Opties inbouwen corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Opties inbouwen corsa C

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256401
    thijs1
      Lid sinds:
      16 November 2010

      Goedemorgen,

      Onlangs heb ik mijn oude corsa B uit 95 verruild voor een nette C 1.2 twinport uit 2004 :wors
      Nu is de C wel voorzien van een dakraam, stuurbekrachtiging, cruise control en audio stuurwielbediening. Echter missen helaas centrale deurvergrendeling, elektrische ramen en elektrische spiegels.
      Na wat speuren op marktplaats blijkt dat deze onderdelen (in ieder geval de raammechanismen en spiegels) best wel aardig te vinden zijn voor een redelijk prijsje. Nu rest mij de vraag of mijn corsa is voorbereid op deze opties en wat ik dan precies nodig heb uit een donorauto om dit werkend te krijgen voordat ik de boel uit elkaar ga schroeven.

      Voor de elektrische ramen dacht ik aan: raammechanismen, motoren, bekabeling in de deur (is dit plug en play, of moet ik nog kabels extra door rubbers heen trekken?) en nieuwe handvatten met schakelaars.

      Voor de spiegels: een setje elektrisch verstelbare spiegels (duh :p), plastic kappen binnenin. Hoe zit het met de bekabeling hier?

      Voor de centrale vergrendeling: hier heb ik eigenlijk niet echt een beeld van wat hier bij komt kijken, in ieder geval 3 motortjes om beide portieren en de achterklep te laten vergrendelen en ontgrendelen maar verder sta ik hier eigenlijk een beetje voor een raadsel. (als dit al in te bouwen valt zonder een universeel setje te gebruiken)

      M.v.g.
      Thijs

      #18118818
      corsakupesh
        Lid sinds:
        29 December 2011

        Voor die centrale vergrendeling kun je best naar de brezan gaan ofzo, en daar een pakketje bestellen (internet kan natuurlijk ook!) daar zit een aansluitschema, en alles wat je nodig hebt bij… De kabels die naar je portieren gaan moeten door het rubber heen denk daar best aan dat je de voeding voor je ruiten en spiegels ook best ineens trekt, anders moet je hem 3x open maken… :hmmz

        Grt

        #18118819
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          c.v. zit er standaar toch wel op?
          was op de meeste btjes al zo

          je moet even die stekker in de sponning los trekken.
          dan kan je zo zien of je de kabelboom IN de auto al voorberid heb.
          in dat geval is het plug and play

          #18118820
          thijs1
            Lid sinds:
            16 November 2010

            Corsakupesh, kan ik niet beter een origineel setje uit een donorauto halen? (lijkt me betrouwbaarder dan een universeel setje)
            Wat heb ik nodig uit een donorauto om dit te laten werken (al dan niet op afstandsbediening), 3 motortjes (2 portieren en achterklep), bekabeling, en verder…?

            #18118821
            tamiya
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 October 2011

              Origineel is inderdaad wel het mooist, en je auto is er qua ruimte op voorbereid. Je hebt nog een kiekert nodig, die de boel moet aansturen ;)

              #18118822
              thijs1
                Lid sinds:
                16 November 2010

                @tamiya wrote:

                Origineel is inderdaad wel het mooist, en je auto is er qua ruimte op voorbereid. Je hebt nog een kiekert nodig, die de boel moet aansturen ;)

                En waar vind ik deze kiekert?
                In een ander topic vond ik dat bij de C de ruitenwissers, alarm, cv, etc. allemaal centraal aangestuurd worden door een bodymodule o.i.d. Heb ik deze module dan niet al?

                #18118823
                thijs1
                  Lid sinds:
                  16 November 2010

                  Na even de stekker uit m’n deur getrokken te hebben om te kijken wat er wel en niet zat kwam ik er tot mijn verbazing achter dat er maar twee pinnetjes in zitten, beide voor de speakers :swear Ik had toch wel iets meer voorbereid verwacht eigenlijk.
                  Nu wordt het dus vrij lastig en erg veel werk om wat in te bouwen neem ik aan :(

                  #18118824
                  tamiya
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 October 2011

                    Jammer dat er niet zoveel draden zijn voorbereid. De ene auto heeft meer voorbereiding qua draden liggen dan de andere. Is afhankelijk van de uitvoering. Op zich is alles naderhand nog in te bouwen, het kost helaas wel meer tijd. Maar waar een wil is, is een weg ;)

                    #18118825
                    joop1970
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 September 2010

                      Had van een c toch wel verwacht dat iig de centrale vergrendeling is voorbereid. Makkelijkste is op de sloop de complete kabelbomen te demonteren. In rotterdam staat nu 2 corsa c’s die redelijk compleet zijn! Origineel centrale vergrendeling van een c, hebben die niet altijd een afstandsbediening erbij?

                      #18118826
                      thijs1
                        Lid sinds:
                        16 November 2010

                        Ja, wie weet maar eens een zomerprojectje van maken.

                        #18118827
                        kimmiej666
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2008

                          @joop1970 wrote:

                          Had van een c toch wel verwacht dat iig de centrale vergrendeling is voorbereid. Makkelijkste is op de sloop de complete kabelbomen te demonteren. In rotterdam staat nu 2 corsa c’s die redelijk compleet zijn! Origineel centrale vergrendeling van een c, hebben die niet altijd een afstandsbediening erbij?

                          In de sleutels..

                          Volgens mij zijn de losse ab kastjes rond 97 langzaam aan gaan verdwijnen bij Opel

                          #18118828
                          joop1970
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 September 2010

                            Ja dat bedoel ik, in de sleutels. Moet je dan ook niet de sleutels bij de kiekert hebben of maakt dat niet uit?

                            #18118829
                            kimmiej666
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 March 2008

                              Ja zou je er wel bij moeten hebben.

                              Kiekert slaat de sleutelcodes op, dus heb je idd nodig.
                              Echter is een code van de sleutels hebben dan ook erg handig.

                              Moet allemaal opnieuw ingeleerd en ingeprogrammeerd worden dan meen ik.
                              Weet ff niet 100% zeker.

                              #18118830
                              combo c tour
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 July 2005

                                ik zou toch gaan voor originele van de sloop en niet van die Brezan crap of zo. :wtf :vertag
                                en net wat er gezegd word : demonteer zo veel mogelijk uit de donor auto.
                                maak anders eerst duidelijke foto’s voor demontage. :jerry :wors :thumb
                                dit kan heel handig zijn tijdens het inbouwen in jouw auto. :agent

                                #18118831
                                Rotho
                                  Lid sinds:
                                  22 January 2010

                                  Als ik jou was, zou ik toch nog een keer extra checken of je cv niet defect is, ipv dat er geen in zit. Bij mijn weten werd de Corsa c standaard met cv geleverd.

                                  #18118832
                                  tamiya
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 October 2011

                                    Corsa C is niet standaard geleverd met CV. De goedkopere versies’s hebben deze er niet in.

                                    #18118833
                                    joop1970
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 September 2010

                                      Klopt, maat van mij had ook een c met helemaal niks erop. Alleen stuurwielbediening.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.