Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opknappen manta B1 1977, VERKOCHT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2011 om 16:14 #17737218
Goeie dingen over Zomer gehoord, dus zal wel lekker lopen vrijdag avond:thumbup
31 januari 2011 om 16:50 #17737219Wij hebben daar onze rallyauto laten afstellen vorig jaar liep daarna super netjes.
31 januari 2011 om 20:10 #17737220kijk kun je der zaterdag mooi mee naar de video avond
1 februari 2011 om 08:05 #17737221nee volgende week wordt ie pas afgesteld he;) video avond is nu zaterdag toch?
gisteravond de bak erachter weg gehaald, wat een kloten klus :swear gaat haast net zo makkelijk om het hele blok eruit te halen.
vanavond even de koppeling en vliegwiel eraf halen.
zijn de keeringen van een 1.6, 1.9 2.0 2.2 en 2.4 gelijk? keek op een onderdelen site maar daar koste die van een 2.4 39 euro:o:o1 februari 2011 om 16:12 #17737222de achterste keerringen zijn inderdaad van al die motoren gelijk.
kost idd een paar knaken.
hier wat goedkoper, maar dan heb je m nog niet thuis :D
suck-6 trouwens met het terughangen van de bak :P
ff fan los, en motor maximaal laten kantelen.. scheelt een boel
1 februari 2011 om 17:05 #17737223morgen even naar schippers bellen. die kunnen ook aardig wat leveren. ken je vast wel.
uren mee aan geweest om de bak erachter weg te krijgen, dus eronder wordt nog erger. :mad:1 februari 2011 om 17:50 #17737224[rquote=1857397&tid=134371&author=Ghanz]de achterste keerringen zijn inderdaad van al die motoren gelijk.
kost idd een paar knaken.
hier wat goedkoper, maar dan heb je m nog niet thuis :D
suck-6 trouwens met het terughangen van de bak :P
ff fan los, en motor maximaal laten kantelen.. scheelt een boel
[/rquote]
Dit is dus die ring die in het gat zit waar de as in de versnellingsbak steekt?
Volgens mij is mijn vierbak daar ook behoorlijk lek..
1 februari 2011 om 18:13 #17737225hoe kan ik het beste deze keeringen eruit halen? met een schroevendraaier?
heb net het vliegwiel eraf gehaald en vergeleken met een ander vliegwiel dat ik ooit bij het blok heb gekregen
dat andere vliegwiel is aardig afgedraait:onu even een weegschaal zoeken om te wegen:cool:
ga nu trouwens alles vervangen wat ik toen nog niet vervangen heb. pakking van carterpan en distributiehuis, en de keering aan de voorkant ook. en van de getrag bak ook.
1 februari 2011 om 18:33 #17737226keerringen kan je er ook uit trekken mbv een parkertje, even die erin draaien en dan de keerring ermee uittrekken, de grotere lepel ik er nog wel eens uit emt een schroevendraaier.
De achterste kan je het beste ook even licht insmeren met vloeibare pakking (op de pasrand), d’r zit daar een naadje van het achterste krukaslagerblok en daar kan soms wat olie langslekken.
1 februari 2011 om 21:18 #17737227of bel hier eens heen heb ik mijn keeringen ook vandaan
http://www.motorenrevisie-flevoland.nl/1 februari 2011 om 22:35 #17737228het verwijderen is inderdaad zoals henk al omschrijft een peuleschil,
klein schroevje erin, en met waterpomptang wat wrikken en hij is er uit.
wat betreft schipper… neem dan wel ff de maten van de keerring mee,
volgens mij konden ze het anders niet vinden.
en let op welke keerring je neemt. heb het zelf ook een keer daarvandaan gehaald,
maar ging na korte tijd toch lekken.bestel nu zelf veelal bij krause.de
2 februari 2011 om 06:42 #17737229Heb laatst ook een keering besteld bij krausse voor in de achteras, waar de as naar binnen gaat.
Hier zat een soort van groene stof om de keering, en als je hem erin drukt zorgt dit voor lekvrije afsluiting.
Zijn wel duur die krengen helaas!2 februari 2011 om 07:33 #17737230hoe lang duurt het daar voordat je ze thuis hebt?
zoals ik het begrijp is het niet veel anders dan keeringen bij de brommertjes:D
gisteren de 2 vliegwielen gewogen. de zwaarste zat erop en woog 10.2 kg. de lichte weegt 8.2 kg.
of de weegschaal klopt weet ik niet, maar in ieder geval is de lichte 2.0 kg afgedraait.
is dat een beetje te merken? ik denk dat ik deze erop zet maar wil niet weer alles uit elkaar hebben
2 februari 2011 om 07:53 #17737231Duurde toch een week of 2 bij mij…
2 februari 2011 om 07:54 #17737232zo lang kan ik niet wachten. volgende week vrijdag moet ie klaar zijn:swear
2 februari 2011 om 09:16 #17737233bij MRF in emmeloord heb ze de voor en achter keering voor 50/60 euro beide keerringen zowel voor als achter
vandaag besteld is morgen in huis:thumbup
heb ze daar ook vandaag voor mijn 2.210 februari 2011 om 16:30 #17737234Nou morgen gaat het gebeuren? alles klaar?
10 februari 2011 om 21:21 #17737235ja de remmen zitten erop en doen het. zal het testrapport wel inscannen en hier neer zetten.
10 februari 2011 om 21:41 #17737236Ben benieuwd, heb een teamgenoot van de voetbal die daar werkt, dus zal hem zondag wel even vragen hoe het ging en vooral hoe fijn dat klinkt ;)
11 februari 2011 om 07:51 #17737237ik stel niet al te hoge verwachtingen. tis een oud blok en ik weet verder niet hoe het onderblok is. en pk’s zeggen niet alles, ding moet gewoon goed rijden en mooi een beetje koppel hebben.
klinkt wel fijn, jou oude dempertjes zitten eronder:P
11 februari 2011 om 17:31 #17737238en hoe is het afgelopen bij zomer ?
loopt de auto goed?11 februari 2011 om 17:52 #17737239filmpies!!!!!!:D:D:D
11 februari 2011 om 20:15 #17737240nou de webers klaar voor de volgende run?:hmmz
12 februari 2011 om 19:49 #17737241[rquote=1865620&tid=134371&author=Christian-tsx]ik stel niet al te hoge verwachtingen. tis een oud blok en ik weet verder niet hoe het onderblok is. en pk’s zeggen niet alles, ding moet gewoon goed rijden en mooi een beetje koppel hebben.
klinkt wel fijn, jou oude dempertjes zitten eronder:P[/rquote]
Daar kwam op mijn 1.2 al een flinke bak herrie vandaan ja, mooi dat je ze nog weer kon gebruiken ;) We wachten de filmpjes af ;)
13 februari 2011 om 09:46 #17737242helaas is het niet gelukt met afstellen. eerst hadden we een nieuw gassysteem gemonteerd omdat het oude niet echt ideaal was. daarna proberen synchroom te stellen maar dat wou al niet.
blijkt dus dat de achterste carburateur niet goed meeloopt en amper reageert. normaal draai je aan een co schroef en dan begint ie direct anders te lopen, maar bij de achterste carburateur doet ie er niks op:argue ook wanneer we wat remmenreiniger in de kelk spuiten doet ie niks, bij de voorste carburateur wel.heb de webers helemaal uit elkaar gehad gisteren, en helemaal schoongemaakt. ze waren niet echt smerig maar nu weet ik in ieder geval zeker dat ze echt schoon zijn.
dus het is nog even zoeken volgende week, we hebben nog 1 idee wat het misschien kan zijn maar daar komen we morgen wel achter.
flink balen in ieder geval.hier nog wat foto’s van de laatste werkzaamheden:
nieuwe remmen, schijven van sniksnak en calibra klauwen:krukas keering vervangen en afgedraait vliegwiel gemonteerd:
kelken op de webers en het nieuwe gassysteem (werkt veel beter trouwens)
en even aan het expirimenteren geweest met de velgen:
ik hoop a.s. vrijdag weer naar zomer te gaan voor het afstellen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.