opties opel astra 1.6 essentia bouwjaar 2010

Forumindex Forums Modellen Astra opties opel astra 1.6 essentia bouwjaar 2010

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    paardekam76

Beste leden,

ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Frank Paardekam en ik woon in Almere, leeftijd 52 jaar.

ik heb een paar vraagjes, hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een aantal maanden geleden een opel astra J essentia 1.6 gekocht, na een paar maanden verbazen mij een aantal dingen
      1 – volgens de dealer is deze auto niet uitgerust met een boordcomputer, de bediening ervoor zit wel op de knipperlicht handle, weet iemand of er inderdaad uitvoeringen van deze auto zonder deze optie?

2- volgens het instructieboekje zou je bij een buitentemperatuur van minder als 5 graden een waarschuwing op een van de displays moeten krijgen
      echter krijg ik zo een melding niet, ook niet als het onder het vriespunt komt. weet iemand of er inderdaad uitvoeringen van deze auto zonder deze optie?

3- volgens het instructieboekje zou er een groen controlelampje moeten branden van een ruitenwisser als de ruitenwissers in de automatische (regensensor) stand staan, bij mij brand zo een lampje niet. weet iemand of er inderdaad uitvoeringen van deze auto zonder deze optie?

4- ik had verwacht een melding te krijgen als het ruitensproeier reservoir bijna leeg is, deze melding krijg ik niet. weet iemand of er inderdaad uitvoeringen van deze auto zonder deze optie?

Wat wellicht van belang is om te melden is het feit dat mijn automatisch dimmende binnenspiegel ook niet werkte, dit is inmiddels wel door de opel dealer opgelost, naar zeggen middels het trekken van een nieuwe bedrading, wat ik mij echter afvraag is het feit of al de hierboven gestelde vragen hier wellicht mee te maken hebben, oftewel dat er misschien een algeheel probleem zou kunnen zijn met een van de computers in de auto.

Hopelijk kan iemand mij meer vertellen.

Groeten,

Frank Paardekam

Opel_Bjorn
      Deelnemer

Essentia is de instap versie met niks op. Boordcomputer is een optie, de bediening is aanwezig maar je zal maar beperkt kunnen bladeren in het menu.

Of er een lampje moeten branden bij de ruitenwissers heb ik nog nooit gezien. Je krijgt gewoon een melding te zien op je schermpje tussen de tellers (als je dat schermpje hebt want een essentia heeft daar standaard een klein scherm ipv van een groot) dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom je geen melding krijgt bij koud weer.

standaard scherm (midlevel display) essentia

Groot scherm (uplevel display)

Andre_Ede

Dat groene lichtje bij auto ruitenwissers aan heb ik nog nooit gezien (heb zelf de meest uitgebreide display) , vraag je af of je die automaat wel hebt op de goedkoopste Astra J.

paardekam76

oke, bedankt voor de info, dan ga ik er vanuit dat ik deze opties niet heb, de automatische wissers met regensonsor zitten er in ieder geval wel op.

Groeten,

Frank Pardekam

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.