oplossing gezocht voor defect L/R stadslicht astra J

Forumindex Forums Modellen Astra oplossing gezocht voor defect L/R stadslicht astra J

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268430
    astra turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2014

      Hallo,

      wij hebben sinds 6 week een astra j van eind 2010. na een week of 2 kregen we steeds de melding L of R stadslicht defecte op de BC.
      kijken om de auto , maar niets te vinden . na een tijdje kwam ik er achter dat het de achterlichten zijn die het dichtst bij de kofferklep zitten .
      een tik op de lamp lost het probleem/melding steeds op. Maar ben niet van plan om elke dag op mn lichten te rammen :D
      ik ben er nu zo ver mee dat ik de lampjes vast wil solderen , maar hoop dat er mensen die een andere goede blijvende oplossing hebben .

      wat ik zelf al gedaan heb is :
      contacten van unit en lamp schoon gemaakt met doekje ,ontvetter , opgeschuurd . ongeveer nu 8 keer.

      ik hoor graag andere oplossingen .
      alvast bedankt

      #18255847
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Had mijn Sports Tourer ook met identiek dezelfde melding. Ik maar zoeken vooraan en niks vinden. Ook al uit voorzorg de standlichten vervangen. Bleek het later een lamp in het kofferdeksel te zijn. Ook een keer op meppen en de melding was even weg en de lamp brandde dan ook weer. Ik heb ook alles opgeschuurd en gedaan maar de melding bleef komen en de lamp brandde soms niet. Garage heeft dan de lgloeiampen vervangen door nieuwe exemplaren en toen was het probleem opgelost en heb ik de melding niet meer gehad.

        #18255848
        PaulAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2013

          Gewoon een nieuw lampje er in is de oplossing. ;)

          Wat je met die klap doet is de gloeidraad van het lampje weer tegen elkaar aan slaan, zodat hij het weer doet. Zodra het lampje dan weer afkoelt is hij weer los.

          #18255849
          astra turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 October 2014

            aan beide kanten zijn al 4 keer nieuwe lampen ingezet . gister zelf nog . dus dat is helaas niet de oplossing .

            #18255850
            astra turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 October 2014

              @Opel_Bjorn wrote:

              Had mijn Sports Tourer ook met identiek dezelfde melding. Ik maar zoeken vooraan en niks vinden. Ook al uit voorzorg de standlichten vervangen. Bleek het later een lamp in het kofferdeksel te zijn. Ook een keer op meppen en de melding was even weg en de lamp brandde dan ook weer. Ik heb ook alles opgeschuurd en gedaan maar de melding bleef komen en de lamp brandde soms niet. Garage heeft dan de lgloeiampen vervangen door nieuwe exemplaren en toen was het probleem opgelost en heb ik de melding niet meer gehad.

              bij mij gaat het echt om de achterlichten die dan ook echt uit zijn. Verschillende keren lampen al vervagen . maar denk dat de lamp unit van deze type opels minder zijn dan die met bajonet lampen. vind die steek lampen maar niets.

              #18255851
              PaulAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 August 2013

                wat voor merk lampjes worden er dan ingezet? De goedkopere merken van de benzinepomp zijn vaak snel weer stuk.

                Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar philips of osram lampen

                #18255852
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  opschuren zal maar tijdelijk helpen, je zou kunnen opschuren en zuurvrije vaseline op de contacten doen of de contacten proberen te vertinnen, en als allerlaatste zou je de zaak kunnen vastsolderen, maar dan heb je een probleem als er onderweg een lamp kapot gaat.

                  #18255853
                  astra turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 October 2014

                    de lampen die mij geven zijn bij de dealer zijn van toshiba , ik weet niet of dat goede lampen zijn .
                    ik had indd gehoopt dat opschuren zou helpen maar door corrosie zal dat indd maar tijdelijk zijn.
                    men zegt dat contact spray of wd 40 ook een oplossing kan zijn?

                    #18255854
                    astra turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 October 2014

                      ik heb de contacten nu vertint maar zo nu en dan krijg ik de melding weer. wie weet of de toshiba lampen goed zijn?

                      #18255855
                      Wilma
                        Lid sinds:
                        5 September 2007

                        Heb je het lipje al wat verder naar buiten gebogen ?

                        Met die Toshiba lampjes is niets mis.

                        #18255856
                        astra turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 October 2014

                          als ik die lipjes naar buiten buig komen de lampen er toch losser in te zitten? het gaat hier om t10 steek lampjes.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.