opknappen bertone instaplijsten astra coupe

Forumindex Forums Modellen Astra opknappen bertone instaplijsten astra coupe

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    spetahh93
    Deelnemer

Hallo,

ik wil proberen om de instaplijsten van mijn coupe op te knappen omdat ze erg verweerd / beschadigt zijn door de jaren heen.
      iemand tips hoe ik dit het beste kan doen??

zie foto’s ter verduidelijking.

Shane_Astra_g
      Deelnemer

Je kan proberen het op te poetsen met middeltjes zoals:

https://www.carclean.nl/producten/Exterieur/Onderhoud_en_bescherming/Metalen_en_chroom” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik zelf maak gebruik van meguiars metal polish.

warhamstr
        Deelnemer

Zal vies tegen vallen denk ik, volgens mijn is je blanke coating eraf?

spetahh93
          Deelnemer

Ja daar ben ik ook bang voor…

Zit er zelf aan te denken om de coating er verder af te schuren en daarna nieuwe blanke lak te spuiten.
            Weet alleen niet zo goed waarmee ik moet schuren om geen krassen te krijgen.

TedMechanic
            Deelnemer

@spetahh93 wrote:

Ja daar ben ik ook bang voor…

Zit er zelf aan te denken om de coating er verder af te schuren en daarna nieuwe blanke lak te spuiten.
              Weet alleen niet zo goed waarmee ik moet schuren om geen krassen te krijgen.

Beginnen met grof schuurpapier en dan steeds fijner (tot 2000 ofzo). Daarna polijsten als je het echt shiny wilt hebben.

Andre_Ede

Zijn ze niet te vervangen, weet dat ze met de tekst Astra gewoon via Opel te koop zijn.
                Of je ze ook als Bertone kunt krijgen weet ik niet, misschien even de dealer bellen ?

spetahh93
                Deelnemer

Ik weet inderdaad dat ze van opel en ook van astra zo nieuw te koop zijn.
                  helaas heb ik ze van bertone niet kunnen vinden, en dit is een van die dingen die ik echt graag origineel wil houden.
                  ik denk dat ik binnenkort voorzichtig ga beginnen met schuren.

SimpleFace

Raak je de tekst en 3 streepjes dan niet kwijt als je gaat schuren?

spetahh93
                    Deelnemer

Dat weet ik dus niet… Dacht stel mijn vraag hier, misschien heeft er iemand hier ervaring mee.
                      Maar zo te horen is er niemand die dit ooit gedaan heeft

warhamstr
                      Deelnemer

las je blind twee dagen doorschuurt wel denk ik. maar met enig beleid moet de lak wel weg te halen zijn denk ik.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.