Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opknappen Rekord D raamrubbers gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2013 om 14:12 #17257034
Een maand of wat geleden heb ik eindelijk een lasapparaat gekocht en nu het weer mooier wordt moet het er toch maar eens van komen. Ik ben begonnen met het opknappen van mijn Rekord D coupé (oranje General Lee) die de meesten wel zullen kennen. Het zal niet snel gaan want heb helaas geen mooie werkplaats tot mijn beschikking (kan soms voor korte tijd de garage van m’n ouders gebruiken) en zoals de meesten hier ook geen zeeën aan vrije tijd. Maar ik ga hem gewoon stukje voor stukje aanpakken. Ik begin met de bodem aan de binnenkant.
Ik ben nu begonnen met het kaal maken van de binnenkant en de slechte plekken eruit te slijpen. Als deze kaal is zal ik de achterste wielranden en de onderkant zo goed mogelijk proberen tectyl vrij te maken zodat ik de eerste stukken kan gaan lassen.
Van de week zal ik wel een paar foto’s plaatsen van de slechte stukken.Nu het eerste probleem waar ik tegen aanloop, en waar ik de laatste maanden ook al een paar keer op internet voor aan het kijken geweest ben zijn de (raam)rubbers. Het voorruitrubber is eigenlijk nog vrij goed, maar de linkerbovenhoek zit er niet netjes in, dus die zal er eigenlijk nog eens (gedeeltelijk) uit moeten er er goed in gezet moeten worden. De metaalkleurige hoekjes zitten ook niet in het rubber, maar die heb ik nog wel liggen en wil ik er ook wel in zetten. Is dit zelf te doen, of kan dit beter door een garage gedaan worden?
Het rubber van de achterruit en ook van de zijruiten die zijn best wel verweerd en daar zou ik eigenlijk nieuwe voor willen hebben, maar ik kan deze nergens vinden. Zijn deze nog nieuw of imitatie te krijgen ergens? Of moet ik zoeken naar betere gebruikte, of anders gewoon met kit beter gaan afdichten?
En het hemeltje heeft zijn beste tijd ook wel gehad, deze zou ik eigenlijk ook willen vervangen. Is dit te doen zonder dat de raamrubbers eruit gaan? Want ik ga de raamrubbers er niet uithalen voor ik betere heb.
Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen ;)14 april 2013 om 14:37 #18126319zou es even bij romijn gaan informeren maak je een grote kans of bij m&m dronten
14 april 2013 om 15:13 #18126320Romijn had ik al gemaild die kon me helaas niet helpen. m&m zal ik nog proberen
19 april 2013 om 07:34 #18126321Als je de raamrubbers van en rekord D of commodore B nieuw moet hebben zit je al snel tegen de 1000 € aan.
Heb vorig jaar en nieuwe orgineele voorraamrubber en en achterraamrubber verkocht voor 500 € en 2 nieuwe zijrubbers voor 450 €.
De repros van de voor en achterruit passen niet goed en van de zijkanten bestaan helemal niet.
Hemel kost je 129 € bij PS Autoteile in duitsland.
Als je niet absolut de oranje kleur moet hebben zou misschien de groen rekord van mij en optie voor jou zijn .
Aangezien ik uit medische reden niet meer verder kan met mijn hobby en alleen de commodore aan het lopen houden kan is deze te koop , zijn er wel al en paar dingen uit gehaald voor mijn zoon maar je bent nog altijd veel goedkoper uit als of je de orange in de staat ervan moet brengen.
In feite moet je alleen en motor en bak plaatsen, en uitlaat en voorstoelen en en paar klijne dingetjes.
Op dit moment mag hij weg voor 1500 €.
Gr. Peter -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.