Oplichting Lexmaul c20xe

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Oplichting Lexmaul c20xe

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 160)
  • Auteur
    Jeroen-c20xe

Ik ben dus van de week voor 400 euro opgelicht via speurders.nl
      Stond een mooie lexmaul voor de c20xe op voor 500 euro. 400 geboden en een week later mocht ik hem hebben voor dat geld.
      Vent was druk met werk dus opsturen was het makkelijkste vond hij. 400 euro overgemaakt en vanaf dat moment doodse stilte.
      Niks gekregen via de post en mail reageert hij niet meer op: Opgelicht dus.

Nu vroeg ik me af of iemand dit vaker heeft meegemaakt. Een lexmaul is natuurlijk wel een redelijk exclusief product (niet iets waar de gemiddelde oplichter mensen mee oplicht) dus vandaar.
      Zijn woonplaats (waar de advertentie op stond dan) lag ergens in Zuid-Holland dacht ik maar ben ik vergeten.
      Naam: Henri Veldman (waar het geld naar is overgemaakt) en de naam waar het mailadres op stond (spyky24@hotmail.com) was angela veldhuizen.

Heb sowieso een afspraak voor donderdag om aangifte te doen maar dacht misschien dat dit een bekende is voor iemand hier op het forum, al zal waarschijnlijk wel alles vals zijn.

alvast bedankt,
      mvg Jeroen

Haasje17
      Moderator

Heb je tevens al contact gehad met iemand van speurders? Anders die even melden en vragen of dat ze vaker klachten krijgen over de gebruiker waar jij je lexmaul hebt gekocht.

Daarom een tip, alles boven de 100 euro gewoon ophalen, want je weet tegenwoordig nooit.

DarkNL08
        Deelnemer

Wellicht heb je hier wat aan:
          http://marktplaatsoplichters.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Sterke met de afhandeling!

DarkNL08
          Deelnemer

Oh, je kan ook nog bij je bank een verzoek tot terugstorting indienen.

Fearless
            Deelnemer

Werkt niet altijd, is mij wel een keer gelukt bij de Abn amro…..Maar sommige banken doen daar moeilijk over.

Basgsi
              Deelnemer

daarom koop ik eigenlijk alleen alles wat opgestuurd wordt met paypal.
                maar klote voor je, hoop dat je het terug krijgt, maar misschien is hij echt druk
                met werken, je zegt dat het deze week is gebeurt, het is pas dinsdag……

Jeroen-c20xe

@Basgsi wrote:

daarom koop ik eigenlijk alleen alles wat opgestuurd wordt met paypal.
                  maar klote voor je, hoop dat je het terug krijgt, maar misschien is hij echt druk
                  met werken, je zegt dat het deze week is gebeurt, het is pas dinsdag……

Ik bedoel vorige week. Hij reageerde altijd binnen een (meestal halve) dag op mijn mail en heb het geld de 7e overgemaakt. Vorige week maandag (de 9e) voor het laatst een reactie van hem gehad, daarna niet meer…

@Fearless wrote:

Werkt niet altijd, is mij wel een keer gelukt bij de Abn amro…..Maar sommige banken doen daar moeilijk over.

Wat ik er van begreep is dat dat alleen gaat als je van jouw bank geld overmaakt naar een andere rekening van dezelfde bank, en dat was hier helaas niet het geval.

@Haasje17 wrote:

Heb je tevens al contact gehad met iemand van speurders? Anders die even melden en vragen of dat ze vaker klachten krijgen over de gebruiker waar jij je lexmaul hebt gekocht.

Niet echt contact gehad met speurders. telefoonnummer hebben ze niet en om daar op het forum gaat zitten te discussieren heeft ook niet heel veel zin lijkt me. Vent had maar 1 advertentie en meteen verwijderd de dag dat ik geld stortte.
                  Daarnaast is het een peulenschil om een account op speurders aan te maken met verzonnen gegevens dus ik neem aan dat een beetje oplichter dat ook wel gedaan heeft…
                  Daarom een tip, alles boven de 100 euro gewoon ophalen, want je weet tegenwoordig nooit.

Bo652
                  Deelnemer

Mocht je echt opgelicht zijn, dan aangifte doen.
                    Met de aangifte naar je bank, die zijn dan verplicht diegene aan te schrijven, met het verzoek tot terugboeking.
                    Mocht dat niet gebeuren binnen een maand, zijn ze verplicht om zijn naam en adres aan jou door te geven!
                    Wat je dan doet moet je zelf weten, maar ik had gegarandeerd langs gegaan voor een :argue :fy1 :swear :thumbdown :puke enz.

Harjan

@Bo652 wrote:

Mocht je echt opgelicht zijn, dan aangifte doen.
                      Met de aangifte naar je bank, die zijn dan verplicht diegene aan te schrijven, met het verzoek tot terugboeking.
                      Mocht dat niet gebeuren binnen een maand, zijn ze verplicht om zijn naam en adres aan jou door te geven!
                      Wat je dan doet moet je zelf weten, maar ik had gegarandeerd langs gegaan voor een :argue :fy1 :swear :thumbdown :puke enz.

Precies. Zo heb ik het ook gedaan. Uiteindelijk krijg je het adres en ga je er gewoon even heen!

groenetijger
                        bd.
                        Deelnemer

@Jeroen-c20xe wrote:

@Fearless wrote:

Wat ik er van begreep is dat dat alleen gaat als je van jouw bank geld overmaakt naar een andere rekening van dezelfde bank, en dat was hier helaas niet het geval.

ik ben ook wel is opgelicht door iemand met een kw schroefset voor een astra f.

jou bank kan dat ook gewoon bij een andere bank. jou bank kan via equens gewoon kijken wat de gegevens zijn van die persoon, ze mogen die gegevens alleen niet zomaar vrij geven..
                          mocht je geen zin hebben in dat gezeik met de bank, stuur mij ff een pm :thumb

kaneelschep
                          Deelnemer

Bank kan dat gewoon voor je storneren.
                            Speurders kan je inlichten dat de verkoper je opgelicht heeft met de link: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=spyky24%40hotmail.com%20veldman&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.speurders.nl%2Foverzicht%2Fautos-onderdelen%2Fonderdelen-opel%2Flexmaul-ram-induction-voor-de-c20xe-zgan-opel-2-0-16v-101179112.html&ei=qLMVT7uvH5GYOu7kqbUB&usg=AFQjCNFAzeXmEmPQaB6brqBrZ0l4iaMGSw&cad=rja” onclick=”window.open(this.href);return false;

Op naam vindt je er op de telefoongids pagina maar 2 in Rotterdam. Misschien even in omliggende gemeenten ook zoeken en misschien gewoon eens bellen.

Jeroen-c20xe

Erg bedankt voor jullie reacties allemaal.
                              Het hele bankverhaal is inderdaad mogelijk maar er moest eerst aangifte gedaan worden, dus daar heb ik een afspraak voor gemaakt. Daarna naar de bank en mocht die er dan niet uitkomen krijg ik na ongeveer een maand inderdaad de gegevens waarschijnlijk van diegene.

@groenetijger wrote:

Volgens google cache kwam hij volgens zijn advertentie uit: Spykenisse (Zuid-Holland)

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:rc-XiK1O_2IJ:www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-opel/lexmaul-ram-induction-voor-de-c20xe-zgan-opel-2-0-16v-101179112.html+Henri+Veldman+spyky24%40hotmail.com&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ook erg bedankt voor deze link, nu weet ik tenminste een woonplaats, het gebruikersnummer van Henri op speurders, en heb ik de advertentie waar het allemaal om gaat als bewijs, Super!

bd.
                              Deelnemer

@kaneelschep wrote:

Bank kan dat gewoon voor je storneren.
                                Speurders kan je inlichten dat de verkoper je opgelicht heeft met de link: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=spyky24%40hotmail.com%20veldman&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.speurders.nl%2Foverzicht%2Fautos-onderdelen%2Fonderdelen-opel%2Flexmaul-ram-induction-voor-de-c20xe-zgan-opel-2-0-16v-101179112.html&ei=qLMVT7uvH5GYOu7kqbUB&usg=AFQjCNFAzeXmEmPQaB6brqBrZ0l4iaMGSw&cad=rja” onclick=”window.open(this.href);return false;

Op naam vindt je er op de telefoongids pagina maar 2 in Rotterdam. Misschien even in omliggende gemeenten ook zoeken en misschien gewoon eens bellen.

stoneren kan alleen bij bijvoorbeeld een automatische incasso en niet bij een overschrijving die je zelf hebt gedaan ;)

Jeroen-c20xe

@kaneelschep wrote:

Grote kans dat zijn naam vals is. Als je op het kaartje klikt (en inzoomt) in de advertentie die groenetijger weer tevoorschijn heeft getoverd kom je op de pampasgras uit in Spijkenisse. Even google’n en er woont zowel geen veldman als veldhuizen volgens de telefoongids :hmmz

grijsje

ja maar ik sta ook niet geregistreerd in de tel gids, dus ook niet op google

Henkie.B

Heeey
                                      Jeroen
                                      mij is hetzelfde overkomen ik heb de 3e geld overgemaakt
                                      ik ben hard bezig met spoorzoekertje want ik wil die man kapot maken
                                      mij blij maken met een dik spruitstuk
                                      nou heb ik nog een mail adres daarmee ben ik gemailt
                                      m.wel95@upcmail.nl
                                      Mocht je meer info voor me hebben hoor ik het graag en ik laat jouw
                                      ook alle vorderingen weten

Groeten Henk
                                      Ik denk dat we hiermee wel aan zijn adres kunnen komen

Haasje17
                                      Moderator

Een upcmail staat vaak geregisteerd op een aders. Dus wellicht kun je informeren bij upc.

Oenatje
                                        Deelnemer
                                          Henkie.B

Op 3 januari 2012 15:24 schreef michael het volgende:

Hierbij mijn bankgegevens

Henri veldman , spijkenisse

bankrekeningsnummer : 748610006

totaal berdrag 300,00 euro

onderwerp : lexmaul ram induction inlaatspruitstuk c20xe

mvg henri

dit is de mail

Henkie.B

ja oena dat had ik ook gedaan
                                              Respect. Sjaccho………. Sjacchoooooooo · Log in om te reageren; Telefoon: 0641868307; Website: http://m.wel95@upcmail.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; · Auto > Overige · DSC00617

en als je dan op hyves op sjaccho zoekt kom je heel toevallig wel bij iemand met een astra f

Jeroen-c20xe

Erg bedankt voor je reactie Henk!
                                                Heb je trouwens aangifte gedaan of niet?
                                                En verder ook nog niets wijzer wat betreft wie die man (of vrouw) is?

Groeten Jeroen

Henkie.B

neej nog geen aangifte
                                                  ik wil het eerst nog even proberen
                                                  ik vind het leuker om hem echt goed pijn te doen
                                                  Ben druk bezig met zoeken
                                                  er moet toch wel een slimme computerfreak zijn die mij naar die kneus kan leiden
                                                  of iemand die bij upc werkt
                                                  maar ik ga morgen ofsow naar de bank probeer ik eerst mijn geld terug te krijgen en daarna naar de politie
                                                  het is gewoon kut en dat geld nog niet zo zeer
                                                  maar ik wil zo een spruitstuk op mijn corsa ja
                                                  en daarom moet die gast voelen

Henk

DarkNL08
                                                  Deelnemer
                                                    Oenatje
                                                    Deelnemer

en bellen maar

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 160)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.