Oranje motorstoringslampje brandt

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Oranje motorstoringslampje brandt

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    melliw

Dag ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraagje.

Ik heb een opel vectra B caravan X 1.8 XE uit 1998.

Nu gaat regelmatig het oranje motorlampje branden. Als ik nu het kontakt weer uit zet en dan weer aan wil het wel gebeuren dat die dan niet gaat branden maar dan bij de volgende startbeurt wel weer. Nu gebeuurde het pas dat ik op een zestig km weg reed en de motor in laag toeren steeds even stotterde en op een gegeven moment sloeg de motor af en begonnen alle lampjes te branden. Motor aan de kant gezet , kontakt uit en weer aan gezet en het was weer goed.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

BvD

sw_reijnders
      Deelnemer

nope . . . motorstorings lampje betekent motorstoring.

Dus uitlezen.
        Dit kan bij de dealer of met knippercodes.
        Hoe je knippercodes moet uitlezen staat in het how-to topic boven aan in het vectra forum.

Bartjex88
        Deelnemer

Kan zoveel zijn, Effe laten uitlezen door de VOD

Famempeters

eff netjes voorstellen word erg op prijs gesteld .

en ja wat al gezegd is laat bij de VOD (vriendelijk opel dealer )hem uitlezen dan weet je waar de storing op slaat.

er kunnen heel veel kleine dingen zijn .

en dan kan je waarschijnlijk wel hier horen hoe je verder moet handelen .

Bert

melliw

Oh ja ik ben Wil en kwam dit forum tegen waar ik denk wel wat te kunnen leren.

Kunnen jullie me een klein beetje opweg helpen. Hoe moet ik dat van dat lampje zien. Houd dat in dat dit een computer is die dan stuk is of is het een specifieke storing gestuurd door een module of zo iets dergelijks?

Gr

svdk20
              Deelnemer

je motor is gekoppeld aan je ecu (computer) en die heeft een diagnoise programma voor de sensoren en als daar een fout in zit dan krijg je het motorstorings lampje.

bij de vod kan je dan je ecu uitlaten lezen en zo weet je wat er aan de hand is.

melliw

Maar is de ecu dan niet kapot of zou dan niets meer werken

Gr

stefan m.

dan werkt niks meer :) dan krijg je jij je auto volgens mij niet eens meer gestart…

Maar gewoon even uit laten lezen kan zoveel zijn joh! nokkenassensor zoals de mijne of gewoon een andere storing.. kan niet zoveel kwaad maar toch is het beter om het ff uit te laten lezen voordat het wel een ernstig ding is!

sw_reijnders
                    Deelnemer

aan de ECU (computer) zitten sensors gekoppeld.
                      Als er ergens een een douw heeft gehad, zal de ECU dat registreren.

Rij maar even langs de Vriendelijke Opel Dealer (VOD ;)) dan lezen ze die even uit.

melliw

Ik zal het morgen laten doen. Is dit in de meeste gevallen zo of wordt ik weer die uitzondering waarbij er niets merkwaardigs in het geheugen te zien is. Ik vraag dit even omdat ik ook dat andere gevalletje had , dat de motor uitsloeg , alle lampjes aan gingen en stuur en rembekrachtiging uitvielen. ( levensgevaarlijk maar gelukkig reed ik maar 45 )

Bedankt alvast

Gr Wil

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.