Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opknappen manta B1 1977, VERKOCHT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 10:20 #17737243
Mooi!
Mooi setje schijven.. staat hier ook een zware doos onder mijn bureau met zo’n setje erin :)
13 februari 2011 om 19:21 #17737244velgen zijn wel super zo:thumbup:thumbup
14 februari 2011 om 17:38 #17737245echt fout zo met die velgen! :D
14 februari 2011 om 18:49 #17737246:afro >Gaaf man die velg
14 februari 2011 om 19:26 #17737247idd leuk zo die velgen!
en wat zal dat heerlijk stationair lopen, webers met een licht vliegwiel;)
15 februari 2011 om 18:09 #17737248al vorderingen met de webers?:hmmz
17 februari 2011 om 08:06 #17737249ja der zit iets niet goed in 1 carburateur. deze reageert niet op de stelschroeven en zelfs niet op remmenreiniger wanneer ik dit in een kelk spuit.:o
heb ze helemaal uit elkaar gehad maar kan er niks verkeerds aan zien:swear17 februari 2011 om 08:55 #17737250niet mischien een probleempje met de nokkenas?
17 februari 2011 om 09:00 #17737251:cry oh man dat kan zo verschrikkelijk vervelend uitpakken.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met 40mm dell orto’s, die dingen zijn volledig uit elkaar gegaan, ultrasoon gereinigd en gereviseerd, en toen nog bleef ik hetzelfde probleem houden als jij.
Bij mij begon die ene gasklep pas mee te doen met de luchtmengschroef bijna dubbel !!!! zover opengedraaid als de rest. Toen het zo goed liep ben ik gaan rijden en ging het ook als een kanon, alleen was ik binnen 10km de desbetreffende luchtmengschroef natuurlijk verloren doordat ie zo ver uitgedraaid zat…. :fy1
Ik hoop dat je het snel opgelost hebt en dat je de oorzaak even plaatst, ben er wel nieuwsgierig naar.
Die set van mij ben ik mooi mee gekapt na al die ellende.17 februari 2011 om 09:05 #17737252het probleem zit em niet in het blok. heb gisteren de carburateurs omgewisseld. eerst reageerden de achterste 2 cilinders niet, nu de 2 voorste niet. het probleem zit em dus echt in de carburateur.
gisteren de compressie ook nog even gemeten en dat was bij alle 4 cilinders goed.
die ene carburateur reageert gewoon helemaal niet, kan de co schroeven allebei helemaal dicht draaien en nog blijft ie precies hetzelfde lopen.
heb de vlotters ook al omgewisseld maar dat helpte ook niet.
:hmmz
17 februari 2011 om 09:19 #17737253Oja, ik heb ze toen zelf eerst op een c20xe gereden, dit liep goed MITS die ene luchtmengschroef zo ongeveer dubbel zo ver open stond.
Later dezelfde set carburateurs op een 2.0 CIH geprobeerd, 2 verschillende nokkenassen waarvan 1 100% goed was, alles gecheckt ontsteking etc. wilde helemaal niet fatsoenlijk lopen op dit blok.
Op de c20xe liep het misschien een stuk beter in mijn geval omdat die flink wat meer benzine er door heen wilde jagen.
Mijn idee is dat in die carburateur ergens een kanaaltje verstopt zit, gasklep verzuipt en doet het alleen nog met luchtmengschroef helemaal open ter compensatie.
Je moet het inderdaad echt in de carburateur zelf zoeken, ik heb alles al gewisselt van nokkenas tot ontsteking, hoop werk voor niks geweest.
Probeer eerst eens om die luchtmengschroef halve slagjes open te blijven draaien tot ie mee gaat doen, misschien blijft het bij een acceptabel verschil en rijd ie goed zonder dat je je schroef er uit pleurt, maar een echte oplossing is het natuurlijk niet.
17 februari 2011 om 09:59 #17737254opzich kan ik nog wel even met die schroeven aan het draaien gaan maar ik wil het gewoon goed hebben. ik laat em afstellen en dan moet de basis gewoon goed zijn anders is het zonde van mn geld.
ik denk dat ik de carburateurs gewoon moet reviseren en ultrasoon reinigen. en dan eens verder kijken. eventueel even met die carb. naar een specialist gaan om te kijken of ze er wat aan zien.
17 februari 2011 om 10:49 #17737255Nee zeker geen geld in de testbank steken zolang dit nog niet in orde is.
Vlotternaalden willen ook wel eens aan vervanging toe zijn, wissel de complete naald en afdichtring enzo eens bij die carburateurs om, wie weet verplaatst het probleem zich dan.
25 februari 2011 om 18:07 #17737256Jij zegt dat je de originele mechanische brandstofpomp gebruikt voor de webers.
Waar komt bij jouw de brandstofleiding naar voren? Rechts voor door de veerpoot heen? Of linksvoor van onder de auto?
27 februari 2011 om 10:44 #17737257mijne loopt over de vooras heen en komt tussen de 2 webers naar boven.
ondertussen zijn mijn webers ultrasoon gereinigd en als nieuw:wub, johan nog bedankt daarvoor:wors
ze zijn gereviseerd en morgen ga ik ze weer aansluiten en proberen, en dan maar hopen dat het probleem weg is zodat ie afgesteld kan worden.
de velgen zijn ook klaar en erg mooi gelukt, ook de action weer bedankt:D:P
hier wat foto’s:
zal het hier even melden wanneer ik em weer aan de praat heb.
27 februari 2011 om 12:04 #17737258Super mooi met die wieltjes, en hopen dat hij nou goed wil lopen:thumbup:thumbup:thumbup
27 februari 2011 om 12:06 #17737259zo die webers zien er weer als nieuw uit!
Heb je ze zelf gereviseerd?
27 februari 2011 om 17:51 #17737260ja revisiesetjes bij biesheuvel besteld en zelf gereviseerd. hou alleen nog een aantal rubberen ringetjes over maar deze kan ik ook niet weervinden op de exploded vieuw die ik erbij kreeg. ik vermoed dus dat deze er niet in horen. overal waar er 1 in hoort zit erin dus moet goed wezen.
ben benieuwd morgen…
27 februari 2011 om 18:12 #17737261Is dat nou erg moeilijk of valt het wel mee?
Ik heb wel eens foto’s gezien van zo’n weber die helemaal uit elkaar ligt, en dat zijn echt 100 onderdelen ofzo:o
27 februari 2011 om 19:25 #17737262is goed zelf te doen hoor gewoon op het gemak en stukje voor stukje heb het ook zelf gedaan voor me 12s:o
28 februari 2011 om 11:20 #17737263Allemachtig wat een verschil, ik zou ze bijna weer ophalen :P:D Hopen dat het nu goed is!! Tijd voor volgende project :P:afro
Hoe staat het met de volvo ?
28 februari 2011 om 12:21 #17737264volvo heeft toch de bak kapot en we hebben afgelopen zaterdag een andere opgehaald alleen moesten we deze er zelf uit sleutelen. bijna de hele dag mee bezig geweest. is echt een ramp bij zon volvo met het subframe etc.
ze zijn echt als nieuw ja, alleen nu nog hopen dat ze ook als nieuw werken.
mag nu ook wel eens na al dat geknooi:argueen dan het volgende project ja, maak em maar vast klaar voor transport:D duurt niet lang meer.
28 februari 2011 om 13:48 #17737265[rquote=1879980&tid=134371&author=Christian-tsx]
en dan het volgende project ja, maak em maar vast klaar voor transport:D duurt niet lang meer.[/rquote]Kiek an! mooi man :P:D
1 maart 2011 om 07:29 #17737266gisteren de webers weer gemonteerd, en hij loopt veel beter dan voorheen.
het lijkt wel een compleet andere motor want ligt er nu veel rustiger in en klinkt heel anders.
beide carburateurs reageren alleen de 1 iets meer dan de ander maar dat kan ook komen omdat ze niet synchroom staan.
vanavond even nieuwe remmenreiniger halen en dan testen of ze er goed op reageren. gelukkig lijkt het er weer op:)1 maart 2011 om 10:41 #17737267Hoe doe je dat met alle stelschroefjes e.d. voordat je hem uit elkaar haalt? Schrijf je dat allemaal op, zodat je het nadien weer terug kan stellen op de oude waardes? Of heb je hem weer ‘schaal 1 op oog’ terug gesteld na de revisie?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.