Opknappen Kadettje E: 3-3-2011: Hemeltje eruit gehaalt, Opni

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opknappen Kadettje E: 3-3-2011: Hemeltje eruit gehaalt, Opni

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Rottentweetie
    Deelnemer

Updates altijd onderaan!!

Beste mensen,

Ook ik ben mijn Kadettje E 1.3NB S6 aan het opknappen.
      Ik wil mijn Kadett zo orgineel mogelijk houden. (Aan de buitenkant) Aan de binnekant zijn al wel wat aanpassingen gedaan om het Kadettje een beetje moderner te maken. Uiteraard is dit nog maar het begin. Er valt nog genoeg te doen aan deze Kadett.

Ik wil bijv nog andere auto matten hebben, andere knoopknop, andere handrem-handgreep, de bumpers wil ik zwart spuiten, kleine andere details zwart spuiten, de lak van de auto polijsten, krassen verwijderen, uitdeuken, ontroesten etc.
      De gehele binnekant van de auto is al wel opgeschoond (gestofzuigd + overal een doekje overheen gehaalt; ook dit was blijkbaar al jaren niet gedaan.. :puke)

Dingen die gedaan zijn:
      – Gehele interieur schoongemaakt
      – Stoelhoezen geplaatst
      – Stuurhoes geplaatst
      – Thermostaat vervangen
      – Distributieriem vervangen
      – V-snaar vervangen
      – Koppakking vervangen
      – Radiateur vervangen
      – Achter-ruiterwisser gefixt (Maakte niet goed contact)
      – Achterruitverwarming gefixt (Maakte niet goed contact)
      – Pookhoes vervangen
      – Handremhoes geplaatst
      – Nieuwe achterklepveren gemonteerd
      – Hoedenplank opnieuw zwart spuiten
      – Sigaretten aansteker monteren
      – Nieuwe automatten plaatsen
      – Luchtfilter vervangen
      – Racegaas plaatsen ivm bescherming van de radiateur

Dingen die nog gedaan gaan worden:
      – Nieuwe dakbekleding plaatsen
      – Nieuwe speakers plaatsen (4x + subwoofer)
      – Auto geheel polijsten
      – Bumpers grijs spuiten + kleine details zwart spuiten
      – Chrome kentekenplaat houders monteren
      – Nieuwe Pookknop + Handremknop monteren
      – Luchtroosters fixen + koude luchtroosters dichtmaken (zijn nutteloos + veel te koud! :P )
      – Armsteun plaatsen
      – Nieuwe rubberstrips aan zijkant auto

Voorlopig heb ik hier wat foto’s van mijn E Kadett.
      Foto’s zeggen namelijk meer dan woorden! ;)

Andere stoelbekleding + stuur:

Nieuwe pookhoes + handremhoes. Hier moeten dus nog nieuwe knoppen op komen. Ook om de pookhoes wil ik nog een chrome lijst hebben. Staat wel zo netjes, en werkt het een beetje af.

17 en 18 – 01-11
      Gisteren en vandaag lekker bezig geweest met de Kadett. Ben begonnen met de motorruimte even een grote reinigings-beurt te geven. Hij zag er niet uit. Heel veel aangekoekte dikke lagen vet/vuil. Dus even een spuitbusje ontvettingsmiddel gekocht, en poetsen! ;) Tot nu toe het resultaat:

Rechts is al behoorlijk schoon geworden:

Zoek de verschillen:

En zo wil ik beetje bij beetje de motorruimte helemaal weer vuil vrij maken.

22-1-11: Weer lekker bezig geweest vandaag! :)
      Beste mensen,
      Vandaag ben ik weer lekker met het Kadettje bezig geweest. Vandaag wilde ik de motorruimte af hebben, en dat is gelukt!
      Ook heb ik vandaag de hoedenplank opnieuw zwart gespoten. Erg mooi geworden weer! Oude speakers waren versleten en kraakte als een gek dus deze heb ik meteen eruit gehaalt en weggegooit.

Foto’s:
      Zoek nogmaals de verschillen met de vorige foto’s :D

De zwart gespoten hoedenplank –> hier komen dus nog nieuwe speakers in ;)

En nog een fototje van mijn nieuwe achterklepveren:

26-01-2011: Wielkast inspectie!!
      Beste mensen,
      Ik ben vandaag is bezig geweest met het inspecteren van de wielkasten. Ik had een mooie hydraulische krik gekocht (werkt geweldig) en hiermee kon ik makkelijk de wielkasten inspecteren. Wat ik voor grotedeels zag, was alleen maar vuil, maar op sommige plekken was dat smeerplamuur wat losgelaten, en als je dat loshaalde, rolde de stukken roest eruit. Deze plekken heb ik meteen zoveel mogelijk verwijderd + behandeld –> foto’s!
      Ook heb ik gisteren nog even gaas achter de grill gemaakt ivm nieuwe radiateur en opspattende steentjes–> foto’s!

Je ziet de kit nog wat zitten, maar dat ga ik er nog tussenuit punnikken ;)

Wielkasten:

Dit kwam er dan zo’n beetje uitzetten allemaal, en eigenlijk nog wel meer… :mad:

Zoveel mogelijk roest verwijderd, en meteen ff behandeld:

Nieuwe Update: Kadettje weer wat moderner!
      Beste mensen,

Ik ben de afgelopen dagen weer lekker bezig geweest met het Kadettje! Ik heb dan ook weer leuke spulletjes binnen gehad!
      Foto’s:

P1050247.jpg

Ik heb dus de binnen verlichting omgebouwd naar Led binnenverlichting. Vind dit net ff wat moderner staan + dat ik dat witte licht mooier vind.
      Zie hier het resultaat:

Nieuwe automatten gemonteerd:

Nieuw luchtfilter gemonteerd:

Dit is mijn laatste nieuwe aanwinst:

Dit word de nieuwe dakbekleding. Oude dakbekleding liet helemaal los. Deze is dan ook ondertussen verwijderd. Binnekort dus deze nieuwe dakbekleding plaatsen!

Nieuwe Update: 10 en 11-02-11: Voorkant in de zinkspray!
      De afgelopen 2 dagen weer flink bezig geweest (2x6uur)
      Ik kan wel veel gaan vertellen, maar jullie zien liever de foto’s! :P Dus bij deze:
      Maar eerst: Wat ik allemaal heb gedaan is:
      10-02-11: Dag 1:
      – Wielkasten opengemaakt
      – Modder en vuiligheid daar verwijderd
      – Voor bumper verwijderd
      – Allemaal roestplekken behandeld met roestomvormer.
      – Alles weer in elkaar gezet
      11-02-11: Dag 2:
      – Wielen verwijderd (Ging erg moeilijk, maar WD40 doet toch echt wonderen!! :D)
      – Bumper etc weer verwijderd
      – Wielkasten ingesprayed met zinkspray
      – Gehele voorkant ingesprayed met zinkspray
      – Holtes aan de gehele voorkant ingespoten met Holtebeschermspray :p
      – Alles weer inelkaar gezet

10-02-11: Dag 1

11-02-11 Dag 2:
      [IMG]Het eindresultaat:http://i480.photobucket.com/albums/rr161/Rottentweetie/Opel%20Kadett%20E%2013NB%20S6/P1050272.jpg%5B/IMG%5D

Ik kwam dit probleem ook nog is even tegen:

Ik had al een tijdje last van dat de ruitenwisser herrie maakte bij het ruitenwissen en dat ie stotterde tijdens het ruitenwissen, maar wist niet precies waarom. Nu ik met grote onderhoud ben begonnen kwam het dus uiteindelijk naar voren toe… Het geval is helemaal versleten.

22-02-2011: Voorkant Getectyleerd
      Na een nachtdientje te hebben gewerkt en een paar uurtjes te hebben geslapen, weer lekker een paar uurtjes bezig geweest met de Kadett.
      Ik heb vandaag de gehele voorkant van de auto (onder voorbumper + beide wielkasten) getectyleerd.
      Uiteraard horen daar foto’s bij:

Zo staat het Kadettje er nu bij. Ik laat hem even een nachtje en halve dag drogen, en dan alles weer monteren. king:

3-3-2011: Hemeltje eruit, Opnieuw bekleed, Gehele dak getectyleerd
      Beste mensen, Ik ben de afgelopen dagen weer lekker bezig geweest! Ik heb het hemeltje verwijderd, deze opnieuw bekleed, en ook nog het dak getectyleerd, omdat ik zag dat deze begon te roesten! Alle holtes in het dak goed behandeld, dus die kan er ook weer ff tegenaan!
      Zie hier de foto’s:
      Zo was ie toen ie eruit kwam:

En zo werd ie, hoe die er weer in gaat:

Alle bobbeltjes en streepjes worden nog bij gewerkt, zodat deze geheel glad word.
      De foto’s van het dak die getectyleerd is, volgen nog! Nadat ik met het dak klaar ben, ga ik verder met de achterbumper en achter wielkasten.

Tot de volgende update!
      Greetz! Kevin:P:P

Deluxe77

Leuke klusjes!!
        Is de bekleding van de stoelen en bank zo slecht?
        Ben zelf niet zo van de stoelhoezen en zie liever de org. bekleding.
        Verder ziet de Kadett er netjes uit.

Gr

frenkie
        Deelnemer

ziet er goed uit.
          natuurlijk wel nog die ijzeren kap weg op je uitlaat spruitstuk…

Aapje

@frenkie: Zoiets rot vanzelf wel een keer eraf :P

Motorruimte heb je mooi schoon gekregen :)

Wat zijn die zwarte plekken links? Nog vuil?

Rottentweetie
            Deelnemer

Nieuwe update! Gehele voorkant nu alweer getectyleerd! De gehele voorkant is nu klaar. Er kan dus nu met de achterkant en met de onderkant begonnen worden. Daarbij ga ik binnekort ook met het hemeltje beginnen etc.

Rottentweetie
              Deelnemer

Nieuwe update! Hemeltje eruit gehaalt, opnieuw bekleed + dak geheel van binnen getectyleerd! Check de foto’s!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.