff gaan kijke :P
1 december 2011 om 11:05 #17379717Zo ik heb mijn orginele dumpvalve afgedopt met zo’n ding van Forge.
Pff wat een rot klusje is dat ook, je kan er moeilijk bijmaar goed het is gelukt en binnenkort zal ik de rest weer in elkaar zetten.
Is het nu mogelijk om mijn bailley’s DV aan te sluiten op de vacuumleiding van de orginele DV, of moet deze aangesloten blijven op de leiding bij de benzinedruk regelaar, want ik wil namelijk ook een boost gauge aansluiten en die wou ik dan aansluiten bij de benzinedruk regelaar ipv de bailley’s DV.
1 december 2011 om 11:33 #17379718Ik zou de leiding van de.orginele gewoon weghalen en waar die begint achter op je blok afdoppen. En waar je nu de t splitsing heb voor je externe dv gewoon nog een t stukje ernaast zetten zo heb ik het ook. Hoe korter alle vacuum loopt des te eerder ken het ook reageren op wat je doet
1 december 2011 om 11:48 #17379719Oke doe ik dat.
Ik zal van het weekend of vrijdagavond alles weer inelkaar zetten en kijken hoe het loopt en of ik geen storingen krijg.
Moet er niet aandenken om die blank plate van forge weer los te halen haha. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.