Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opjagen als je coupe hebt?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2012 om 01:48 #17245108
Hee lezerss,
Moet verhaal ff kwijt en vraag me af of jullie er ook last van hebben.
Ik heb meer dan een maand mijn nieuwe coupe, sinds ik erin rij word ik vaak opgejaagd door andere bestuurders? Ze gaan soms mij inhalen en voor mij afremmen tot ik bijna bovenop knal, of steken middelvinger op als ik voorbij rij (op snelweg) zonder te weten waarom? Ik had 2 redenen, het ligt aan de dobbelstenen die ik heb hangen in auto, heb ik ze op achterbank gelegd, of omdat bestuurder net voormij is gaan tussenvoegen terwijl eig niet kan. maar ik word dannog opgejaagd! Bumperkleven, toeteren, lampen knipperen, dat allemaal zonder te weten, mijn coupe is orgineel, geen knallend uitlaat eronder of bestickering of verlaagd, helemaal niks.. Weten jullie misschien waarom? Ik had dat anders nooit toen ik in Astra sport hatchback rood reed!!
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Wil geen ongelukken mee maken/hebben. Vind het zonde van mijn auto en van mijn leven als ernstig ongeval kan zijn.
Normaal gesproken trek ik me niks van andere bestuurders aan maar omdat het zovaak gebeurd vraag ikme af..
10 januari 2012 om 05:41 #17971840doorsnede automobilist ziet niet eens dat het een coupe is hoor.
misschien je mistlamp aan?
of remlicht/knipperlicht stuk?die dobbelstenen moet je het raam uit gooien, dan denken mensen idd dat je gaat racen.
10 januari 2012 om 06:13 #17971841Zelf nooit last van.
Ik rij in een Calibra turbo.
En als ik het een keer mee maak, dan trek ik me er niks van aan.
Maar dan als ze naast me rijden en zien een “zwarte” van 120 kilo achter het stuur.
Zie je ze gelijk snel weer naar voren kijken en door rijden.Misschien is de vorige eigenaar een “berucht persoon” geweest.
Herkennen ze de wagen maar niet de persoon zelf die er in zit.Je moet je niet laten opjagen of bang laten maken.
Zolang je je maar aan de regels houdt, is er niks aan de hand.Als ik inhaal met 110 waar 100 is toegestaan.
Dan wacht de persoon achter mij die haast heeft, gewoon tot ik netjes heb ingehaald
en opzij ga.Dan steekt ie maar zijn middelvinger op of trekt een vies gezicht.
Mocht er iets gebeuren, qua ongeluk of iets dergelijks.
Dan ben je altijd gedekt als je gewoon aan de regels houdt.10 januari 2012 om 07:02 #17971842Niet teveel van aan trekken, het zal ze inderdaad vast niet om jou persoonlijk of de auto gaan, lijkt me sterk. Brandt je mistachterlicht niet ofzo? Dat is echt super irritant.
Hehe, ik joeg altijd mensen een beetje op in m’n Coupé ;)
Tijdens de motorrevisie drie weken dagelijks in een slome Kever gereden, daarmee werd ik juist continu gesneden enzo…sindsdien doe ik het wat minder, maar als iemand lange tijd links rijdt, dan ga ik ze wel weer een beetje onder druk zetten als ik er lang wil.10 januari 2012 om 07:56 #17971843Ik vermoed dat je je achterlichten eens moet controleren. Zijn deze allemaal in orde dan mischien je snelheidsmeter controleren? Of rijd je gewoon echt onder de maximum snelheid?
En dat opjagen heb ik dagelijks, en dan vooral door van die knakkers in pak in een leasbak een grote BMW5 serie audi a6 vw passat en phenom en natuurlijk onze opel vectra en insignia leaserijders. Ik erger me hier mateloos aan.
Dat wanneer je zelf al 10 km harder rijd dan toegestaan (echte snelheid) er nog van die mensen zijn die er dan achter gaan hangen op zon meter afstand of er dan rechts voorbijgaan.
Bij dit soort heb ik dan wel eens de neiging om een keer de rem aan te tikken om ze wat af te schrikken.
Zelf sein ik regelmatig en doe ik mijn raam bij een stoplicht open om mensen erop te wijzen dat zij hun verlichting stuk hebben, maar weinig mensen die dan uberhaubt denken die wil mij vertellen dat mijn licht stuk is. En ik vraag me dan af hoeveel van die nieuwe autos geven aan als de lichten stuk zijn?? Want er rijden er zoveel zonder rond.
10 januari 2012 om 08:16 #17971844Ik laat me ook niet zomaar opjagen zoals ook de vorige week zeker 6 vrachtauto’s achter elkaar op de snelweg. Ik ga in halen rij dan 140 op de teller en toch word ik van achter geduwd door een zakenman??? noway dikke pech ik laat me gas los en ga netjes 120gps rijden op de linkerstrook tot ik de vrachtwagens voorbij, en dan ga ik eindelijk naar rechts zijn ze ook vingertjes aan het opsteken en het kijken.. en als ik zeg kom maar stop maar rije ze door.
Zo’n haat aan die soort mensen.
Laat mij totaal niks zeggen in het verkeer als ik niet fout zit.10 januari 2012 om 08:35 #17971845nog nooit last van gehad met m’n coupe.. mede omdat ik altijd wel iets harder rij dan de rest, en ik voldoende in me binnenspiegel kijk als mensen willen inhalen of er langs willen enzo.
ik rij overigens niet in de spits enzo, enkel in de avond uren
10 januari 2012 om 09:02 #17971846Ik heb er ook geen last van dat ik wordt opgejaagt of middelvinger of wat dan ook. En ik rij in een astra F GSI.
En ik rij best vlot door het verkeer maar als iemand anders nog harder wil gaan, dan schuif ik wel even op.Gewoon je eigen snelheid blijven rijden en niets van aantrekken :thumb
10 januari 2012 om 09:09 #17971847Ja, voor die gehaaste zakenpikkies ga ik ook wel aan de kant, al was het maar om de weg een beetje veilig te houden. Alleen als ze heel erg lopen te duwen (als ik in m’n achteruitkijkspiegel hun koplampen onder de kont van m’n auto zie verdwijnen) ga ik langzamer rijden en langzamer opzij, om ff duidelijk te maken dat ze idioot bezig zijn.
Als ze bumperkleven op een stuk waar ze er niet voorbij mogen/kunnen, en ze maken het zo bont, ga ik wat langzamer rijden, tot de eerstvolgende bocht/kruising/rotonde, dan rem ik wat later en geef een flinke dot gas, ben ik er gelijk vanaf.
10 januari 2012 om 11:52 #17971848Niemand jaagt mij op :D
10 januari 2012 om 12:08 #17971849Pff wat un gezeik met die opjagers. Ik ben zelfs opgejaagd door een andere coupe met knalpijpen eronder, een zwarte met ene kant xenon en andere gewone. Vage kerel, vast voor zen meisje die ernaast zat, reed acht als een maniak! Wilde rechts voorbij terwijl niet kon.
Ik ga voor niemand aan de kant tenzij zij zwaailichten aan hebben, als ik niet aan de kant kan dan doe ik dat mooi niet, extra gas geven doe ik ook niet! Heb al kutbonnen geahd, waarvan ik misschien nog 1tje krijg hmpfff.
Mijn verlichting is rondom goed, heb ruim 2,5 week elke dag gecontroleerd met mijn vader en moeder, maar niks mis mee, ook geen mistlamp aan. Heb dan anders altijd snel door. Denk dat gewoon opgejaagde oetlullen zijn met weinig geduld.
Dobbelstenen heb ik niet meer in auto hangen, werkt ook niet. Ik mag zelf dan wel ook altijd hard rijden enzo maar jaag mensen nooit op met bumperkleven ofzo, soms gevbeurd dat weleens maar dat doe ik nie exores, doe ik onbewust omdat ik dan ook tussendoor klep met vrienden in auto(a)
Dan ga ik mijn remmen maar eens meer gebruiken en mijn hart vasthouden dat ze niet bovenop mijn coupe gaan knallen.
10 januari 2012 om 12:11 #17971850als ze op mijn bumper zitten dan ga ik altijd 10km langzamer rijden daar heb je ze veel harder mee en soms lichtjes remmen
en dan doen ze me meestal voorbij en dan zie je ze keihard rijden en bij het stoplicht sta ik er meestal weer achter hahaha :D dat met hard rijden schiet je toch nog niks mee op.toen ik mijn astra f nog had en als ik dan iemand op de snelweg voorbij wilde gaan dan gingen de meeste bewust harder rijden zodat ik er moeilijker langs kwam net alsof ze niet ingehaald willen worden door een oude astra.er zitten veel van die aso’s op de weg maar ik stoor me er niet aan.
10 januari 2012 om 13:10 #17971851maar laten we niet vergeten dat opjagen ook veroorzaakt kan worden door irritaties van andermans prestaties in het verkeer :jerry
want geloof dat een best groot percentage em bij een pakkie boter heeft gekregen in de bonus
10 januari 2012 om 13:19 #17971852Inayat, de vorige eigenaar was man van boven 70jaar,, beruchte chauffeur zou knap zijn as hij dat was. Hij is 1e eigenaar. (zei de garageman waar ik auto van heb gekocht, eerlijke man!)
Ik ga mijn remmen maar eens goed gebruiken voor de kleefers. Mogen ze mooi uitkijken!! Knal maar bovenop of erlangs op op de trekhaak!! Dan gaat de chauffeur ook al mijn scheldwoorden kennismaken! Wie het ook is!
10 januari 2012 om 13:26 #17971853ik zou zeggen kijk dan wat minder in je achteruitkijk spiegel. Op de rem gaan staan op de snelweg is minimaal poging tot zware mishandeling.
Als ze erop klappen en meestal zijn er dan wel getuigen heb je een groot probleem…10 januari 2012 om 13:52 #17971855@Rovers wrote:
Pff wat un gezeik met die opjagers. Ik ben zelfs opgejaagd door een andere coupe met knalpijpen eronder, een zwarte met ene kant xenon en andere gewone. Vage kerel, vast voor zen meisje die ernaast zat, reed acht als een maniak! Wilde rechts voorbij terwijl niet kon.
Ik ga voor niemand aan de kant tenzij zij zwaailichten aan hebben, als ik niet aan de kant kan dan doe ik dat mooi niet, extra gas geven doe ik ook niet! Heb al kutbonnen geahd, waarvan ik misschien nog 1tje krijg hmpfff.
Mijn verlichting is rondom goed, heb ruim 2,5 week elke dag gecontroleerd met mijn vader en moeder, maar niks mis mee, ook geen mistlamp aan. Heb dan anders altijd snel door. Denk dat gewoon opgejaagde oetlullen zijn met weinig geduld.
Dobbelstenen heb ik niet meer in auto hangen, werkt ook niet. Ik mag zelf dan wel ook altijd hard rijden enzo maar jaag mensen nooit op met bumperkleven ofzo, soms gevbeurd dat weleens maar dat doe ik nie exores, doe ik onbewust omdat ik dan ook tussendoor klep met vrienden in auto(a)
Dan ga ik mijn remmen maar eens meer gebruiken en mijn hart vasthouden dat ze niet bovenop mijn coupe gaan knallen.
Als ik te snel rijd met mijn meisje naast me krijg ik op mun kop dat ik rustiger moet gaan rijden :???:
10 januari 2012 om 14:27 #17971854Gaat het hier toevallig altijd om dezelfde jongens in de groene opel manta? :D :D
10 januari 2012 om 15:50 #17971856Denk dat je te rustig rijdt, te lang over inhalen doet, te weinig snelheidsverschil, te laat naar rechts terug etc etc..
Dan ga ik ook jagen, als dat even te lang duurt.
Geef mensen de gelegenheid, ruim zelfs, maar als het allemaal te lang duurt verlies ik ook mijn geduld, zeker als ze met 110km/u (GPS!!) gaan inhalen waar je 120 mag.
Van mij mogen ze iedereen die te langzaam rijdt waar je niet in kan of mag halen zo op de bon slingeren, Frusty als je 100 mag, en ze rijden 80 of zelfs 75 in hun personen auto, moet ik er dan onder lijden dat een ander het nodig acht ivm verbruik of bang is om een bekeuring te krijgen VEEL onder de toegestane snelheid gaat rijden!!! ze hebben die bepaalde weg niet voor niet 70, 80 of 100km/u gemaakt, niet om er 60, 70, of 90 te gaan rijden…
Ik rijdt ook nog wel eens in Coupe’s in de ronde, meestal zelfs 2.0T’s maar niemand loopt mij op te douwen hoor, rijdt wel lekker door, niet veel boven de toegestane snelheid, trek wel vlot op (nee niet volgas weg, gewoon lekker vlot naar de snelheid die je mag op de betreffende weg…
Ik merk wel verschil met de Vectra en de Combo..
Bij de Combo gaat meestal iedereen Links staan aan het stoplicht, de helft ervan kan me dan niet eens bij houden als het groen word, das wel leuk!!!
Bij de Vectra zijn het toch meer de Lease Verkeershufters die links komen staan, die komen er dan ook niet voorbij in het Eco-Motive / Ecoflex / Bleumotion / drive-E / Efficient Dynamics / ECO2 / Econetic / Bleu efficienty ECO voertuigen, waarin de Bestuurders zicht MEER voelen als mij, omdat ik maar in een ”Oud Opeltje” rijdt..
Willem
10 januari 2012 om 15:54 #17971857ik haal de meeste wel in :)
voor mn skytje gaan ze wel aan de kant hoor :)
helemaal sinds kort met de booskijkers ahahhaa
10 januari 2012 om 15:57 #17971858Ik zie op de weg naar me werk ook wel eens auto’s rijden die zit te kleven op de voorganger die langzaam rijd terwijl er meer dan genoeg tijd en plaats is om veilig in te halen, maar wel een doorgetrokken streep.
Dus niet over doorgetrokken streep durven inhalen terwijl (vrijwel) niemand het ziet, maar wel bumperkleven :hmmz
Ik haal ze meestal maar gewoon alle 2 in, maar nog snapt de bumperklever de hint niet en blijft stug bumperkleven. :angel
Heb zelf eigelijk nooit last van agresieve mensen in het verkeer, maar ik rij wel stevig door en doe geen dingen bij andere weg gebruikers die ik zelf ook irritant zou vinden.
10 januari 2012 om 16:00 #17971859Ik gaat net zo niet aan de kant voor een Skyline als dat ik dat voor een Aygo zou doen, voor mij is iedereen gelijk, en iemand met een Skyline (En dan dacht je dat Kadett’s Konden roesten, die Japanse rommel doet dat VEEL harder!!), zal er zuiniger op zijn, en minder gauw zijn auto in puinpoeiers rijden op mijn achterkant dan iemand met een Afgerachte Golf…
Of je nu in een Kadett GSi zit te douwen of in een AMG 6.0 liter Compressor, moet je allemaal zelf weten, voor mij is iedereen gelijk op de weg…
De Rauwdauwers in Dikke bakken beschouw ik zelfs als de MINDERE!!! die zal ik als ik mijn Bui hebt zoalng mogenlijk Dwars liggen…
Willem
10 januari 2012 om 16:02 #17971860Vrees Willem op de weg !
10 januari 2012 om 16:03 #17971861Je zou toch denken dat die Brabo’s wel nette mensen zijn, maar Velen rijden er als Verrekte Mongolen…
Dat merk ik wel, hier in de buurten is meer aggressie, maar daar rijdt iedereen gewoon als een idoot zonder kop, in de rustige open gebieden… 120 op een 60 of 80 weg lijkt daar wel normaal….
als je in de open gebieden netjes 80 rijdt word er ook al gauw IN je achterbumper gereden, dat is mij ook wel opgevallen….
Willem
10 januari 2012 om 16:05 #17971862Ik niet, Alleen zijn er van die mensen die het BLOED onder je NAGELS vandaan halen, Helemaal als je de heledag met Zware Voertuigen op de weg zit, wat die mongolen allemaal flikken om je maar voorbij te komen, ongelooflijk, echt waar, een mensenleven lijkt hun wel niks waard!!!
Willem
10 januari 2012 om 16:19 #17971863heren, als bijv de maximum snelheid 100 is wil niet zeggen dat je niet 90 mag rijden.
wat maken jullie je eigen druk!?? is niet goed voor je hart. voor dat je het weet doet ie pfrrttt. al dat gejaag op de weg. bah
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.