Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opties inbouwen corsa C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2013 om 10:47 #17256401
Goedemorgen,
Onlangs heb ik mijn oude corsa B uit 95 verruild voor een nette C 1.2 twinport uit 2004 :wors
Nu is de C wel voorzien van een dakraam, stuurbekrachtiging, cruise control en audio stuurwielbediening. Echter missen helaas centrale deurvergrendeling, elektrische ramen en elektrische spiegels.
Na wat speuren op marktplaats blijkt dat deze onderdelen (in ieder geval de raammechanismen en spiegels) best wel aardig te vinden zijn voor een redelijk prijsje. Nu rest mij de vraag of mijn corsa is voorbereid op deze opties en wat ik dan precies nodig heb uit een donorauto om dit werkend te krijgen voordat ik de boel uit elkaar ga schroeven.Voor de elektrische ramen dacht ik aan: raammechanismen, motoren, bekabeling in de deur (is dit plug en play, of moet ik nog kabels extra door rubbers heen trekken?) en nieuwe handvatten met schakelaars.
Voor de spiegels: een setje elektrisch verstelbare spiegels (duh :p), plastic kappen binnenin. Hoe zit het met de bekabeling hier?
Voor de centrale vergrendeling: hier heb ik eigenlijk niet echt een beeld van wat hier bij komt kijken, in ieder geval 3 motortjes om beide portieren en de achterklep te laten vergrendelen en ontgrendelen maar verder sta ik hier eigenlijk een beetje voor een raadsel. (als dit al in te bouwen valt zonder een universeel setje te gebruiken)
M.v.g.
Thijs22 maart 2013 om 11:46 #18118818Voor die centrale vergrendeling kun je best naar de brezan gaan ofzo, en daar een pakketje bestellen (internet kan natuurlijk ook!) daar zit een aansluitschema, en alles wat je nodig hebt bij… De kabels die naar je portieren gaan moeten door het rubber heen denk daar best aan dat je de voeding voor je ruiten en spiegels ook best ineens trekt, anders moet je hem 3x open maken… :hmmz
Grt
22 maart 2013 om 18:08 #18118819c.v. zit er standaar toch wel op?
was op de meeste btjes al zoje moet even die stekker in de sponning los trekken.
dan kan je zo zien of je de kabelboom IN de auto al voorberid heb.
in dat geval is het plug and play27 maart 2013 om 09:00 #18118820Corsakupesh, kan ik niet beter een origineel setje uit een donorauto halen? (lijkt me betrouwbaarder dan een universeel setje)
Wat heb ik nodig uit een donorauto om dit te laten werken (al dan niet op afstandsbediening), 3 motortjes (2 portieren en achterklep), bekabeling, en verder…?27 maart 2013 om 09:11 #18118821Origineel is inderdaad wel het mooist, en je auto is er qua ruimte op voorbereid. Je hebt nog een kiekert nodig, die de boel moet aansturen ;)
27 maart 2013 om 09:27 #18118822@tamiya wrote:
Origineel is inderdaad wel het mooist, en je auto is er qua ruimte op voorbereid. Je hebt nog een kiekert nodig, die de boel moet aansturen ;)
En waar vind ik deze kiekert?
In een ander topic vond ik dat bij de C de ruitenwissers, alarm, cv, etc. allemaal centraal aangestuurd worden door een bodymodule o.i.d. Heb ik deze module dan niet al?31 maart 2013 om 13:13 #18118823Na even de stekker uit m’n deur getrokken te hebben om te kijken wat er wel en niet zat kwam ik er tot mijn verbazing achter dat er maar twee pinnetjes in zitten, beide voor de speakers :swear Ik had toch wel iets meer voorbereid verwacht eigenlijk.
Nu wordt het dus vrij lastig en erg veel werk om wat in te bouwen neem ik aan :(31 maart 2013 om 13:35 #18118824Jammer dat er niet zoveel draden zijn voorbereid. De ene auto heeft meer voorbereiding qua draden liggen dan de andere. Is afhankelijk van de uitvoering. Op zich is alles naderhand nog in te bouwen, het kost helaas wel meer tijd. Maar waar een wil is, is een weg ;)
31 maart 2013 om 14:11 #18118825Had van een c toch wel verwacht dat iig de centrale vergrendeling is voorbereid. Makkelijkste is op de sloop de complete kabelbomen te demonteren. In rotterdam staat nu 2 corsa c’s die redelijk compleet zijn! Origineel centrale vergrendeling van een c, hebben die niet altijd een afstandsbediening erbij?
31 maart 2013 om 19:20 #18118826Ja, wie weet maar eens een zomerprojectje van maken.
31 maart 2013 om 19:29 #18118827@joop1970 wrote:
Had van een c toch wel verwacht dat iig de centrale vergrendeling is voorbereid. Makkelijkste is op de sloop de complete kabelbomen te demonteren. In rotterdam staat nu 2 corsa c’s die redelijk compleet zijn! Origineel centrale vergrendeling van een c, hebben die niet altijd een afstandsbediening erbij?
In de sleutels..
Volgens mij zijn de losse ab kastjes rond 97 langzaam aan gaan verdwijnen bij Opel
31 maart 2013 om 21:01 #18118828Ja dat bedoel ik, in de sleutels. Moet je dan ook niet de sleutels bij de kiekert hebben of maakt dat niet uit?
31 maart 2013 om 21:40 #18118829Ja zou je er wel bij moeten hebben.
Kiekert slaat de sleutelcodes op, dus heb je idd nodig.
Echter is een code van de sleutels hebben dan ook erg handig.Moet allemaal opnieuw ingeleerd en ingeprogrammeerd worden dan meen ik.
Weet ff niet 100% zeker.4 april 2013 om 19:08 #18118830ik zou toch gaan voor originele van de sloop en niet van die Brezan crap of zo. :wtf :vertag
en net wat er gezegd word : demonteer zo veel mogelijk uit de donor auto.
maak anders eerst duidelijke foto’s voor demontage. :jerry :wors :thumb
dit kan heel handig zijn tijdens het inbouwen in jouw auto. :agent7 april 2013 om 09:43 #18118831Als ik jou was, zou ik toch nog een keer extra checken of je cv niet defect is, ipv dat er geen in zit. Bij mijn weten werd de Corsa c standaard met cv geleverd.
7 april 2013 om 09:50 #18118832Corsa C is niet standaard geleverd met CV. De goedkopere versies’s hebben deze er niet in.
7 april 2013 om 14:32 #18118833Klopt, maat van mij had ook een c met helemaal niks erop. Alleen stuurwielbediening.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.