Forumindex › Forums › Modellen › Manta › orginele kleurnummers gezocht. en tips omtrend mat zwart
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 16:08 #17232718
ben op zoek naar het kleurnummer voor mijn manta b gt/e
de wagen wordt in de orginele kleur gespoten.
zilvergrijs met mat zwart.
aangezien de wagen totaal in onderdelen ligt, hier misschien iemand die mij het kleurnummer kan geven.
lag me wat van bij voor het grijze kleur 125 ?
en wat moet ik doorgeven aan mijn spuiter?
verder graag advies omtrend het matzwarte deel van de wagen.
spuiter adviseerde mij geen blanke lak aan de matzwart toe te voegen, maar wat is jullie advies hier? en welke kleurcode wordt hierbij vaak gebruikt?
je zult natuurlijk ook wel weer 3 of 10 matzwarte kleurcodes hebben :sleeping
ben benieuwd. :)
13 februari 2011 om 16:22 #17816495matzwart van de action:thumbup:P
13 februari 2011 om 16:41 #17816496blijft altijd zitten:P
13 februari 2011 om 18:36 #17816497De juiste kleur code staat op het blikken plaatje onder de kap. Waarschijnlijk is het 125 maar kan ook 128 zijn.
13 februari 2011 om 18:46 #17816498aangezien de wagen geheel uitelkaar ligt.. en ik me al doodgezocht heb naar het plaatje :P
maar dat mat zwart… wat adviseren jullie handige jongens hier… of is er geen advies ? :P
13 februari 2011 om 19:25 #17816499kleur nummer 125
13 februari 2011 om 19:29 #17816500jah… da meende ik al wel.
houden we dat gewoon in eerste instantie aan, nu het mat zwarte verhaal nog :D
thanks
13 februari 2011 om 19:38 #17816501mat zwart moeten ze volgens mij speciaal mengen ! ik heb ooit een combo mat zwart gerold en autolak laten mengen maar zat toch nog iets glans in ! dus vraag je spuiter even voor de zekerheid hoeveel procent glans er nog in zit !
13 februari 2011 om 19:43 #17816502ja dat is t m nou net.. dat wil ik dus voorkomen en vraag naar een anders informatie of ervaring :D
13 februari 2011 om 19:49 #17816503je kan de graad van matheid bepalen door de heoveelheid matpasta wat je in de lak doet. Zelf zou ik voor matte blanke lak kiezen. Deze blijft langer mooi dan de matte zwarte lak.
13 februari 2011 om 20:30 #17816504of een keer proefje spuiten en vergelijken
john
13 februari 2011 om 20:48 #17816505:hmmz
probeer het wat duidelijker te brengen:
voor mijn b gt/e ben ik dus mat zwart nodig,
nu zijn er gt/e`s bij de vleet opnieuw gespoten, of modellen omgedoopt naar gt/e.hoe en welke mat zwart wordt nu het meest, of gebruikelijk toegepast?
onderstaande is mij verteld, vandaar mijn vragen hier;
*matzwart zonder blanke lak, krast vrij snel bij een wasbeurt.
*matzwart zonder blanke lak, verkrijt naar een witte waas?
*niet helemaal mat zwart, maar zijdeglans mat aflakken
wat is wijsheid, en wat hebben jullie gt/e owners gedaan?
14 februari 2011 om 17:11 #17816506Ik heb geen GTE, maar volgens mij word dit nummer ervoor gebruikt, heb het zelf wel op mn motorkap zitten.
lak zwart zijdeglans, ral 9005 zonder vernis erover.
14 februari 2011 om 17:39 #17816507Als je bij de spuiterij matzwart zo uit de bus neemt verkrijt die haast niet. Voor het mooie zou je het matzwarte ook in twee lagen kunnne laten spuiten dus met matte aflak maar of dat nu echt noodzakelijk is vraag ik me af. Ik weet nog dat Standox vroeger een hele mooie Mat Zwarte lak kant en klaar in de bus kon leveren, deze bleef ook mooi en was niet al te mat, er moet een beetje, heel klein beetje zijdegloed overheen komen..
14 februari 2011 om 21:15 #17816508Eerst zwart maken en dan…….
http://www.hte.nl/images/07613%20SCOTCH-BRITE%20SCHIJF%20LICHTGRIJS.JPG
14 februari 2011 om 23:34 #17816509[rquote=1868982&tid=142629&author=rpjverhoev]Eerst zwart maken en dan…….
http://www.hte.nl/images/07613%20SCOTCH-BRITE%20SCHIJF%20LICHTGRIJS.JPG%5B/rquote%5D
:o
15 februari 2011 om 06:41 #17816510ik zou toch voor een matte aflak gaan
bij onze oranje is het niet gedaan en dat blijft niet echt netjes16 februari 2011 om 17:39 #17816511ok pascal, zal het de spuiter voor leggen
nu heb ik nog weer wat…
is alle zwart het zelfde op en aan de gt/e ?
raamlijsten, driehoekje bij achterste zijraam,
en de achterplaat en motorkap?kleurcode 125 zei de spuiter niks,
kan het e125 zijn?en de code vasn het zwarte ?
verder nog iemand met tips en tricks?
19 februari 2011 om 18:03 #17816512:hmmz niemand hier ??????:o
19 februari 2011 om 18:13 #17816513het zal wel e125 zijn daar mijn kleurnummer begint ook met een E
en nog een goede tip spuiten zonder lopers hoef je niet 2x te schuren:jerry19 februari 2011 om 20:44 #17816514dat laatste hoop ik ook voor de spuiter :P
20 februari 2011 om 09:40 #17816515Een beetje gerespecteerd en goed uitgeruste spuiterij kan ook opel E125 vinden, en kleur maken, in zijn database hoor. Het is gewoon een Opel kleur die geleverd is vroegahh…
20 februari 2011 om 09:49 #17816516AnoniemLid sinds:
1 January 1970motip heeft / had rally zwart
dat kwam volgens mij erg dicht bij het originele zwartwas niet mat maar zoort van zijdeglans
die kleur moet de spuiter toch ook wel kennen cq kunnen maken krijgen
want grote delen als een helve motorkap met een spuitbus doen????
tjah het kan wel
maar niet makelijk
en ook prijzig tegenwoordig;)20 februari 2011 om 09:57 #17816517hoho.. hier wordt niet met een spuitbus gespoten.. das chris zijn werk :P
mijn spuiter kan alle kleuren maken, daar ben ik niet bang voor.
maar ik zit met het dilemma, de beste man kent heel de b manta niet.
ja.. wel eens gezien uiteraard, maar nooit in verdiept, en nooit gespoten.
hoe moet hij dan weten, welke kleur nummers er allemaal in verwerkt zitten?maar voor zover ik nu ben:
*kleurnummer e125 (zilvergrijs) voor de body.
*kleurnummer RAL 9005 (zwart zijdeglans) voor al het zwarte werk.20 februari 2011 om 10:44 #17816518Hebben ze bij de spuiterij geen computer met mengcodes? Bij mij is toen de formule van de originele lak in de computer opgezocht en aan de hand daarvan zijn ze gaan mengen om het kleurverschil te compenseren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.