oranje lampje motorkoeling of airco Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) oranje lampje motorkoeling of airco Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241311
    kingtekmo
      Lid sinds:
      4 September 2011

      Na het opnieuw laten bijvullen van de airco (was helemaal leeg…zo gekocht….) gaat deze terug. Nu gaat bij heel warm weer af en toe het oranje lampje branden op het dashboard wat duidt op storing motorkoeling of airco. Met een garagist al eens gekeken en de motor gaat niet in nood, blijft mooi draaien zonder verlies van vermogen, de airco blijft mooi werken, de motorkoeling blijft mooi aan en de temperatuur van de wagen gaat niet boven de 90° ( zoals altijd). Na het opnieuw starten blijft de waarschuwing gewoonlijk wel weg. Ik heb wel de indruk dat dit altijd gebeurt als het buiten zo rond de 30° is. Iemand ervaring mee ?
      Oh ja, wagen is Zafira 2000 DTI uit 2005.
      Alvast bedankt !

      #17917559
      GRSBK
        Lid sinds:
        12 January 2011

        jouw uitvoering is dat een Zafira type A of een type B

        #17917560
        kingtekmo
          Lid sinds:
          4 September 2011

          Een type A.

          #17917561
          GRSBK
            Lid sinds:
            12 January 2011

            de garage houder heeft gekeken maar heeft hij
            hem ook al eens uitgelezen?

            (Als je type B had kon jezelf uitlezen dit is volgens mij bij type A niet mogelijk)

            #17917562
            buutsworld
              Lid sinds:
              30 July 2011

              ik had last van het zelfde probleem af en toe gingen de waarschuwings lampjes van het airco motor koeling systeem aan meestal als je de wijk in kwam rijden bij iets minder rijwind
              je moet even kijken of de fan voor je airco radiator nog lekker vrij loopt.
              bij die van mij heb ik die fan er even uit gehaald want die liep erg stroef ik heb hem helemaal schoongemaakt met perslucht en in gespoten met wd 40 hij zat vol met oude verteerde blaadjes en beestjes nu loopt hij weer lekker soepel en koelt hij de radiator een stuk beter

              je kunt ten alle tijden de fouten bij een zafira A uitlezen met een op-com

              #17917563
              kingtekmo
                Lid sinds:
                4 September 2011

                @GRSBK wrote:

                de garage houder heeft gekeken maar heeft hij
                hem ook al eens uitgelezen?

                (Als je type B had kon jezelf uitlezen dit is volgens mij bij type A niet mogelijk)

                Ja, hij heeft hem uitgelezen maar vond niets verdacht. Het was niet bij een Opel garage maar bij een filiaal van Midas. In ieder geval heeft hij er niks voor aangerekend wat ik wel aardig vind van hem….

                #17917564
                GRSBK
                  Lid sinds:
                  12 January 2011

                  dat is service….
                  Bij een opel dealer tik je iets van 36 euro af voor het uitlezen met tech 2

                  #17917565
                  GRSBK
                    Lid sinds:
                    12 January 2011

                    @buutsworld wrote:

                    je kunt ten alle tijden de fouten bij een zafira A uitlezen met een op-com

                    Bij het type B kun je dit zelf met de gaspedaal rempedaal methode
                    en daarvan weet ik niet of dat bij type A ook werkt

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.