Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Origineel xenon inbouwen astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2011 om 23:54 #17960126
Die AFL komlampen kan ik dus nergens vinden heb er net 3 uur over gedaan weet alleen de part numbers het lijkt alsof ze gewoon niet te krijgen zijn tjeetje. M’n auto heeft 3 kwart al moet alleen die koplampen plus de afl modules hebben ballasten zet ik wel over via mn eigen xenon units :(
26 december 2011 om 19:19 #17960127@ iquick : waarom pak je dan niet de versies zonder AFL ?
Dat is allemaal plug en play, vooral als je een aftermarket setje gaat gebruiken.Beide type units zijn nieuw bij GM-Tuningparts te bestellen.
26 december 2011 om 19:45 #17960128@Juffer1 wrote:
@ iquick : waarom pak je dan niet de versies zonder AFL ?
Dat is allemaal plug en play, vooral als je een aftermarket setje gaat gebruiken.Beide type units zijn nieuw bij GM-Tuningparts te bestellen.
Nou als het beetje duidelijk is op me foto heb ik al xenon zonder afl, affabriek dus maar ik wil juist de afl units die dingen zijn gaaf maar ik wacht nog even, ergens in febr of maart ga ik er aan beginnen. Hoef zelf niet veel te doen moet alleen afl koplampen en de afl units hebben. De rest heb ik al.
26 december 2011 om 20:20 #17960129euh… je halve dash moet ook uit elkaar en je zult ook zelf een gedeelte van de kabelboom zelf moeten regelen / maken
26 december 2011 om 20:32 #17960130valt wel mee toch stuurmodule links plaatsen bij de bestuurders kant als je geen automatische hoogte sensor heb dan drie kabels trekken vanaf de achteras naar de afl stuurmodule 2 draden van de can bus en de draad van de hoogte regeling effe kort door de bocht gezegd
26 december 2011 om 21:30 #17960131@Juffer1 wrote:
euh… je halve dash moet ook uit elkaar en je zult ook zelf een gedeelte van de kabelboom zelf moeten regelen / maken
Ja daarom dus ik wacht nog effe. alvast een planning maken van hoe en wat. Moet eigenlijk drie dingen hebben AFL modules, koplampen en de draden die ik moet trekken. Voor de rest koplampsproeiers en dergelijke heb ik al. Volgens mij heb ik die AHL er ook in zitten want die koplampen van mij staan ene keer op een postitie dan de andere keer in een andere positie (hoog, laag) of ik moet geesten zien :( . Ik heb een turkse jongen uit turkije gevonden die het zelfde heeft gedaan, ook afl units volgend jaar zomer ga ik dus ook naar turkije met de auto wellicht laat ik het hem wel doen en het zal goedkoper zijn. Ben op zijn site wezen kijken en hij heeft onwijs veel aan z’n astra gedaan en daar staat de schema en een hele how to duidelijk geschreven en geschetst. Heb alvast contact met hem opgenomen en hij vertelde mij dat hij het wel zou willen doen dus wie weet doe ik het geen eens. Is een dagje werk volgens hem.
26 december 2011 om 21:34 #17960132ja dat zou wel makkelijk zijn koplampsproeiers heb je er al standaard opzitten ??
26 december 2011 om 21:48 #17960133@Sam111 wrote:
ja dat zou wel makkelijk zijn koplampsproeiers heb je er al standaard opzitten ??
Yess alles zit er op zoals ik al zei behalve afl modules en de afl koplamp maar ik twijfel over die AHL ik ga maar eens kijken wnr ik op-com heb als er present staat heb ik ze en zo niet tja dat word ook AHL, thats it eigenlijk ik ga nog even met die persoon praten als ik iets kan regelen tegen een mooi prijsje dan is dat ook mooi meegenomen maar ja heb maar 4 weken vakantietijd dus moet het ook vantevoren aangeven zodat hij alvast op zoek kan gaan en in kan inkopen. EN het is zo erg dat ik nu effe niet kan kijken, me op-com heeft een vriend meegenomen :(
27 december 2011 om 17:09 #17960134Xenon geplaatst. Wat een licht !!!!!!!! Heb ook een signum xenon fabrik af. (bouwjaar 2003) Maar vind de Astra xenon stukken beter
Heb pin 7 en 8 gewisseld ivm AFL versie
En pin 9 en 10 vast gemaakt aan twee bestaande massapunten van de autoEnige wat ik opmerkte is wat vocht aan de onderkant van de koplampen heb de ronde rubberen kapje ( achter de grootlicht unit) weg gehaald en even 10 minuten alle lampen aan vocht is er uit. Kapjes terug. Dus ben benieuwd of het werkt
Volgende week of de week erop Begin ik met de stuurmodule AFL. En hoogtesensor op de achteras.
27 december 2011 om 17:46 #17960135@ Sam : Nu je pin 7 & 8 hebt omgedraaid, kun je nu dan ook de koplampen in hoogte verstellen met de “oude” draaischakelaar ?
1 januari 2012 om 11:43 #17960115beste wensen allemaal
nee nee dat gaat niet , daarvoor moet je een achteras sensor monteren
ik heb eindelijk alles werkend gekregen en laten programmeren het enige wat niet werkt is het controle lampje van de afl die in het begin als je de auto op contact zet moet gaan branden ik vermoed dat ik ergens een zekering moet plaatsen maar weet dat niet zeker even na vragen !
5 januari 2012 om 23:15 #17960136dealer was vergeten AFL te programmeren in het dashboard (IPC) alles werkt nu tip top krijg nu kort een AFL lampje te zien dat ie werkt
7 augustus 2013 om 20:45 #17960137Hallo,
Mijn naam is Paul, heb een Astra H 1.9cdti cosmo.
Daarin heb ik de orginele xenon ingebouwt met orginele modules etc. Ook heb ik per koplamp 2 massadraden bijgemaakt.Nu gaat mijn xenon aan bij inschakelen, en direckt weer uit. ( Oftewel, mijn bcm denkt dat er een lamp defeckt is??) dit geeft hij ook aan.
Met mijn opcom krijg ik de koplampen niet geprogrameert van halogeen naar xenon, deze optie staat er niet bij, maar bij een vectra c staat deze optie er dan wel weer bij.
Wie o wie kan mij hierbij helpen??
Mvg Paul
7 augustus 2013 om 21:05 #17960138moet je in de UEC ahl op aanwezig zetten (ook al heb je het niet), dan werkt het wel.
8 augustus 2013 om 09:38 #17960139Je kunt ook proberen een ander bouwjaar in Opcom te selecteren, dat wil nog wel eens helpen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.