Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [Opgelost] Waar zit de remkrachtverdeler (Corsa B ’93)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2013 om 08:34 #17255139
Hoi,
Zoals ik al beschreef in een ander topic ben ik al eens onder de auto gekropen wegens een vastzittende remkrachtverdeler (volgens de garage). Ik heb toen wel een punt gevonden bij het rechter achterwiel waar allerlei leidingen bij elkaar komen. Bij één van die leidingen die naar de voorkant loopt zit een soort veertje (helemaal dicht, dus niet opgerekt ofzo). Alleen kon ik geen ‘hendeltje’ vinden die op en neer zou moeten kunnen. Misschien kijk ik niet goed.. Maar nou is het volgens velen zo dat de remkrachtverdeler daar zou moeten zitten maar nou lees ik net dat de remkrachtverdeler ook gewoon bij de hoofdremcilinder kan zitten.
Ik heb geen idee hoe zo’n ding eruit moet zien. Als ik Google krijg ik tienduizend verschillende foto’s. Weet iemand misschien wat de meest gangbare positie is voor mijn 5 deurs Corsa B (1.4i NZ E2) uit november ’93?
Thanks!
5 februari 2013 om 08:44 #18103664achteras, aan de bijrijderskant zit deze, is een blokje waar meerdere remleidingen opzitten, en een veer met een klepje! deze moet niet vastgeroest zitten.. die zou je dus met je hand moeten kunnen wegduwen en dan springt die naar zijn oude stand terug
je remkrachtverdeler aan de voorzeide kan niet vast zitten lijkt mij zo, die werkt of werkt niet…
wat is het probleem van je auto? remt die vol op de achteras bij koude motor als je net wegrijd???5 februari 2013 om 08:51 #18103665Nee ik merk eigenlijk helemaal geen probleem. Maar volgens de garage zou hij vastzitten. Ik heb het idee dat die garage het e.a. aan overdreven was want ze probeerden mij na verloop van tijd een Nissan aan te smeren. Na gelezen te hebben op het forum dat zo’n vastzittende remkracht regelaar/verdeler 9 van de 10 keer met een beetje kracht en wat WD40 een prima te verhelpen zou moeten zijn wil ik dat doen. Vandaar dat ik op zoek ben naar dat ding zodat ik zelf kan zien hoe ernstig het is en of het te verhelpen is. Ik zou het boutje moeten losdraaien (bij de veer) en dan goed schoonmaken e.t.c. Beetje invetten en terugplaatsen maar dan moet ik wel zeker weten dat dit de verdeler is natuurlijk haha.
De beschrijving m.b.t. bijrijderskant etc klopt helemaal. Er lopen ook leidingen heen maar ik kan geen hendel/klepje vinden. Waar zit dat klepje? Bedankt.
5 februari 2013 om 09:13 #18103666http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqJ,!pgFCppN3IS+BRD9p6Q,O!~~60_84.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;
zo ziet die eruit ongeveer dan, zit nog een veer aan, deze is een wat nieuw model, van een meriva
5 februari 2013 om 09:28 #18103667Dank je. Dit klopt wel. Die veer zit dus aan die hendel, nog maar eens kijken straks in die prut sneeuw. Denk dat ik maar een oud tapijt onder m’n auto knal. Tenminste nog comfortabel :P
5 februari 2013 om 11:22 #18103668Zo, heb inmiddels gekeken en het klopt. Die hendel die gaat stroef (niet helemaal vast, maar gewoon erg stroef). Met wat wrikken met de hand krijg ik m naar beneden. Heb wel wat rondom schoongemaakt maar dat helpt niet om ‘m soepel te krijgen. Verder ook nog wat WD40 in gespoten. Wat is de normale stand? Naar beneden of naar boven (blauwe pijlen)? (of hoe moet de veer, gespannen of ontspannen?). Ik kan m vrij ver naar beneden trekken (met de hand) maar die veer houd’t het natuurlijk verder tegen. ik heb m aangetroffen in deze stand
Verder heb ik een moer aan de onderkant losgedraaid (oranje pijl) maar ik kan de hendel er niet af halen. (wil m schoonmaken).
Gaat nog niet helemaal soepel vind ik.
5 februari 2013 om 12:22 #18103669Never mind! Heb nog meer WD40 erin gespoten. Verder goed lopen wrikken met behulp van een nijptang. Werkte perfect. Hij is weer helemaal soepel. Proefritje gemaakt en hij remt een stuk beter (steviger) nou. Mooi, kan ik dat ook weer wegstrepen. Nu nog wachten op de fusee en stuurkogels en de draagarmen. Bedankt!
5 februari 2013 om 12:43 #18103670:D
:afro -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.