Opknap-project C2 1978

Forumindex Forums Modellen Kadett Opknap-project C2 1978

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246413
    Jellis
      Lid sinds:
      12 February 2012

      Hallo allemaal,

      Ik ben nieuw op dit forum dus allereerst wil ik me even voorstellen…
      Ik ben Jellis en ben 17 jaar, en ik kom uit de achterhoek. Ik zit in het examenjaar, en ga volgend schooljaar een opleiding in Eindhoven volgen.

      De reden dat ik verzeild ben geraakt op het opel forum,
      is dat mijn broer de eigenaar is van een Opel C-Kadett uit 1978 (2-deurs sedan)
      Een kameraad van mij rijdt er vaak in, en we zaten erover te denken de auto enigszins op te knappen en hem dan over te kopen voor een respectabel bedrag.
      Persoonlijk vind ik dit een ontzettend mooie auto, maar er is echter het een en ander rot/kapot aan deze auto…
      Ik heb zo her en der al geprutst aan deze auto, maar veel verstand heb ik er nog niet van…
      Wanneer er iets gelast moet worden of iets moeilijks moet gebeuren kan ik mijn vader erbij roepen, hij heeft namelijk wél veel verstand van auto’s, en heeft in zijn jonge jaren veel aan auto’s gesleuteld. Echter, hij heeft niet altijd tijd. Dus ik kan hem alleen om hulp vragen als ik ook daadwerkelijk weet wat er moet gebeuren.

      Namelijk:
      -De remlichten doen het (sinds kort) niet meer. Dit wil ik eigenlijk zo snel mogelijk gerepareerd hebben aangezien dit niet alleen vervelend is, maar ook ontzettend gevaarlijk.
      De vraag is: weet iemand waar ik dit defect kan vinden/reparen?
      -Het knipperlicht naar links knippert (naar horen) 2 keer zo snel als de rechter. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
      -De bodemplaat aan de passagierskant is compleet verrot, je kan zó op het wegdek kijken ! Hier weet ik wat ik moet doen, de oude eruit slijpen, en dan een stuk plaatmetaal van ca. 1,5mm dik erin laten lassen..
      -Reeds heb ik de thermostaat vastgeklemd met een omgebogen stuk spijker. tot de veerring (die de thermostaat dus op de plaats houdt) is dit de oplossing. (voorheen werd de motor niet warm)
      -De motor blijft stationair niet draaien, als de choke volledig is ingedrukt. Waar kan dit aan liggen?

      Nog één klein ding: de carosserie zitten enkele (vrij grote) deuken in, dus de auto is van de buitenkant geen gezicht.

      #17990692
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        HOi en Welkom ;)

        Mooie auto! maar ja.. ze kunnen goed verrot zijn :(
        Bodemplaat kan je natuurlijk gewoon eruit slijpen en zelf iets erin lassen. zou ik waarschijnlijk ook doen ;) Maar er is misschien nog wel vervangend plaat voor te krijgen wat er mooi inpast!
        Kijk voor je remlichten eens of de schakelaar wel werkt! En ga er niet mee rijden want je gaat een ongeluk krijgen!
        Als je knipperlichten sneller knipperen is vaak 1 vd 2 lampjes stuk of de bedrading ernaartoe. iig vindt het relais maar 1 lamp en daarom knippert die 2 keer zo snel. Anders misschien het relais even bekijken.
        succes!

        #17990691
        Jellis
          Lid sinds:
          12 February 2012

          Bedankt voor je snelle reactie :thumb

          zoals ik al zei, ik ben vrij nieuw in het knutselen aan auto’s, maar ik beleef er veel plezier aan.
          waar kan ik bijvoorbeeld het knipperlichtrelais vinden, en de remlichtschakelaar?

          ik zal later vandaag nog even wat foto’s uploaden, die ik vanmiddag heb gemaakt.

          alvast bedankt ! :thumbup

          #17990693
          aad102
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2005

            hoi. je remlichtschakelaar bevind zich bij het rempedaal zelf.
            voor wat betreft je richtingaanwijzers, branden de lampjes wel allemaal en even krachtig. zou kunnen zijn dat de massa (vaak) bij een van de voorste richtingaanwijzers slecht is. (c kadetjes willen daar nog weleens wegrotten).
            succes

            grtz Arie

            #17990694
            Jellis
              Lid sinds:
              12 February 2012

              Bedankt voor jullie berichten allemaal, heb vanavond met wat kameraden weer wat geprutst aan de kadett…

              De remlichten doen het weer !
              Heb alle 4 de knipperlichten vervangen, en ze functioneren allemaal weer naar behoren!
              Er zitten (zie foto’s) 4 grote lichten op de grill, waarvan er 1 niet deed. na de bedrading te hebben gecontroleerd doen ook deze 4 het weer.
              Heb trouwens ook de passagiersstoel, de bestuurdersstoel, de achterbank, en de consolebekleding (voorste gedeelte) verwijderd, voor het geval dit misschien vlam vat tijdens het lassen. Lag een ontzettende rotzooi, roestige aanslag overal, dus dat ga ik dan ook nog even schoonmaken morgen.

              Dit weekend hopelijk de bodemplaat vervangen… Kijk zelf maar hoe rot deze is

              http://s1170.photobucket.com/albums/r537/jellistg/?action=view&current=DSC00494.jpg#!oZZ1QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs1170.photobucket.com%2Falbums%2Fr537%2Fjellistg%2F%3Faction%3Dview%26current%3DDSC00501.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

              (het is een album, klik next voor meer foto’s)

              #17990695
              SanguiniusNL
                Lid sinds:
                22 April 2011

                Das bijna een Flintstone mobiel! :jerry :jerry

                Succes ermee! :thumb

                #17990696
                Raluph
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2011

                  Das een mooie ruimte om in te werken…zullen genoeg mensen jaloers op zijn.
                  maar veel succes met je project…..ik heb zelf een E kadett…geen las werk gehad of motor eruit/uit elkaar…maar leerde er wel veel van dus je zal zeker er veel van leren. Welke opleiding ga je volgend jaar doen in EHV??

                  #17990697
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    Wat betreft dat stationair lopen, dat zal hoogst waarschijnlijk aan je ontsteking liggen. Afstellen helpt al een heleboel, maar het mooiste is om even de contactpuntjes, condensator, rotor en verdelerkap, bougiekabels en bougies te vervangen. Hierna even afstellen met de stroboscoop en hij zal weer prima stationair moeten lopen.

                    Vloerpanelen zijn volgens mij nog wel te bestellen via http://www.artaparts.nl of via http://www.winparts.nl. Dit kost misschien iets meer, maar dan heb je wel weer de juiste vorm er in zitten en het last een stukje mooier.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.