Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opknappen kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2012 om 22:07 #17253054
hallo na een tydje wat rondgekeken te hebben op het forum heb ik besloten om me ook
is aan te melden en wat foto’s te posten
ik ben al enige tyd bezig met het opknappen van mijn kadett
het is eigenlijk begonnen toen ik mijn eerste auto kocht 5 jaar geleden en ja dat was een kadett e gsi van 88 met een 2.0 8v seh daar kwam na verloop van tyd behoorlijk wat werk aan en zocht ik wat anders tot er ineens een leuke gsi op mijn pad kwam waarvan ik wist dat die te koop was
uit eindelijk gekocht en een jaar lekker mee gereden.
tot er verlangen kwam naar meer vermogen er zat een c20ne in maar een c20 xe moest toch wel mooi zijn
uiteindelijk weer een kadett gekocht voor de moter zonder interieur maar verder compleet
alles over gebouwd en inderdaad dat ging goed van zijn plek
maar toen ik even later verder ging kijken kwam ik er achter dat het carroserie van de kadett
in erg slechte staat was en na een paar avonden borstelen en slijpen gekozen om voor een ander caroserie te gaan kijken wat in betere staat was
aangezien ik alles al had liggen en net t blok had waar ik naar op zoek was wilde ik
verder ook!
en toenbegon het echte project wat nu al een paar jaar duurt ik had al andere velgen gekocht maar die pasten niet ze waren te breed dus moest mijn wiel kast naar buiten en uitrollen vind ik niet zo mooi t moest origineel lijken dusben ik begonnen om mijn achterschermen breder te maken de foto’s van het begin zijn helaas verloren gegaan wel eb ik fotos van een later stadium.
na veel las werk compleet in de rostex spuite
de schermen zijn per kant behoorlijk ver naar buiten gekomen
uit eindelijk na veel denken en doen besloten om de moter die ik had liggen toch nog even aan de kant te leggen en toch gelijk een stapje verder te gaan met een let moter n ja daar was die compleet met auto vanaf de andere kant van nederland geloof 4 uur heen en 4 uur trug reizen de calibra met c20let samen met me pa een dagje sleutelen en daar ing die
zal bnnenkort nog wat fotos posten23 november 2012 om 22:20 #18076986Welkom,
Tof als je zo’n pa hebt ziet er al goed uit.. Benieuwd naar de verdere foto’s :thumb
23 november 2012 om 22:26 #18076987Welkom, dat ziet er goed uit.
24 november 2012 om 10:13 #18076988zit er goed en veel belovend uit eej :thumbup
24 november 2012 om 10:23 #18076989leuk project hoor ga hem volgen
25 november 2012 om 00:11 #18076990zo weer tijd om wat toe tevoegen en wat fotos te laten zien
ik had besloten om het blok open te halen en te kijken in wat voor staat het was
aangezien er wel wat km opstonden en ik geen geschiedenis kon van de auto
wilde ik niet dat als dalijk de auto klaar is ik of met een gaar blok rijd ofdat die er weer uitmoet en t alsnog moet doen dus besloten om gelijk alles te checken! :D er zit ovirgens n costcast kop op
alles zag er verder netjes uit
alleen was het hoonspoor ver te zoeken en zat er best wat ruimt op de zuigers
dus wilde hem gelijk opnieuw laten boren en setje overmaatse zuigers
via een kennis ben ik toen bij zomer motorsport terecht gekomen
en daar heb ik dan ook gelijk alles laten doen boren niewe zuigers
ook heb ik gelik t vliegwiel af laten draaien en de krukas met poelie vliegwiel en drukgroep laten balanceren en de zuigers met drijfstangen laten wegen
en omdat ik nog en xe had staan ook gelijk de nokkenas er maar in gezet
ik ben nog steeds erg benieuwd hoe het dalijk rijd k heb er nog geen idee van maar dat
zal best wel lekker lopen
en daar hangt die weer met een vers kleurtje
in de tussentyd wat dingetjes gespoten
de onderkant van de auto helemaal kaal gemaakt en weer in de rostex gespoten
daarna in de epoxy primer
en toen weer netjes zwart in de tectyl geblubberd
dit was het weer eventjes king:27 november 2012 om 13:00 #18076991mooi topic,goed bezig!!!! :thumbup
27 november 2012 om 13:08 #18076992eyy
een mooi project zeg ;)
ik ben ook zo iets ondergaan met mijn kadett maar daar ligt een c20ne12 december 2012 om 20:00 #18076993zo weer een weekend bezig geweest om alles in de primer te spuiten van de week deuren weer hangen
en nog dingen die ik tegn ben gekomen aan te passen dat was nog niet naar men zin
helaas ook nog een lekke radiateur
veder zet het er weer netjes uit en begint t weer ergens op te lijkennu heb ik gelijk een vraag wat voor lips opzetstukken worden er gebruikt om de achterbumper te verlengen?? is er van een ander model auto iets wat er pas gemaakt kan worden of waar moet ik dat zoeken
ik heb wel een complete bumper met een hoge lip die er aan is gelijmd maar die heeft al hel wat meegemaakt en wil een frise start en geen halve bumpers hebbe die nietlang me meer gaan zou iemand daar is een tip voor knnen geven :Dik heb de fotos nog nie op me pc zodra ik ze heb zet ik ze neer!!
groeten!
12 december 2012 om 20:05 #18076994AnoniemLid sinds:
1 January 1970leuk project :thumb
enkel vind ik je constructie waar de auto aan 1 kant omhoog staat
wel wat gewaagd :shock: :shock: :shock:zelf zou ik daar geen vertrouwen in hebben
maar als jij der wel n goed gevoel bij hebt :thumbgewoon zo doorgaan wordt n :thumbup kadett
13 december 2012 om 16:48 #18076995mijn bumper (onderlip)
is van manzel volgens mij maar weet ik niet zeker13 december 2012 om 16:58 #18076996haha, als je geen brug ter beschikking hebt is dit wel een oplossing… In de afrikaanse landen doen ze het ook zo hoor… :afro
zou het zelf toch nie echt vertrouwen, zou de hele tijd denken: dalijk komt ie omlaag!
hehe
13 december 2012 om 20:49 #18076997dat zou ik ook denken
maar ze zeggen altijd bij ons: vaak ben je te bang he ;)14 december 2012 om 21:14 #18076998haha ja het voldoet ook nie echt aan de arbo eisen van tegenwoordig denk ik..
we hebben 2 bruggen saan een 2 en vierkoloms brug maar er mag binnen niet gespoten worden
kleinde delen is nie zon probleem
dus dan maar op zijn kant nie zoals t hoort maar het werkt wel :D
binne en buitenkant in de primer gespoten
powerflex rubbers voor de achteras
en in de draagarmen voor
stuk uitlaat alvast gemaakt 2,5 inch rvs van simons
radiateur pasgemaakt onder slotplaat en nieuwe balk gemaakt
ook de motor ruimte alvast gespoten tevens de kleur die die helemaal word
weer moi spul binnegekregen
zo iets?
zo weer wat bijgewerkt! :D
blijf op dit moment nog steken op de achter bumper moet een lange lip hebben om er aan te polyesteren of te lijmen.. :(
kan iemand me mischien vertelen wat voor type daar voor gebruikt kan worden die ongeveer t zelfde model heeft als de achterbumper zelf..? :thumb
alvast bedankt ;)14 december 2012 om 23:03 #18076999gaaf project ga zo door
15 december 2012 om 18:36 #18077000Dit is gewoonweg HARDE-plasser werk 8) 8)
Gaaf Kleurtje Blauw ook :thumb :thumb16 januari 2013 om 21:24 #18077001@kadettpret wrote:
haha ja het voldoet ook nie echt aan de arbo eisen van tegenwoordig denk ik..
we hebben 2 bruggen saan een 2 en vierkoloms brug maar er mag binnen niet gespoten worden
kleinde delen is nie zon probleem
dus dan maar op zijn kant nie zoals t hoort maar het werkt wel :D
binne en buitenkant in de primer gespoten
powerflex rubbers voor de achteras
en in de draagarmen voor
stuk uitlaat alvast gemaakt 2,5 inch rvs van simons
radiateur pasgemaakt onder slotplaat en nieuwe balk gemaakt
ook de motor ruimte alvast gespoten tevens de kleur die die helemaal word
weer moi spul binnegekregen
zo iets?
zo weer wat bijgewerkt! :D
blijf op dit moment nog steken op de achter bumper moet een lange lip hebben om er aan te polyesteren of te lijmen.. :(
kan iemand me mischien vertelen wat voor type daar voor gebruikt kan worden die ongeveer t zelfde model heeft als de achterbumper zelf..? :thumb
alvast bedankt ;)Misschien is dit een optie voor je achterbumper…is volgens mij van ZENDER als ik me niet vergis en vind het zelf mooier lijken dan zo’n lip met kippegaas.
Ik wil je ook gelijk complimenteren met jullie werk :thumb geen half werk…hou ik wel van.
ben nu al benieuwd naar het eindresultaat
17 januari 2013 om 07:00 #18077002AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij was dit een SFJ lip achter.. Dezelfde als de MeanGreen vroeger had.
17 januari 2013 om 07:14 #18077003Respect voor de dett! :thumb
18 januari 2014 om 22:27 #18077005Zo weer een tijdje bezig geweest aan de kadett het gaat de goede kant op maar heb een
Vraag over het brandstof pomp relais..
Zodra ik de + op de accu zet en t contact omzet schakelt het relais in als ik dan t contact uitnzet schakelt het relais niet uit en blijft er dus spanning op staan op oa i jectors ecu lmm
Als ik dan de pool weer loshaal en vast zet is die niet meer ingeschakelt tot dat die 1 x op contact is geweest ik weet niet of iemand een goed schema heeft t is de kabekboom van de c 20 let
Ik heb zoiezo oo de dikke rode draad en dunne rode draad constante plus en 1 bruine schakelt naar massa uit me hoofd gezegt blijft het relais gewoon plakken of zit er toch iets niet goed :hmmz
De auto is in de tussentijd gespoten ik zal snel weer wat fotos plaatsen :afro19 januari 2014 om 08:58 #18077006Ben benieuwd naar de rest van de foto’s.
en met een let, grote pret.
sinds ik er een heb, is het rijden met grote glimlach.
succes verder, en dat je nog lang mag genieten van je kadett.groeten.
20 januari 2014 om 20:02 #1807700720 januari 2014 om 20:03 #18077008Zal er wat fotos bij zetten :D
20 januari 2014 om 20:27 #1807700920 januari 2014 om 20:35 #18077010 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.