Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Oriëntatievraag Omega van rond bj. 2000
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2014 om 16:18 #17265863
Dag mede Opelingen,
Ik overweeg de aanschaf van een Omega van rond bj. 2000, ik zie dan vaak het type 2.2 Business of i.d. voorbijkomen op de marktplaatsen/Autotraders etc.
Ik ben echter te weinig bekend met de Omega, maar het lijkt mij, gezien de tot dusver gelezen reviews, een fijn rijdende auto met minder problemen dan gemiddeld. Is dat hier de ervaring ook? Zijn er speciale aandachtspunten/zwakke punten waar ik op moet letten? Alvast dank voor de response!14 mei 2014 om 10:52 #18233709Draagarmrubbers willen wel versleten zijn, en let op roest bovenaan en onderaan de deuren, wielkasten achter, etc etc.
Wilem
14 mei 2014 om 19:59 #18233710Dat ziet er niet al te ingewikkeld uit Wilem, dank je wel. Dat is wel wat anders wat ik gewend ben van diverse Citroëns, daar is de aandachtslijst schier oneindig :shock:
14 mei 2014 om 20:06 #18233711Lekkere auto om te rijden, helemaal voor lange afstanden. 2.2 is wel wat licht voor de auto qua gewicht, het zal dus geen snelheidsmonster zijn.
Let op: helaas wil het nog wel eens zijn dat mensen bezuinigd hebben op het onderhoud, probeer dus zo veel mogelijk onderhouds geschiedenis te vinden als je er 1 op het ook hebt.
Verder is de Business t instap model qua luxe, maar nog steeds luxe genoeg. Ook lekker stil.
Succes met de zoektocht en we horen wel of het is gelukt er 1 te vinden.
Greetz Emiel
16 mei 2014 om 15:06 #18233712De uitlaatcollector wil ook wel eens scheuren.
Puft dan een beetje bij een koudstart (afhankelijk van de grootte van de scheur)16 mei 2014 om 18:07 #18233713En die uitlaatpakking… Komt de melding naar boven.
16 mei 2014 om 18:32 #18233714Geen 2.2 nemen in een Omega hoort een v6 te zitten en liefst een cd uitvoering met bose sound system.
Bij de duurdere modellen heb je alcantara bekleding wat veel mooier blijft dan dat stof van de “goedkopere” uitvoeringen.
16 mei 2014 om 21:00 #18233715Dank jullie wel mannen, hier kan ik wat mee. Is een 2.6 dan ook wat remutr? (en anderen uiteraard ook) Ik ben nou ook een V6 gewend, en daarvan vind ik het fijn dattie lekker zijdezacht en als het moet giftig hard loopt.
17 mei 2014 om 06:53 #18233716Persoonlijk vind ik de 2.5 v6 van de b1 lekkerder rijden dan de 2.6 v6 van de b2. Beide zijn nog wel handgeschakeld te vinden.
Een Omega met automaat gaat qua verbruik aardig in de papieren lopen met een 2.6 handbak is 1 op 12 mogelijk en gemiddeld kom je rond de 1 op 10 uit.
Met automaat kom je nooit boven de 1 op 10 uit en rij je gemiddeld rond de 1 op 8.
2.6 heeft dat drive by wayer systeem misschien dat het daardoor komt dat ik hem minder vind rijden dan de 2.5 met gewoon een gaskabel. Gechipt krijg je 200 pk uit de 2.6 dat heeft die van me pa ook.
17 mei 2014 om 09:33 #18233717de meeeste ongewadeerd auto heb er 7 gehad
geen een opel kan wat comfoor aan de omega tippen
super auto helaas teduur eworden voor mijn rij nu vectra c
gr kees17 mei 2014 om 15:52 #18233718@remutr wrote:
Geen 2.2 nemen in een Omega hoort een v6 te zitten en liefst een cd uitvoering met bose sound system.
Bij de duurdere modellen heb je alcantara bekleding wat veel mooier blijft dan dat stof van de “goedkopere” uitvoeringen.
Hmm, vind ik een beetje flauwekul.
Je koopt naar je persoonlijke voorkeur.
En de V6’en zijn ook lang niet storingsvrij. :(En alcantara in een omega ? Nooit gezien.
Enkel stof en leder.CD uitvoering is trouwens alleen op de B1.
17 mei 2014 om 16:17 #18233719heb een B2 gehad een 2.5 v6 met voor toen weinig km,s nog geen 100.000km is wel al dik 4 jaar gelden auto was van 2000 . machtig ding om te rijden standaard telefoon er in was een sport type met automaat. verbruik met 1300kg caravan er achter speelde hij mee en 1 op 9 1 op 10 Duitse autobaan naar Oostenrijk .
losse auto verbruik woon werk verkeer en regio werk 1 op 6 grote afstanden 1 op 10 1 op 11 .
aan dacht punten Klep deksel pakkingen , drie weg klep. dat domme ding links vooronder een soort lucht pomp secudaire lucht . en de 2 tussen dempers en de voor pijp pakkingen top auto verder17 mei 2014 om 18:51 #18233720De b1 2.5 v6 cd uitvoering had alcantara bekleding en een bose systeem.
Voor een b1 van 1500 kg en een b2 van 1600 kg is een 2.2 motor wat aan de lichte kant, natuurlijk kan het wel maar mooier is een v6.
Met de 2.2 ben je al snel under powered en even snel inhalen is er dan niet bij, een v6 kun je gewoon in de 5 van 80 even snel inhalen.18 mei 2014 om 21:42 #18233721B1 heb je niet gehad met 2.2. wel 2.0 8 klepper en 16 klepper.
Alcantara is iig niet af fabriek originieel geleverd door Opel op een Omega, noch op CD uitvoering.
Denk dat je het verward met Velours bekleding, deze is wel standaard op de CD (volgens brochure)19 mei 2014 om 15:13 #18233722Velours is een gladde bekleding.
De cd had bekleding in van die kleine vierkantjes, super zacht en super mooi. Velours is veel goedkoper dat heeft elke huis tuin een keuken Omega.
2.2 is een motor met een ketting die snelle slijt dan een riem.Ik vind alles minder dan een v6 te weinig voor een Omega, die auto verdient gewoon een v6 je. Heb ook met de 2.0 b1 16v gereden is niet vooruit te krijgen. Een Omega koop je voor de lol, groot, ruim maar toch ook snel genoeg om lekker in te voegen en als je een gekke bui heb eens lekker weg te trekken bij een stoplicht.
Daarbij is het geluid van een v6 met irmscher einddemper zo mooi dat je daarvoor met de raampjes open door een tunnel wilt rijden en dan bij 100 km even van 5 naar 3 wil schakelen om die mooie grom te horen.
19 mei 2014 om 19:02 #18233723Velours is juist de bekleding die in de duurdere uitvoeringen is geleverd. De Business Edition (B2) heeft standaard stoffen bekleding.
Alcantara is nooit af fabriek geleverd.
19 mei 2014 om 19:10 #18233724wat is het dan voor soort die van allemaal kleine blokjes gemaakt is?
wat heeft een exclusieve uitvoering voor bekleding, het is zacht en als je het stofzuigt gaat het omhoog staan?
19 mei 2014 om 19:17 #18233726van de 2.2 uitlaat tapeinden die breken
19 mei 2014 om 19:58 #18233725@remutr wrote:
wat is het dan voor soort die van allemaal kleine blokjes gemaakt is?
wat heeft een exclusieve uitvoering voor bekleding, het is zacht en als je het stofzuigt gaat het omhoog staan?
Velours is super mooi. …..En is denk Ik wat jij bedoeld. ….
Alcantara is IMO niks. ….En inderdaad ook nooit op een Omega geleverd
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
19 mei 2014 om 20:40 #182337272.2 is geen ketting maar riem. Dus gewone onderhoud, 6 jaar of 40.000 km.
Zelf de 2.2 gehad, ging echt wel top maar idd ff snel nog op de invoeg doortrekken zat er niet in. Heb je op de snelweg met 100 of meer geen last van als je op cruise gaat rollen :afro
19 mei 2014 om 20:41 #18233728@TWA wrote:
2.2 is geen ketting maar riem. Dus gewone onderhoud, 6 jaar of 40.000 km.
Zelf de 2.2 gehad, ging echt wel top maar idd ff snel nog op de invoeg doortrekken zat er niet in. Heb je op de snelweg met 100 of meer geen last van als je op cruise gaat rollen :afro
Moet 60.000km zijn of 4 jaar ;)
19 mei 2014 om 20:45 #18233729:sleeping :sleeping :sleeping
Dank u voor de correctie :wors
19 mei 2014 om 21:00 #18233730En als je dan een distributiewissel uitvoert bij zeg maar zo’n 2.2, wat kost dat dan ongeveer bij pakweg een vakgarage? iemand ervaring? Ik had een Citroën XM en dat werd meer dan 1000 Euro. Dat is wel geld hoor!
19 mei 2014 om 21:51 #18233731@remutr wrote:
Velours is een gladde bekleding.
De cd had bekleding in van die kleine vierkantjes, super zacht en super mooi. Velours is veel goedkoper dat heeft elke huis tuin een keuken Omega.
2.2 is een motor met een ketting die snelle slijt dan een riem.Ik vind alles minder dan een v6 te weinig voor een Omega, die auto verdient gewoon een v6 je. Heb ook met de 2.0 b1 16v gereden is niet vooruit te krijgen. Een Omega koop je voor de lol, groot, ruim maar toch ook snel genoeg om lekker in te voegen en als je een gekke bui heb eens lekker weg te trekken bij een stoplicht.
Daarbij is het geluid van een v6 met irmscher einddemper zo mooi dat je daarvoor met de raampjes open door een tunnel wilt rijden en dan bij 100 km even van 5 naar 3 wil schakelen om die mooie grom te horen.
Gewoon velours bekleding dus….
Nee heb nooit met een 2.0 16V gereden, heb zelf een X30XE B1 gehad, sport, handbak.
Lol; mwah matig, snel; nee, stoplicht sprinter; nee. Ruim en comfortabel; zeker en voor de rest vlot genoeg om prima met verkeer mee te komen. Boven modaal, maar niets meer dan dat.20 mei 2014 om 19:00 #18233732@Opeling wrote:
En als je dan een distributiewissel uitvoert bij zeg maar zo’n 2.2, wat kost dat dan ongeveer bij pakweg een vakgarage? iemand ervaring? Ik had een Citroën XM en dat werd meer dan 1000 Euro. Dat is wel geld hoor!
Dat hoort het niet te kosten, maximaal de helft.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.