Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Originele dumpvalve afsluiten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2008 om 22:19 #17379670
nu zonder t stukje dan ? het gaat erom dat ie genoeg vacuum kracht heeft om te openen.
het kan al goed zijn, maar tis maar dat je erop let.:)5 maart 2008 om 12:03 #17379671nee het t stukje zit er nog op alleen blaast hij het niet meer af naar zijn orginele (in de Turbo) maasr rechtstreeks naar de m-tech dv dus is de verbinding van inlaat naar mtech dv zonder op te splitsen naar beide dv’ s
18 maart 2008 om 20:44 #17379672He hallo,
Ik las op een engelse site dat ze de originele dumpvalve afsluiten door de veer die erin zit te demonteren en daar een stalen busje in te plaatsen. Kan het geen kwaad om in plaats daarvan maar 1 slangetje af te dichten ? Waarom doen de engelse en duitsers dat dan niet zo?
Mijn astra is gechipt maar maakt toch maar een bescheiden afblaas geluid. Kan ik zonder gevolgen dit slangetje afkoppelen aangezien ik wat hogere drukken draai?
Groetjes Stefan
19 maart 2008 om 07:48 #17379673Ligt er aan welk slangetje!!!!
Als je die van de interne dumpvalve bedoeld NEE
Want daar moet over druk op staan om de dumpvalve dicht te houden!!!!19 maart 2008 om 16:44 #17379674ik qoute uit vorige pagina:
Klein plaatje GEEL= dumpvalve GROEN= wastegateGEEL MOET JE AFDICHTEN (dat slangetje)DMV POPNAGEL, OF LAGER BALLETJE ETC ALS HIJ MAAR DICHT IS! :vertag
zoals tana het zegt heb ik het ook gedaan. en kan het absoluut geen kwaad. er is namelijk een groot verschil tussen de wastegate en de orginele dumpvalve goed te zien op het plaatje.
:vertag19 maart 2008 om 17:16 #17379675Ik heb het ook gedaan zoals streetglow_calibra het heeft.
Het geluid is zeker veel beter geworden!
(geen foutcodes of problemen)
19 maart 2008 om 17:40 #17379676Heb het vandaag ook geprobeerd geluid is echt perfect nu !
21 maart 2008 om 17:21 #17379677kijk das mooi, zo helpen we elkaar :wors super
24 maart 2008 om 16:00 #17379678Gsi freak 8v: Wat ik had met me saab 9000 toen ik originele en alu dumpvalve had, dat me originele geven moment bij 1.4 bar het druk niet tegen kon houden veer druk was niet sterk genoeg om het tegen te houden (normaal zit de vacuumslang eraan die overdruk van je inlaat na je drumpvalve blaast om zo die druk tegen te gaan en je veer kracht te versterken) dus ik denk dat de engelse en duitse dat ook hebben mee gemaakt en dus een busje erin zetten om die klep dicht te houden.
gr Cheungy
P.s. is mijn evaring wil niet zeggen dat het zo is maar is best mogelijk en logisch :)
Misschien is het nu geen probleem maar als je je turbo druk gaat verhogen wordt het denk ik de kans groter
24 maart 2008 om 17:38 #17379679Ben het met je eens dat je wel een goede dumpvalve moet hebben met dubbelwerkende zuiger of iets dergelijks, rij nu met een bollen racing dumpvalve en dat gaat perfect maar op het moment dat ik mijn oude dumpvalve erop zet gaat het niet goed . Ik rij met phase 2 dus mijn drukken zijn ook rond de 1.4 piek en 1,0 constant en dat levert tot nu toe geen problemen op
2 april 2008 om 21:01 #17379680hallo
ik heb sins kort ook een dump valve op me coupe
wel over te aspreken maar het afblaas geluid kan wel wat harder
nu lees ik hier dat jullie die orginele dump valve afsluiten
en als ik het goed begrijp dien jullie dat dus door middel van boven genoemde foto met gele pjil
dat slangetje af te sluiten en die komt dan niet meer op die aansluiting vast als ik het goed gebrijp
gewoon dicht maken mer het een of ander en klaar4 april 2008 om 15:22 #17379681ja idd de gele pijl.
het slangetje wat vanaf je inlaat komt gaat naar die aansluiting (gele pijl) als je die onderschept dmv een pijpje en daar op enkel je gekochte dv en je inlaatspruitstuk op aansluit werkt het ook al of als je een t-stuk heb dat je de gele slang afdicht maar alsnog op het tstukje zet (dat daar gewoon geen lucht meer doorheen stroomt)dan zit het ook goed als je maar je gekochte dv er op heb zitten en je inlaat.
ps wat voor merk dv heb je ?
4 april 2008 om 18:17 #17379682ik heb een forge dump valve
maar nu blijkt er bij deze dumpvalve`s een soort blindplaat bij te zitten om de orginele dumpvalve af tesluiten dus ik ga dat maar is proberen
en die moet dan op de plek komen met de gele pijl11 april 2008 om 16:39 #17379683ik zou het gewoon doen zoals iedereen het hier doet. weet je cker dat je goed zit
:thumbup
10 augustus 2008 om 23:29 #17379684Ik heb naar jullie geluisterd en deze afgesloten.
Maar nu merk ik dat als ik bijvoorbeeld 3000 toeren konstant rijd dat mijn turbo beetje blaas geluiden maakt….
Ik weet zelf niet hoe dat komt en heb het voor zekerheid teruggezet.Hebben jullie ook last van deze fenomeen?
15 augustus 2008 om 06:21 #17379685Nou allemaal…
Dit is niet de manier om de dumpvalve af te sluiten.
Ik heb op c20let-forum.de gevraagd en het schijnt dat je een one way vacuum klep nodig hebt om deze op de juiste manier af te sluiten…
Dus niet afsluiten door middel van iets tussen stoppen..
Had ik namelijk ook gedaan en op een gegeven moment begon mijn turbo rare geluiden te maken…Ik neem aan dat jullie dat ook hebben… of horen dit niet :P.
In ieder geval zal ik een how2 maken om iedereen te helpen :)
Groetjes,:jerry
15 augustus 2008 om 20:44 #17379686Ik praat even over de C20LET, omdat ik niet weet of het ook geld voor een Z20LET!
Bij M-Tech moet je de originele aflsuiten dmv een bout oid .
– Montage set (T-stuk, Blauwe Samco slangen, slangklemmen, onderdrukleiding en speciale onderdelen om het bestaande afblaasventiel stil te leggen.)
Forge werkt met een afdekplaat.
EDS werkt met een klepje (wat gewoon een GM partnummer heeft) wat maar naar 1 kant lucht doorlaat.
· 1 GM Rückschlagventil
EDS C20LET Dumpvalve inbouwbeschrijving
EDS Z20LET Dumpvalve inbouwbeschrijving
EDS Sluit dus niets af bij Z20LET motoren !!!!
Ein Ladedruck im Saugrohr kann zum EDS-POWER-VALVE und gleichzeitig zum originalen Umluftventil gelangen , beide Ventile sind geschlossen !
Dus ik zou niets afsluiten maar goed!!
16 augustus 2008 om 16:39 #17379687hey,
ik was laast bij mtech voor de chip tuning maar die zei dat het geen kwaad kon zoals wij dat nu hebben.
ik heb dit namelijk al een tijdje zo en geen problemen hoor en ook geen vreemde geluiden.
16 augustus 2008 om 18:23 #17379688Ja ok ik vind het prima, maar heb mijn post alleen maar gemaakt om te laten zien hoe gerenommeerde fabrikanten cq. tuners het oplossen als je daar ook een inbouwkit bij koopt.
Vooral ook omdat EDS zijn inbouwmanuals gewoon op de site heeft staan ter lering ende vermeack!
Hoe jullie het verder oplossen zal mij worst wezen :vertag
9 april 2010 om 22:14 #17379689Hallo,
Misschien een beetje een rare vraag, een maatje van me heeft een dump valve. Alleen geen turbo, merk je qua prestaties, of geluid wat? Of heeft het dan geen zin, anders ook maar eens een dv aanschaffen:D
Bvd
9 april 2010 om 23:04 #17379690Beste DV is gewoon je originele, of als je m dan toch wil vervangen, koop er 1 van Forge die je originele op dezelfde plek vervangt. Verdiep je er maar es in ;)
10 april 2010 om 05:58 #17379691Wordt de dumpvalve aangesloten op de vacuumaansluiting die naar de benzinerail gaat ( dun zwarte slangetje )?
10 april 2010 om 08:45 #17379692Ik weet niet of ik nu hetzelfde bedoel, maar hij moet op de vacuum slang van de benzinedruk regelaar aangesloten worden, dan werkt hij het beste.
10 april 2010 om 09:09 #17379693Voor de de Z20let/h zijn diverse aansluitmogelijkheden.
A DV in combinatie met CV : dan sluit je de DV aan met een T-stuk tussen bv. je brandstofdrukregelaar.
Dit geeft minder afblaasgeluid.
B DV zonder CV ; opnieuw vacuum aansluiting bij bv. benzinedrukregelaar echter nu moet je de veer uit de CV halen en een spacertje erin terugzetten om hem vast te zetten zodat hij niet meer functioneerd.
Dit geeft het meeste afblaasgeluid.
Gebruik de orginele vacuumleiding van je CV niet om je DV aan te sturen aangezien deze geen goed vacuumsignaal afgeeft voor je DV en dan ook vaak storingswaarschuwingen op je dash te zien geeft.Succes en groet Marcel.
9 november 2011 om 08:53 #17379695Ff kickje.
Ik heb nu een DV kit van EDS met die terugslagklep. Maar ik heb geen idee waar ik die móet plaatsen. Wie kan me hier een voorbeeld van doen? Heb heen montagehandleising gekregen en die op de site van EDS doen het niet meer. Gaat om een z20lel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.