Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Oranje waarschuwingslampje brandt, kapotte bobine?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2012 om 19:34 #17907787
Niet toevallig op LPG??
13 april 2012 om 12:38 #17907788Ze gaan hem nu uit elkaar halen en dan komt er een lektest voor de cilinder. Zuigerveren waren sowieso goed. Volgens de dealer komt het zelden voor dat die dingen lek zijn, dus daar hoop ik inderdaad maar op. Als hij niet lek is, gaat de rest van de reperatie volgens plan door. Ik had 2/3de van de totale druk vergeleken met de andere 3 cilinders erop staan. Voor de rest heeft de auto 175000 weg nu.
Waarschijnlijk is er door de vorige eigenaar te lang doorgereden met die kapotte wervelkleppen. Gevolg is dat bij een keer flink optrekken of gasgeven de cilinderkleppen te heet worden en verbranden. Ik ga er nog wel achteraan wegens de verkoop van een auto met verborgen gebreken. Is namelijk wel 2400 euro aan reperaties nu.
Zijn er nog mensen die tips hebben om dit eventueel te verhalen op de verkoper van de auto. Heb hem nu namelijk 3 weken ….
13 april 2012 om 16:52 #17907789****Reparaties***** uiteraard, niet reperaties
14 april 2012 om 22:34 #17907790ow, ja dat kan ook nog..
Wat een ellende zeg…
Willem
24 april 2012 om 19:01 #17907791Zo, daar ben ik weer. Auto vandaag opgehaald. Cilinderkop is gevlakt en er is één verbrande klep vervangen. Andere kleppen waren goed. Echter zijn wel alle zittingen van de kleppen vervangen. Klephoedjes zijn ook vervangen. Daarom alle kleppen opnieuw afgesteld. Gelijk nieuwe distributie erin gegaan, samen met olie, oliefilter. Hij was toch bezig, dus maar gelijk gedaan, hoef ik dat zelf niet meer te doen.
Oorzaak van verbranding is waarschijnlijk de kapotte verwelklep geweest, waardoor er verkeerde verbranding is ontstaan, met te hoge temperaturen. Kosten waren trouwens 1500 euro, exc. distributie. En dan heb ik nog geluk gehad met wat kortingen. Is namelijk een motor waarbij een speciaal afstelmechanisme nodig is. Totale kosten na aankoop nu 2300 euro exc. distributie.
Nu bezig met een eventuele rechtzaak wegens verborgen gebreken.
Laat nog wel weten hoe dat is afgelopen. Voor ik het vergeet, hij loopt nu voorlopig wel als een zonnetje.
17 mei 2012 om 20:33 #17907792Zo. Ik heb inmiddels 600 euro teruggekregen zonder rechtszaak. Daarmee is het afgedaan, werd er beetje ziek van, dat gezeur. Wagen loopt overigens nog altijd prima en als een zonnetje!
18 mei 2012 om 07:12 #17907793Wat ik niet begrijp he van opel,correct me if i’m wrong. De z16xep de wervelkleppen, inlaatspruitstuk en bobine etc.. geeft heel vaak problemen. Ik heb zelfs in 1 jaar 3 bobines vervangen. Waarom zegt opel niet van “beste opel gebruikers,wij zullen uw bekende kwalen met korting inbouwen”. Opel is wat dat betreft echt een ruk bedrijf,sorry maar dit zeg ik met ervaring en het weggegeven geld.
Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk
18 mei 2012 om 07:15 #17907794@Juffer1 wrote:
Zelfde problemen ook gehad met een ’05 Astra H Z16XEP.
Het motorlampje ging branden, knipperen, branden, knipperen, branden enz.
Ter hoogte van Bunschoten / Nijkerk de auto op de uitvoegstrook gezet en geprobeerd om opnieuw de auto te starten – helaas zonder sucses want de klacht bleef.
Op advies van (Opel)Kees de ANWB gebeld die met hun OBD de storingsmelding “vonkoverslag cilinder 4” te zien kregen. Volgens de ANWB kon dit of een vervuilde injector zijn of de bobinerails.Bobineblok vervangen en nooit geen storing meer gehad. Ik lees op veel astra forums dat de bobine brug van de Z16XEP echt een zorgenkindje is en dat die erg vaak kapot gaan.
Mij is trouwens door de ANWB op het hart gedrukt om extreem laag in toeren te blijven rijden als dit gebeurd omdat je serieuze schade hierdoor kan oplopen.
Zelfde probleem gehad op de A20 1,5 jaar geleden. Maar ik reed met 90 naar huis,ik merk nog steeds geen schade:mrgreen:
Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.