Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Oranje Motorblok lampje brand in dashboard.
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 juni 2018om 23:32 door
Opeltje17.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2018 om 16:26 #18357697
<p style=”text-align: left;”>Hallo.</p>
Vrijdag is onze dochter met de Astra G naar Assen gegaan, onder weg zag ze opeens het lampje aan. Niets gemerkt gevoeld en ook aan het rijden niets te merken volgens haar.Gister is zij gewoon weer thuis gekomen niets geks alleen lampje aan.
Vandaag moest mijn vrouw er mee weg… zij dacht ik ben niet voor niets al jaren lid… elk fam lid heeft een eigen pasje.
Dus gebeld…
Auto uitgelezen code P0170
Lichtmassa meter..
Luchtmassameter eraf gehaald was niet verschrikkelijk vies maar wel wat met spul ingespoten en met perslucht schoongespoten.
Luchtfilterhuis ook open.. filter was nog keurig geel… maar onder het filter veel blad… misschien een beestje een nestje? Want wie vervangt er nu een filter en laat dat blad zitten.
Kortom schoongemaakt gereset foutmelding lampje weg. Flink gasgeven auto uit weer aan en dit zo paar keer herhaald.. met uitlees apperatuur aan de auto.
Liep leurig nette waardes.
Nu de praktijk afwachten komt de storing terug.
Man zei luchtmassa meter kost snel weer een paar honderd euro… maar dan moet er dieper onderzocht worden door garage..
■Kan de lucht massa meter door een ander iets wat stuk is een foutmelding geven zodat het lampje aan gaat?
■In februari is gasklephuis gereinigd.. toerental schommelde.. en de EGR klep gereinigd.
Graag raad…
En is zo.n luchtmassa meter echt een paar honderd euro?
Zag wel dat hij zelf vervangen kan worden.
Is 2e hands een optie.. bv Astra g forum.
En is er voor elke motor een andere Lucht massameter?
Of kan er ook een van een 1.6 of… andere benzinemotor in.
Gegevens Auto:
Astra G 1.8 16v 125 pk
Kenteken 65-SB-VV
160.000 km.
Thxxc alvast
24 juni 2018 om 17:03 #18357698Lmm alleen vdo of originele. Ebay 160€.
Ben je 100% zeker dat lmm is defect? Ik heb eentje voor test.24 juni 2018 om 19:19 #18357702<p style=”text-align: center;”>[quote quote=18357698]Lmm alleen vdo of originele. Ebay 160€. Ben je 100% zeker dat lmm is defect? Ik heb eentje voor test.[/quote]</p>
Nee niet 100%De code hoorde daarbij hij zei netjes wel netjes de code. En zei dat is een lastige. Na inlezen in de apparatuur en waardes bekijken en in zijn info kijkend zei hij storing massa meter.
Maar nu hij weer gereset is moeten we weer gewoon gaan rijden en kijken wat er gebeurt. Het kan wegblijven en eenmalig zijn of… het komt terug en dan moeten we naar een garage zei hij. Astra loopt netjes zei hij en als hij gewoon netjes blijft lopen geen paniek hebben met het lampje… als hij gaat knipperen wel direct stoppen.. als het lampje brand… en dus dan ook al rijd hoj gewoon goed toch en een soort noodloop zit kan het verbruik wel hoger zijn.
We gaan het dus zien.
Woon je ver van Almere om in nood de Lmm te lenen..testen?
Nu met veel gasgeven door de wegenwacht ging het lampje niet aan..
We hebben de Astra voor de kinderen erbij genomen…
Ik heb geen geluk met Astra??
Zelf een Astra K met al 2 jr ellende…
Ps kun je een Astra G ook resetten?
Accu er een tijd af of?
Gr Arnold
24 juni 2018 om 22:06 #18357709[quote quote=18357702] zei hij storing massa meter. ? [/quote]
P0110 foutcode? Ik zien dat met defecte ecu.
Ik woon in Capelle aan den IJssel.
24 juni 2018 om 22:18 #18357710P0170 is de code.
Hij heeft de LMM er ook af gehad en gereinigd.
Onder is een voorbeeld wat hij schoongemaakt heeft.
26 juni 2018 om 12:15 #18357755Geeft een LMM van het merk Bosch ook problemen op de Astra?
Kan er echt alleen VDO en Opel merk zelf op zonder problemen.
Merken van aliexpress begrijp ik maar Bosch is toch een goed produckt en een stuk betaalbaarder als OEM Opel
26 juni 2018 om 12:28 #18357756Nooit gezien een bosch lmm voor z18xe.
26 juni 2018 om 21:39 #18357781[quote quote=18357756]Nooit gezien een bosch lmm voor z18xe.[/quote]
Wat is het merk dat Opel zelf OEM
voor een lmm gebruikt
26 juni 2018 om 23:32 #18357785Siemens, is een Siemens systeem.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.